GPU kabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPvW
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-07 16:16
Hi all,

Hopelijk kan iemand mij adviseren over kabels van en naar mijn GPU.
Ik heb eind vorig jaar een vrij high end pc gebouwd en ben er blij met hoe hij draait en eruit ziet alleen stoor ik mij aan de kabels naar de GPU. Ik gebruik de kabels die bij mijn voeding zaten.
GPU en voeding in kwestie:
Gigabyte GeForce RTX 3080 10gb
Corsair RM850x (850Watt)
Foto van de situatie onderaan deze post. Ik ben nu opzoek naar andere kabels maar heb geen idee waar ik op moet letten. Heeft er iemand suggesties? Ik zoek iets van goeie kwaliteit zodat ik zeker kan zijn dat er niets mis kan gaan met de componenten. En natuurlijk iets dat mooier dan de huidige. Nu zijn het, pretty much, 4 kabels die eruit steken. Dus erg dik en breed. Iets smaller en netter zou mooi zijn.
Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5lrEUgupUXlfejcMFaWpaE5DI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpZa9zONZUgBl4C66k190ZIB.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via EPvW op 31-08-2023 15:03)

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 16:46
Heb dezelfde voeding (2018 model), die kabels voor de GPU zijn inderdaad niet mooi.

Je kan eventueel ook cable extensions kopen, die zijn wat goedkoper dan een volledige kit van Corsair zelf.
Ik heb deze al 2 jaar in gebruik. Kwaliteit is goed, ben er tevreden over.

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 26-08-2023 13:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan een volledige set nieuwe gesleevde kabels kopen. Heb dat zelf ook gedaan voor mijn Corsair voeding. Ziet er heel veel beter uit en is plug and play wanneer je de juiste set voor je voeding koopt.

Edit: Dit dus: uitvoering: Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Pro Kit Type 4 Ge...

Alleen 100% zeker weten dat ze werken voor jouw voeding, anders heb je echt een probleem.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2023 13:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 16:46
Heb dezelfde voeding (2018 model), die kabels voor de GPU zijn inderdaad niet mooi.

Je kan eventueel ook cable extensions kopen, die zijn wat goedkoper dan een volledige kit van Corsair zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 26-08-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPvW
Hele nieuwe set vind ik best zonde. Je ziet namelijk alleen de kabels naar de GPU. De rest is bijna niet te zien. Dus hoeven niet perse vervangen te worden.

Verlenging is wellicht goede optie. Wordt dan wel helaas nog meer kabel management in de onderkant van de kast. Aka nog meer er in proppen haha.

Thanks beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-09 00:00
Ook al zie je van de rest niet zo veel, zou ik toch wel aanraden om een complete set te halen met 24-pin tax en 8-pin eps. Zodra je gesleevede pcie-kabels hebt, gaan de andere stock kabels er ineens heel raar uitzien.

https://customkabels.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPvW
Door jou begin ik nu te twijfelen haha. Enige die je beetje kan zien is de kabel links boven naar moederbord. Maar om die te vervangen moet vrijwel de hele pc uit elkaar gehaald worden. Ook weer zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:57

Thomg

Aww yiss

Alternatieve suggestie, 180° adapter.

[ Voor 36% gewijzigd door Thomg op 27-08-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

of je sidepanels omwisselen. Zie je er ook niks meer van.. :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPvW
Thomg schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:20:
Alternatieve suggestie, 180° adapter.
Goeie suggestie! Even gegoogled en ziet er nice uit. Maar precies de kant die ze op zouden moeten gaan zit stuk metaal. Dus dan moeten ze alsnog met wat van een bocht er heen. Gezien het nogal ruwe kabels zijn wordt dat vast niet mooi. Maar wellicht met nieuwe kabels kan het wel erg vet zijn. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EPvW
Anton.net schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:29:

Ik ben uit eindelijk voor jouw suggestie gegaan. Ben voor de geheel zwarte gegaan en net in mijn pc verwerkt. Was wel ff proppen want de koppelstukken zijn eigenlijk wat te dik en daardoor kon de zijkant bijna niet dicht. Met pijn en moeite dicht gekregen en zie nu dat van 2 fans de led het niet doet... moet ie weer open haha. Maar staat zeer mooi verder. Nogmaals thanks! _/-\o_
Pagina: 1