Slimme weegschaal die geen online service nodig heeft.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
De titel geeft het exact weer. ik zoek een slimme weegschaal, die geen eigen online service nodig heeft, omdat ik geen zin heb functionaliteit te verliezen als er weleens een vaag bedrijfje omvalt. Ook probeer ik te beperken waar men data (en zeker dit soort data) allemaal opgeslagen wordt. Helaas is dat zelden af te leiden uit de product beschrijvingen. Een integratie met Apple health is wel handig, omdat ik op privacy vlak Apple nog wel een beetje vertrouw, bovendien gebruik ik Apple health, via mn watch ook voor mn sport activiteiten. Ook home assistai integratie is een optie

Bijkomende analyse functies (vet / bot / spier .....) zijn meegenomen, maar niet strikt noodzakelijk.

Budget liefst niet boven de 100 euro.

Op bol en coolblue vind ik behoorlijk wat weegschalen, maar nergens staat vermeld als een cloud dienst noodzakelijk is.

Ik heb er nu al 2 bekeken op de websites van de fabrikanten (withigs / fitage) en telkens lijken ze te vereisen dat een account aangemaakt wordt om van alle features gebruik te maken.

Op GitHub heb ik een ESP32 projectje gevonden, maar dat zie ik nog even als plan C (waar plan B wellicht een acceptatie is van de nood tot clouddiensten)

Wie heeft ervaringen?

You don't need eyes to see, you need vision

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Nu online
Ik heb er weinig verstand van hoor…. dus daarom even als algemene vraag:
Wat is er precies slim aan zo’n slimme weegschaal, als deze de genoemde analysefuncties (die niet noodzakelijk zijn zoals je aangeeft) niet heeft?

Wat doet zo’n ding meer dan gewoon wegen?
of anders gezegd:
Wat verwacht je dan wél dat zo’n slimme weegschaal allemaal nog meer moet kunnen, buiten uiteraard gewoon gewicht meten, als die vet/bot/spier functies niet noodzakelijk zijn?

Kortom: Wat maakt em voor jou “slim”?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Dagelijkse meetwaarden bijhouden van 2 personen in huis in digitaal formaat, zonder dat ik deze zelf moet noteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51
Ik heb de Medisana BS 436 Connect. Ik was ooit ook op zoek naar een weegschaal met iets meer functionaliteit, geen wifi (geen bullshit iot op het netwerk), wel bluetooth, en deze leek alles te hebben. Ik heb diverse opties bekeken, waaronder fitbit, maar dat viel al snel af.

M'n vorige weegschaal was nogal wispelturig, kon tot 2 kg verschil aangeven bij opeenvolgende metingen. Het hangt ook bij deze weegschaal ervan af hoe je gaat staan, maar over het algemeen zijn opeenvolgende metingen stabiel. Bij je gewicht gaat het mij meer om het verschil, de trend, dan of het een kilo meer of minder is, of de meting exact is dus.

Maar uiteindelijk heb ik 'm niet gekoppeld aan m'n telefoon. Alleen wegen en dat getal zien is voldoende. Gevolg is dat ie erg zuinig is en dat ik wel twee jaar kan doen met een setje batterijen. Misschien ga ik 'm alsnog koppelen?

Zie onderstaande review op Coolblue mbt Apple Health:

> Ik vroeg me af of de bijbehorende app ook offline zou kunnen werken. Om dit te testen heb ik de telefoon (iPhone) in vliegtuigmodus gezet (met bluetooth ingeschakeld) en een meting gedaan. Zonder internetverbinding werd de meting nog steeds gesynchroniseerd naar m'n telefoon, dus ik concludeer dat de app blijft werken, ook al zou bijv. de server van Medisana offline gaan.

Ik denk dat Medisana een redelijk betrouwbaar merk is, degelijke producten levert, maar voor hetzelfde geld zijn ze morgen faiiliet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik gebruik de Sanitas weegschaal van Lidl. Deze was destijds 20 euro en volgens mij zijn ze nog steeds te bestellen.
Werkt nog steeds prima na 4 jaar. Je kunt online een account maken maar het hoeft niet.
Ik gebruik alleen de bluetooth koppeling om de data op te halen uit de weegschaal.
Deze komt dan in de Apple Health app terecht.

Edit, nog steeds leverbaar:
https://www.lidl.nl/p/san...schaal-met-app/p100344404

[ Voor 12% gewijzigd door remmuz op 26-08-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
@sumac
zag er goed uit tot ik dit las in dezelfde review...
Er is wel één groot nadeel van de app. Bij het installeren word je verplicht een account aan te maken bij de fabrikant. Hierbij móét je Medisana toestemming geven om al je persoonlijke en vitale gegevens te delen met derden. Zonder deze toestemming kun je geen account aanmaken. Dus dat is erg jammer. Zonder app lijkt het niet mogelijk om de gegevens te synchroniseren met de telefoon.

@remmuz
Dus zonder app, gewoon Bluetooth en Apple health? Klinkt als muziek in de oren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 26-08-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:29
Yalopa schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:14:

@remmuz
Dus zonder app, gewoon Bluetooth en Apple health? Klinkt als muziek in de oren :)
Met een app (Sanitas Healthcoach) maar je hoeft geen account te maken.
De app gebruik ik alleen om de data uit de weegschaal te halen. Je kunt de healthcoach app koppelen aan de Apple Health app om daar de data in te krijgen.
Pagina: 1