Speakers maken hoge pieptoon/hoog ruisgeluid tijdens muziek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheccy92
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-04-2024
Mijn vraag
Ik heb in onze nieuwbouwwoning bluetooth speakers laten plaatsen in het plafond van de badkamer. Nu blijkt dat als je muziek afspeelt (YouTube,spotify,mp3) er een hoge pieptoon / hoog ruisgeluid door de muziek heen komt. Als spotify bijv. overspringt naar een volgend nummer, dan hoor je het tussen de nummers in niet. Het is niet hoorbaar als je de muziek harder zet, maar als ik in bad even tingeltangel muziek wil i.p.v. bijv. Rammstein onder de douche, dan is het vreselijk irritant.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CSH-50 BT speakers van maxx audio. Ingebouwd in kanaalplaatvloeren. Aangesloten via stekker met orgineel voedingsblok op stopcontact.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik google kom ik het probleem eigenlijk alleen andersom tegen, dus een pieptoon als er niks wordt afgespeeld. Ik kwam 1 zelfde probleem tegen en daar was het opgelost door de stekker in een ander stopcontact te doen... Dat heb ik geprobeerd en dat helpt niet. Ook met een ander apparaat afspelen (laptop, andere telefoon) veranderd niets aan het probleem. Ik dacht misschien storen de hue lampen op de speakers, maar ook dat is het niet.

Wie is bekend met dit probleem en heeft een oplossing. Anders moet ik opzoek naar nieuwe speakers met dezelfde diameter haha, word mijn vriend niet gelukkig van denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Over welke speaker gaat het? Dan kunnen we je beter advies geven.
En kun je precies beschrijven wat voor een geluid je hoort? Een pieptoon en ruis zijn namelijk twee verschillende dingen die twee verschillende oorzaken kunnen hebben.

Een piep kan eventueel te wijten zijn aan een speaker met een slechte kwaliteit voeding, waardoor deze heel vatbaar is voor een niet “schone” stroombron (de stroom naar de speaker bevat kleine storingen door bijvoorbeeld LED-drivers en compressoren van koelkast of AC). Wat gebeurt er als je de speaker op een andere groep aansluit?

Ruis kan ermee te maken hebben dat je het volume van de speaker te ver hebt opengedraaid. Als de interne versterker van zo-zo-kwaliteit is dan krijg je al snel te maken met ruis. Wat gebeurt er als je op je afspeelapparaat het volume verder opendraait waardoor je het volume op de speaker verder dicht kan draaien? (Wanneer aanwezig, niet elke speaker werkt zo).

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |