Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Deurbel gezocht

Pagina: 1
Acties:

• joostdejonge123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 12:04
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar iets (in mijn ogen niet al te lastigs...), maar ik krijg het niet gevonden.

De situatie die ik heb:
-aan de straat zou ik graag een deurbel willen hebben, bedraad via PoE. Deze moet enigszins hufterproof zijn, ivm de straat
-bij mijn voordeur een bel op batterij (draad hier naar toe krijgen is vrijwel onmogelijk)

Het belsignaal van beide zou ik op een gong (hoe noem je zo'n ding eigenlijk?) willen hebben, maar ook naar meerdere mobiels.

Camera functionaliteit mag, maar is niet noodzakelijk.

Alles zonder abonnement...

Heeft iemand enig idee?

Super veel dank!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen idee hoe jij je netwerk hebt ingericht maar volgens mij is dit wel een nette oplossing? https://eu.store.ui.com/e...rity-special-poe-doorbell

Alleen die voor de voordeur is een dingetje apart, ik zie zo snel niet dat je een andere drukker op dezelfde speaker krijgt.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds wil je een bel met PoE en anderzijds eentje op batterij? Ik snap ‘m niet :)

Als je een PoE-bel zoekt, dan kan ik je die van Reolink (zie topic) aanbevelen. Voldoet m.i. aan al je eisen.

Edit: oh je wil er twee? Dat wordt wel een stuk ingewikkelder dan. Als dat ook nog eens moet samenwerken met elkaar…

[ Voor 21% gewijzigd door sOid op 26-08-2023 15:02 ]

• joostdejonge123
Ik wil er inderdaad twee.. eentje PoE, de ander op batterij, maar het moet wel samenwerken :-)

• joostdejonge123
sypie schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:00:
Geen idee hoe jij je netwerk hebt ingericht maar volgens mij is dit wel een nette oplossing? https://eu.store.ui.com/e...rity-special-poe-doorbell

Alleen die voor de voordeur is een dingetje apart, ik zie zo snel niet dat je een andere drukker op dezelfde speaker krijgt.
Dat is inderdaad erg mooi spul ja, is dat enigszins hufterproof, voor als ik dat aan de straat installeer? (ik draai hier op UI, dus dat zou goed moeten komen)

Hoe is de integratie met hun app, werkt dat goed?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
joostdejonge123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Dat is inderdaad erg mooi spul ja, is dat enigszins hufterproof, voor als ik dat aan de straat installeer? (ik draai hier op UI, dus dat zou goed moeten komen)

Hoe is de integratie met hun app, werkt dat goed?
Geen idee hoe dat met die deurbel werkt, maar ik had eerst 3 camera's van Unifi gekocht en daarna kwam ik er achter dat ik ook nog een centrale hub a ruim €200 nodig had voor de communicatie tussen mijn netwerk, bediening (app en webinterface) en camera's.
Zoek dat eerst even uit.
Ben overigens wel tevreden met de kwaliteit van het Unifi systeem.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• joostdejonge123
Dank voor alle hulp!

Ik heb de hoop opgegeven dat alles in 1 systeem kan met mijn wensen.

Inmiddels heb ik de analoge belunit aan de straatkant vervangen, deze hangt nu aan mijn fritzbox. Hiermee gaat een analoge telefoon over in de gang, en hij schakelt ook door naar onze mobiels als we thuis zijn, dat is dus helemaal prima.

Nu voor de tweede bel nog op jacht naar PoE oplossing, helaas dus met een volgende app...

• smartbit
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 13:10
@joostdejonge123 ik ben op zoek naar een PoE deurbel die meerdere PoE 'bellen' (gong) laten afgaan. Alles weatherproof, dwz om buiten op te hangen.

Ik zag de unifi deurbel, die voldoet niet omdat de gong niet voor buiten is en omdat er video op zit.

Ik vroeg me af of jij al een oplossing hebt gevonden (buiten de Fritzbox)?

Alvast dank, smartbit

• joostdejonge123
Hoi Smartbit,

Ik heb niet een POE deurbel only kunnen vinden... uiteindelijk heb ik een deurbel/intercom gekocht die via mijn analoge (interne) telefoonlijn werkt. Kostte me 5 tientjes, en voldoet voor mij prima.

Voor de videobel heb ik een Reolink gekocht. Deze werkt goed in mijn Zoneminder videobewaking, de app van Reolink ben ik niet van onder de indruk... wellicht dat die in de toekomst nog wat beter wordt.

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:41
Je kan een standaard deurbel nemen ( eufy deurbel ) die via een transformator gevoed wordt.

Ik heb een eufy deurbel met een Voeding en dan wordt de deurbel gewoon van stroom voorzien.

Voordeel is geen abonnement. je kan ook voor een ander merk kiezen

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1