Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
In windows beveiliging staat er bij details beveiligsprocessor staat er bij Attestation not supported. Of in het Nederlands verklaring niet ondersteund. Maakt het wat uit als die status op niet ondersteund staat.

Heb wel paar maanden geleden mn 3900x vervangen door de 5800x3d. Toen heb ik de keuze gemaakt om de tpm waardes te resetten. Weet niet of het daar mee te maken heeft.

Even iets anders. Als ik mn 3900x in een ander systeem stop of verkoop. Dan krijg je toch verder geen tpm problemen ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het maakt op zich niet uit, maar er bestaan wel games (oa FIFA) waarvan de anti-cheat software moeilijk kan gaan doen als dit niet goed staat.

Denk dat de melding sowieso weg is als je Secure Boot reset in het BIOS en gelijk een verse Windows installatie uitvoert. Zolang je geen versleutelde drives o.i.d. hebt waarvan de keys alleen maar in de TPM zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
NLxAROSA schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:55:
Het maakt op zich niet uit, maar er bestaan wel games (oa FIFA) waarvan de anti-cheat software moeilijk kan gaan doen als dit niet goed staat.

Denk dat de melding sowieso weg is als je Secure Boot reset in het BIOS en gelijk een verse Windows installatie uitvoert. Zolang je geen versleutelde drives o.i.d. hebt waarvan de keys alleen maar in de TPM zitten.
Bedoel je niet TPM resetten. Dat tie setting op niet ondersteund staat. Kwam ik toevallig tegen. Dus het kan wel zo zijn dat het al maanden zo staat. En moet je dan perse windows opnieuw installeren? Als het goed gaat zo vind ik het niet erg.

[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 27-08-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik bedoelde meer dat omdat je de TPM hebt gereset, dat Secure Boot wellicht ook opnieuw moet worden ingesteld. In principe zou een nieuwe Windows installatie niet nodig moeten zijn, maar dat is wel de meest zekere optie. Overigens heb ik een beetje Gegoogeld en je bent niet de enige met dit probleem bij die CPU, dus wellicht werkt het gangbare advies dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Normal gesproken zou de secure boot toch ook niet gereset hoeven te worden?

Kun je mn 2e vraag nog beantwoorden? Als ik die 3900x in een andere mobo stop. Gaat tie gewoon werken? Of krijg je de vraag als je tpm kunt resetten. Wat ik toen ook kreeg toen ik upgrade naar de 5800x3d.

[ Voor 58% gewijzigd door jaaoie17 op 27-08-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Met de reset van de TPM is het volgens mij zo dat alle keys worden gecleard, inclusief die van Secure Boot, vandaar dat ik het noem.

Of je die TPM melding krijgt is niet zozeer afhankelijk van de CPU maar van het systeem/bord waar je 'm in steekt. Als dat een bestaande Windows is waarvan de TPM al is ingesteld dan krijg je 'm vast wel weer. Is het een verse installatie/nieuw systeem dan niet.
Pagina: 1