Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal hobbymatig gebruikt worden voor:
- programmeren van simpele apps
- videobewerking (1/2x per jaar)
- muziek produceren (fruity loops / ableton)
- Office producten (mail, ppt, excel,..)
- Gamen (moet gewoon prima zijn, hoef niet beste van het beste)
Ik vind het belangrijk dat hij snel en stil is, relatief energiezuinig en toch wel 7+ jaar mee kan en dus ook de mogelijke uitbreidingsmogelijkheden heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs maakt niet heel veel uit maar wil gewoon bovenstaande dingen bereiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik moet alles nog kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD vs Intel --> Ryzen lijkt energie zuiniger en qua performance goed genoeg
Videokaart: Nvidea vs AMD --> Nvidea lijkt wat beter bij non gaming en ook stabieler
Moederbord: Ik heb ergens gelezen dat ASUS moederborden met AM5 soc zorgen dat windows langzaam opstart maar zie geen goed alternatief voor de "pro-art creator".
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het belangrijk dat hij snel en stil is, relatief energiezuinig en toch wel 7+ jaar mee kan en dus ook de mogelijke uitbreidingsmogelijkheden heeft.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Is deze set-up compatibel?
- Ik heb voor de 7900X gekozen en niet de 7900 die zuiniger is omdat beide even duur zijn en ik heb begrepen uit een artikel op tweakers dat ik de 7900x even zuinig kan maken door de instellingen lager te zetten. Klopt dat?
- zouden jullie kiezen voor 1x 4TB drive of 2x 2TB? (naast dat als een schijf kapot je maar de helft van je data kwijt bent, is er nog een ander argument?
- Wordt het opstarten van Windows echt zo langzaam met een ASUS moederbord?
Deze PC zal hobbymatig gebruikt worden voor:
- programmeren van simpele apps
- videobewerking (1/2x per jaar)
- muziek produceren (fruity loops / ableton)
- Office producten (mail, ppt, excel,..)
- Gamen (moet gewoon prima zijn, hoef niet beste van het beste)
Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs maakt niet heel veel uit maar wil gewoon bovenstaande dingen bereiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik moet alles nog kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor: AMD vs Intel --> Ryzen lijkt energie zuiniger en qua performance goed genoeg
Videokaart: Nvidea vs AMD --> Nvidea lijkt wat beter bij non gaming en ook stabieler
Moederbord: Ik heb ergens gelezen dat ASUS moederborden met AM5 soc zorgen dat windows langzaam opstart maar zie geen goed alternatief voor de "pro-art creator".
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Is deze set-up compatibel?
- Ik heb voor de 7900X gekozen en niet de 7900 die zuiniger is omdat beide even duur zijn en ik heb begrepen uit een artikel op tweakers dat ik de 7900x even zuinig kan maken door de instellingen lager te zetten. Klopt dat?
- zouden jullie kiezen voor 1x 4TB drive of 2x 2TB? (naast dat als een schijf kapot je maar de helft van je data kwijt bent, is er nog een ander argument?
- Wordt het opstarten van Windows echt zo langzaam met een ASUS moederbord?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 436,- | € 436,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | € 434,- | € 434,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3040G32GX2-TZ5N | € 214,25 | € 214,25 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Solid state drives | Corsair MP600 CORE XT 4TB | € 179,90 | € 179,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.301,26 | ||