Afmetingen gordijnkoof

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-04 16:36
Goedenavond!

Ik wil graag boven de schuifpui een gordijnkoof over de gehele breedte maken met daarin een ledstrip. Welke gordijnen we nemen weten we nog niet. Nu zit ik me het internet af te zoeken naar een beetje standaard afmetingen van een gordijnkoof maar helaas zie ik er maar heel weinig informatie over.

Nu zie je het tegenwoordig steeds meer; is er iemand die mij zou kunnen vertellen wat de minimale afmetingen zijn?
Hiermee bedoel ik vooral de hoogte van de koof en de breedte. Ik heb geen flauw idee hoe breed de rails e.d. kunnen zijn/worden.

Alvast hartelijk bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:21
je wilt toch geen standaard koof? je wil een koof die past bij jouw schuifpui/gevel.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:44
Breedte is afhankelijk van de "vouw" van de gordijnen, deze breedte + 1cm zou ik aanhouden. Hoogte kun je bepalen door te kijken wat je zelf mooi vindt door dit te testen met latjes/karton van verschillende hoogtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-04 16:36
Ik wil hem zo klein mogelijk, maar wel dat de gordijn erin past en het de de bovenkant verbergd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zou eerst je eigen gordijnen ophangen en dan de daadwerkelijke maten nemen. Niet gokken dat jouw situatie gemiddeld of vergelijkbaar met anderen is. Wat betreft hoogte: bekijk eens wat spec sheets van prefab (schuim) koven.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Illusion

(the art of)

Je zal toch eerst moeten bepalen hoe je je gordijnen plooit.

Een normale plooi kost veel breedte naast het raam, maar is niet zo diep.
Een wave-plooi (vind ik zelf veel mooier) heeft juist wat extra diepte nodig (ca 10cm tussen muur en rails extra), maar het opgevouwen pakket is daarna wel veel smaller.

Kijk bijvoorbeeld even hier om de verschillen tussen de plooien te zien:
YouTube: Verschillende gordijnplooien - De Gordijnenman
YouTube: Waveplooi...prachtige gordijnplooi - De Gordijnenman

De plooi bepaalt dus hoe lang je rails wordt en hoe ver deze van de muur komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Illusion op 27-08-2023 09:44 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1