Cloud opslag voor video met omzetten formaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Hoi,

Een oom van mij heeft van de afgelopen 20 jaar video's van ons familieweekend gemaakt.

Hij heeft al heel veel digitaal op zijn (eenvoudige) externe harde schijf staan in verschillende formaten.
Denk hierbij aan MP4 AVCHD etc.

Nu is het natuurlijk zonde dat het bij hem thuis staat, terwijl wij als familieleden dit graag terug willen zien op momenten dat het ons uitkomt.

Nu wil ik voor hem uitzoeken wat een goede en niet al te ingewikkelde manier is om dit in de cloud te zetten.

Mijn vraag is dan ook:

Kan iemand mij een betaalde cloud opslag voor video aanbevelen, waarbij het niet uitmaakt wat voor formaat je upload (AVCHD, MP4 etc) en wordt omgezet naar video die direct (via een app) te bekijken is en vanzelfsprekend te delen is met familieleden.

Ik heb alles een beetje gezocht, maar precies de functie 'auto omzetten' van video kan ik niet vinden tot nu toe.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Specifiek voor het delen met de familie zou ik het gewoon unlisted op youtube zetten (of eender welke concurrent je beter aanstaat) en dan de linkjes delen met de familie?

Voor een aanvullende cloud backup van de originelen kan je dan naar eender welke cloud opslagdienst, zonder dat je naar speciale video functies hoeft te kijken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:21:
Specifiek voor het delen met de familie zou ik het gewoon unlisted op youtube zetten (of eender welke concurrent je beter aanstaat) en dan de linkjes delen met de familie?

Voor een aanvullende cloud backup van de originelen kan je dan naar eender welke cloud opslagdienst, zonder dat je naar speciale video functies hoeft te kijken.
Bedankt voor je reactie.

Is YouTube 'genadig' voor wat betreft het formaat wat je upload? Of zul je dan toch echt nog wel met het omzetten te maken hebben, met een programma op de PC bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meeste gangbare formaten kan je gewoon zo uploaden. Zie ook: https://support.google.co...id=2212223376630855249-EU

Let wel: YouTube zet dat dus om naar wat zij intern gebruiken en past daarbij ook extra compressie toe. Geen ramp voor het bekijken van de filmpjes en delen met de familie, maar je wilt daarnaast dus wel ook de originelen goed bewaren.

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2023 17:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Typische blob storage oplossing. Je zit alleen met het omzetten.

Wat ik zou doen: iets van Azure blob storage, rechtstreeks aan je PC mappen als netwerkdrive. En dan via Handbrake of een andere batch converteren de boel in batch converteren naar 1 bepaald formaat met die netwerk drive als target.

Maar: hou er rekening mee dat die cloud opslag je geld kost. Dat geldt voor alle cloudopslag btw.

Wat je ook kunt doen is even bij stackstorage kijken. Dan heb je voor een klein bedrag per maand een paar TB waar je spul naartoe kunt pompen. Met de bijbehorende software maakt ie automatisch een sync met wat er al thuis staat. Alleen dus geen conversie, dat moet je zelf fixen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
Ik denk dat je voor het "on the fly" omzetten, inderdaad aan de grote video-sites moet denken.

Voor wat betreft cloudopslag, kan ik Hetzner Storage Share aanraden. Die is goedkoper dan StackStorage, en als je het mij vraagt ook een stuk beter. Het betreft een Nextcloud implementatie, waarbij je behoorlijk wat instelmogelijkheden hebt. (Ik heb jaren Stack gehad, maar sinds TransIP de prijzen flink verhoogd heeft, was Stack niet meer de beste optie).

De webinterface en app van Nextcloud zijn een stuk beter dan die van Stack. Deze heeft ook een preview mogelijkheid, wat ik zo in de documentatie lees, is wat er afgespeeld kan worden, afhankelijk van wat de browser van de gebruiker kan afspelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Toevallig maakte ik al gebruik van STACK.
Uiteindelijk heb ik toch een NUC geïnstalleerd met Windows en daarop PLEX als service en een flinke harde schijf eraan.

PLEX werkt perfect met het "geautomatiseerd" omzetten naar een formaat die geschikt is voor de kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Even een beetje out of the box denkend: waarom niet de video's uploaden bij YouTube (al dan niet op privé zetten)?

Dan is het op vrijwel elk denkbaar apparaat direct af te spelen, zonder enige moeite, en het kost je nog eens niks ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Op zich goed idee, maar die oom van mij vind Youtube niet zo'n fijn idee (hij snapt nit zo goed hoe die privé modus werkt) en ik denk dat het ook makkelijker is voor hem om gewoon een video naar een browserscherm te slepen. Dit kan bij STACK bijvoorbeeld.
Pagina: 1