Zelf kleur laten mengen verf

Pagina: 1
Acties:
  • 8.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:57

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik heb onlangs van Eric Kuster een aantal samples gekregen van zijn verf-serie Shades.
Moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben.
Zou het ook geen bezwaar vinden om van hem meerdere liters te kopen.
Maar geen idee wat de kwaliteit van de verf is.

In ons huis gebruiken we tot nu toe Sikkens Alphacryl Pure Mat.
Een topverf. Niet de goedkoopste, maar is uitstekend.

Ik heb reeds een mail verstuurd aan Erik Kusters of ze ook die verf als basis kunnen nemen, maar nog niks gehoord.
Mocht hij negatief antwoorden, hoe kan ik dan toch Sikkens verf in deze kleur krijgen?
Ik neem aan dat zijn kleuren geen RAL-nummer hebben?
Moet ik dan op zoek naar een RAL-nummer dat in de buurt komt?
Of werkt dat scannen van een voorbeeldkleur zo goed, dat je hetzelfde resultaat krijgt?

Afbeeldingslocatie: https://shadesbyerickuster.com/cdn/shop/products/DUNE-muurverf-sfeerfoto7-shadesbyerickuster.com_73d6c889-998a-45b2-8f25-5d4dae093d2c_1080x.jpg?v=1681199678

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

orf

Je kunt het hier vragen: https://www.verfwebwinkel...-kuster-kleur-basalt.html

Zij zijn dealer van Sikkens en Eric Kuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
orf schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:24:
Je kunt het hier vragen: https://www.verfwebwinkel...-kuster-kleur-basalt.html

Zij zijn dealer van Sikkens en Eric Kuster.
Die heb ik ook een mailtje gestuurd :)
Geen idee of het alleen de kleur is die het mooie van deze verf bepaalt, of ook de structuur en toevoegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:11
Wijzonol had ooit wel een mogelijkheid om een kleurstrookje te laten meten. Dan smeer je het sampletje op een speciaal papiertje en achterhalen zij een kleurcode.
Weet niet of Sikkens dat ook doet.

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
Rzaan schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:16:
Ik heb onlangs van Eric Kuster een aantal samples gekregen van zijn verf-serie Shades.
Moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben.
Zou het ook geen bezwaar vinden om van hem meerdere liters te kopen.
Maar geen idee wat de kwaliteit van de verf is.

In ons huis gebruiken we tot nu toe Sikkens Alphacryl Pure Mat.
Een topverf. Niet de goedkoopste, maar is uitstekend.

Ik heb reeds een mail verstuurd aan Erik Kusters of ze ook die verf als basis kunnen nemen, maar nog niks gehoord.
Mocht hij negatief antwoorden, hoe kan ik dan toch Sikkens verf in deze kleur krijgen?
Ik neem aan dat zijn kleuren geen RAL-nummer hebben?
Moet ik dan op zoek naar een RAL-nummer dat in de buurt komt?
Of werkt dat scannen van een voorbeeldkleur zo goed, dat je hetzelfde resultaat krijgt?

[Afbeelding]
Bij goede verfzaken heben ze een kleurenscanner. Ik heb voor de zijpanelen van mijn keukeneiland een IKEA frontje meegenomen die ze hebben gescand. Op basis daarvan is een pot Sikkens gemengd. En ik kan je vertellen dat die echt perféct gemengd is.

Belangrijk is wel dat de kleurstaal zo mat mogelijk is, zodat de scanner geen omgevingslicht/kleur meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij Gamma kun je ook kleuren laten mengen.

Maar als ik iets moet schilderen pak ik tegenwoordig toch meestal een standaardkleur. Is toch makkelijker als je te weinig hebt of als het later opnieuw moet.

Voor binnen maakt de kwaliteit van de verf denk ik trouwens minder uit, buiten gebruik ik ook liever Sikkens.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 28-08-2023 07:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Hier nog een zeer tevreden Sikkens Alphacryl Pure Mat gebruiker.

Ik heb het zelf bij verfwinkel.nl besteld, die kunnen verf van alle merken mengen in de kleuren uit andere kleurenwaaiers. Ik heb voor onze emmers Sikkens ook een Sigma NCS kleurenwaaier gebruikt. Je zou eens kunnen kijken of jouw waaier daar ook tussen staat.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Marzman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:41:
Bij Gamma kun je ook kleuren laten mengen.

Maar als ik iets moet schilderen pak ik tegenwoordig toch meestal een standaardkleur. Is toch makkelijker als je te weinig hebt of als het later opnieuw moet.

Voor binnen maakt de kwaliteit van de verf denk ik trouwens minder uit, buiten gebruik ik ook liever Sikkens.
Standaardkleuren zijn inderdaad handiger. Het enige nadeel is dat veel kleuren trendkleuren zijn. Je moet je project dan wel binnen een korte periode doen. Na een jaar is de kleur misschien niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Kreeg zojuist bericht van Verfwebwinkel dat ze de kleuren van Eric Kuster niet in Sikkens leveren.
Eric Kuster's bedrijf Shades meldde dit al eerder.
Ze schreven: De basis van onze verf is ons eigen product. Het is Schrobklasse 1 muurverf, ultra matte uitstraling.

Even kijken wat ik ga doen.
Wellicht kleuren zoeken die er op lijken.
Of toch voor hun verf gaan. Prijs is ongeveer gelijk, maar kwaliteit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Ik zou iets van een standaardwaaier (RAL, Sigma NCS ofzo) uitzoeken en dan de Sikkens die je elders in huis ook al gebruikt in die kleur bestellen.

Je weet dan wat je krijgt qua verf, en je weet ook dat het eventueel jaren later makkelijk bij te bestellen is als je een keer een wandje opnieuw wilt doen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Glenfiddich schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:37:
Ik zou iets van een standaardwaaier (RAL, Sigma NCS ofzo) uitzoeken en dan de Sikkens die je elders in huis ook al gebruikt in die kleur bestellen.

Je weet dan wat je krijgt qua verf, en je weet ook dat het eventueel jaren later makkelijk bij te bestellen is als je een keer een wandje opnieuw wilt doen.
Ik twijfel nog.
Heb aan verfwebwinkel gevraagd of ze kleuren hebben die in de buurt komen van die Shades-selectie.
Afwachten.
Ondertussen op Trustpilot alleen nog maar goede berichten gelezen over de kwaliteit van de Shades-verf.
Maar het kan ook zijn dat de posters zich vooral richten op de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:11
Overigens kunnen bijvoorbeeld Sigma kleuren ook op sikkens verf gemengd worden. Dat is gewoon een bibliotheek in de mengmachine. Of ze deze (on-/minder bekende) kleuren ook in de database hebben vraag ik me wel af.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
*knip* laat die koeien maar in de sloot. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door twain4me op 04-05-2025 10:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.