De titel geeft het exact weer. ik zoek een slimme weegschaal, die geen eigen online service nodig heeft, omdat ik geen zin heb functionaliteit te verliezen als er weleens een vaag bedrijfje omvalt. Ook probeer ik te beperken waar men data (en zeker dit soort data) allemaal opgeslagen wordt. Helaas is dat zelden af te leiden uit de product beschrijvingen. Een integratie met Apple health is wel handig, omdat ik op privacy vlak Apple nog wel een beetje vertrouw, bovendien gebruik ik Apple health, via mn watch ook voor mn sport activiteiten. Ook home assistai integratie is een optie
Bijkomende analyse functies (vet / bot / spier .....) zijn meegenomen, maar niet strikt noodzakelijk.
Budget liefst niet boven de 100 euro.
Op bol en coolblue vind ik behoorlijk wat weegschalen, maar nergens staat vermeld als een cloud dienst noodzakelijk is.
Ik heb er nu al 2 bekeken op de websites van de fabrikanten (withigs / fitage) en telkens lijken ze te vereisen dat een account aangemaakt wordt om van alle features gebruik te maken.
Op GitHub heb ik een ESP32 projectje gevonden, maar dat zie ik nog even als plan C (waar plan B wellicht een acceptatie is van de nood tot clouddiensten)
Wie heeft ervaringen?
Bijkomende analyse functies (vet / bot / spier .....) zijn meegenomen, maar niet strikt noodzakelijk.
Budget liefst niet boven de 100 euro.
Op bol en coolblue vind ik behoorlijk wat weegschalen, maar nergens staat vermeld als een cloud dienst noodzakelijk is.
Ik heb er nu al 2 bekeken op de websites van de fabrikanten (withigs / fitage) en telkens lijken ze te vereisen dat een account aangemaakt wordt om van alle features gebruik te maken.
Op GitHub heb ik een ESP32 projectje gevonden, maar dat zie ik nog even als plan C (waar plan B wellicht een acceptatie is van de nood tot clouddiensten)
Wie heeft ervaringen?
You don't need eyes to see, you need vision