Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/EWJIGmNJQvcYOVFqN63lAAmi.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/JX9VHURfFszSxNDUkqLq7PVS.png?f=user_large)
Schaduw
Er is schaduw van een schouw en ook een beetje van het dak boven het raamJaarverbruik
We zijn net verhuisd van een (huur) woning met gas naar eentje zonder. Dus het is moeilijk in te schatten. Vandaag verbruiken we ongeveer 3000kWh.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase. Volgens één installateur is alles al voorzien en is het kwestie van een andere meter en zekering te plaatsen. Ze komen sowieso de meter vervangen (is nog een analoge), ik ga het dan nog eens vragen.Budget en doel
Het idee is echt wel geld te besparen (en ja, ook wel een beetje voor de natuur). Ik ga er ook van uit dat we op termijn misschien gaan moeten investeren in een elektrische verwarming boven. Ik zit ook bij Ecopower en volgens enkele collega's hebben die een goed injectietarief. Een snelle opzoeking bij Engie (0,07) en Eneco (0,03) bevestigt dit. Ecopower is een coöperanten, dus ik verkoop mijn energie in de eerste plaats aan de aandeelhouders.:fill(white):strip_exif()/f/image/NTcidGOTG4aUiI9iQCA2Ae09.png?f=user_large)
Wie gaat het project uitvoeren
Een installateur.Bijhouden van data
De bedoeling is om uiteindelijk home assistant te gebruikenReeds verkregen offertes
Offerte 1: €7325,82 (inc btw)- 14 x Sunpower Performance 6 395-415W
- 7 x Huawei Smart SUN2000-450W-P (optimizers)
- 1 x Huawei Sun 2000 (omvormer)
- Totale Wp 5670
- €1.29/Wp
- 12 x JINKO Solar Tiger Neo - 54HL4-B 430 W
- 12 x SolarEdge S 440 (optimizers)
- 1 x Solar Edge SE 4000H (omvormer)
- Totale Wp 5160
- €1.33/Wp
Regio
Zuiden van Gent (België/Vlaanderen)♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat