Beste Tweakers,
Na 6 jaar is het weer tijd voor een upgrade van mijn systeem. Als iemand mij hierbij kan helpen dan wordt dat zeer gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gebruik is divers. Zowel wat software ontwikkeling, machine learning toepassingen (bijv. LLM lokaal draaien) evenals 1440p gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zonder assemblage is rond de 1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefste een Nvidea GPU vanwege machine learning toepassingen. Tevens heb ik de 64gb nodig vanwege grootschalige data analyses die ik doe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel gecharmeerd van MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil. Bij mijn oude PC heb ik bijv. niet gelet op coil whine. Vandaar ook dat ik de windforce heb geselecteerd. Nog niets over tegengekomen m.b.t. coilwhine. Daarnaast wil een dual-boot: windows / ubuntu. Dit heb ik liever gescheiden op 2 SSD's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Check op compatibiliteit van het systeem, eventueel nog suggesties voor verbeteringen in termen van bang for buck.
Hierbij mijn opzet:
Na 6 jaar is het weer tijd voor een upgrade van mijn systeem. Als iemand mij hierbij kan helpen dan wordt dat zeer gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gebruik is divers. Zowel wat software ontwikkeling, machine learning toepassingen (bijv. LLM lokaal draaien) evenals 1440p gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget zonder assemblage is rond de 1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefste een Nvidea GPU vanwege machine learning toepassingen. Tevens heb ik de 64gb nodig vanwege grootschalige data analyses die ik doe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd wel gecharmeerd van MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil. Bij mijn oude PC heb ik bijv. niet gelet op coil whine. Vandaar ook dat ik de windforce heb geselecteerd. Nog niets over tegengekomen m.b.t. coilwhine. Daarnaast wil een dual-boot: windows / ubuntu. Dit heb ik liever gescheiden op 2 SSD's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Check op compatibiliteit van het systeem, eventueel nog suggesties voor verbeteringen in termen van bang for buck.
Hierbij mijn opzet:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 341,- | € 341,- |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 63,43 | € 63,43 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-5600J3636D32GX2-FX5 | € 172,86 | € 172,86 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 139,- | € 139,- |
| 2 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 95,90 | € 191,80 |
| Totaal | € 1.805,99 | |||