Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 21:28
Hoi, ik heb een gat in mijn case moeten zagen. Dat is redelijk goed gelukt, maar hoe werk je dat netjes af? ik ben dus niet echt een case modder. Vandaar deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04

Detmer

Professioneel prutser

Rand eromheen van rubber een idee?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat heb je zelf al gevonden? Want er zijn legio mogelijkheden, en voordat we die allemaal gaan opnoemen en uitleggen is het misschien beter dat je eerst zelf wat moeite doet :)
(Via de zoekfunctie ga je ook al veel ideeën tegenkomen, of in het kleine mods topic)

[ Voor 20% gewijzigd door _ferry_ op 27-08-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
met een vijl.

maak eens een fototje

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
Ik heb zelf overwogen om de mantel van een dunne elektriciteitskabel open te snijden en er overheen te schuiven. Maar zoals je ziet ben ik niet erg ervaren, daarom zoek ik hier naar ideeen, maar ik zoek ook elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat hangt natuurlijk enorm af van de grootte van je gat, je gewenste afwerking(sniveau) en je mogelijkheden. Meer info dus graag :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:03

Jorissie87

No diggity

Meer context zou helpen. Wat voor materiaal? hoe groot? waar precies? waarom? Een foto zou helpen.
Er vanuitgaande dat het de case van een PC is kan ik je in ieder geval adviseren om het zo te dichten/af te werken dat er geen stof in terecht kan komen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Afplakken met schilders tape 2 of 3 laags en daar op aftekenen.
Gat boren of zagen tape laten zitten heb je daar mooie indicatie hoe je ver moet vijlen voor de afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
jack zomer schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:19:
met een vijl.

maak eens een fototje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJcZDTZgPBLzqAtg5gWRzO9YCDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raeFslL1zB5vKwlADLLFNgqO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat in de zijkant een gat zit, best netjes. Het is gepreforeerd metaal met daar achter gaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
rond vijlen en het blanke metaal weer zwart spuiten.
Zou hier geen rand om willen (persoonlijk vind ik het hier geen gezicht,)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
Jorissie87 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:16:
Meer context zou helpen. Wat voor materiaal? hoe groot? waar precies? waarom? Een foto zou helpen.
Er vanuitgaande dat het de case van een PC is kan ik je in ieder geval adviseren om het zo te dichten/af te werken dat er geen stof in terecht kan komen.
Ik had tweedehands een Intel Core i9 7940X op een MSI mobo en een grote koeler. Ik heb niet veel trek om het helemaal om te bouwen in een andere kast of een kleinere koeler aan te schaffen, De kast is een oudere kast met een zijpaneel van geperforeerd metaal waarachter gaas zit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJcZDTZgPBLzqAtg5gWRzO9YCDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raeFslL1zB5vKwlADLLFNgqO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door A_blacksoul op 27-08-2023 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rubber om een koelvin die warm wordt zou ik niet doen. Rubber droogt uit, of erger, vat potentieel vlam.
Je zou eigenlijk iets als een metalen buisje met een inkeping over de lengte moeten hebben dat je er overheen zet ofzo. Zelfde principe, dat wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_blacksoul
The Eagle schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:42:
Rubber om een koelvin die warm wordt zou ik niet doen. Rubber droogt uit, of erger, vat potentieel vlam.
Je zou eigenlijk iets als een metalen buisje met een inkeping over de lengte moeten hebben dat je er overheen zet ofzo. Zelfde principe, dat wel.
Daar zit ook wel wat in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou eens bij een modelbouw winkel kunnen kijken naar dunne messing pijp. Op maat maken, inkeping overdwars maken (bankschroef plus Dremel ftw) en dan hoeken van 45 graden om het af te maken.

Mooiste zou overigens zijn om de randen in de hoekjes iets in te knippen en dan om te buigen zodat ze van buiten afgerond zijn. Maar geen idee hoe je dat zou kunnen doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat zijn 2 non-argumenten, want we hebben het over temperaturen van 40 graden ofzo. Tegen de tijd dat het rubber vlam vat is de koeler zelf ook al gesmolten. En uitdrogen valt ook hardstikke mee, vooral zonder zonlicht.

Een randje van rubber, de zogenaamde edge-trim lijkt mij hier juist een prima afwerking. Sluit mooi aan, en als je even zoekt ben je voor een paar euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij de modelbouwwinkel kan je gewoon siliconen brandstofslang bestellen in diverse kleuren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Wellicht niet wat je wil horen @A_blacksoul maar veilig is dit niet te noemen.

Let er even op dat op je kast de halve netspanning staat. Dus wanneer je een verbinding gaat maken tussen je kast en de koeler, bijvoorbeeld door per ongeluk tegelijk de koeler en de metalen deur aan te raken, dan is het waarschijnlijk einde verhaal voor je cpu.

ESD schade door alleen de koeler aan te raken ligt ook op de loer.

Als je dit persé zou wil houden dan zou ik iemand lief aankijken en vragen een plastic kap te 3d printen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
De rubbers in een auto worden heter als een auto in de zon staat. (om het nog maar niet over de banden te hebben)

Vlam vatten, bij iets wat per definitie onder de 100C blijft? (en bovenop de koeler natuurlijk nog veel minder) Zelfs als je er benzine op gooit vat het geen vlam.

Wat een paniekerige reactie.
sdk1985 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:59:

Let er even op dat op je kast de halve netspanning staat. Dus wanneer je een verbinding gaat maken tussen je kast en de koeler, bijvoorbeeld door per ongeluk tegelijk de koeler en de metalen deur aan te raken, dan is het waarschijnlijk einde verhaal voor je cpu.

Als je dit persé zou wil houden dan zou ik iemand lief aankijken en vragen een plastic kap te 3d printen.
De kast is (als het goed is) gewoon geaard. En de koeler ook.

Dat is alleen van toepassing als het niet geaard is. En zelfs dan, de kast en de koeler zijn hoe dan ook gewoon aan elkaar gekoppeld.

Wat een paniek over niets hier.

Echt OT, ik zou inderdaad zo'n rubbertje die @Woudtwe noemt kopen om het netjes af te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 28-08-2023 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

sdk1985 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:59:

Eh, die koeler is al via de montage aan het moederbord verbonden met de kast. Dat zit al allemaal op hetzelfde potentiaal (ground). Daarnaast verwacht ik dat de IHS van de CPU ook gewoon verbonden is met ground (al weet ik dat niet helemaal zeker, en zit daar natuurlijk ook koelpasta tussen).

Die halve netspanning op de kast is trouwens alleen als je je PC in een ongeaard stopcontact hebt gestoken (wat dus sowieso niet de bedoeling is).

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 28-08-2023 14:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1