Wasmachine programma start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindekaas
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Hoiiii,

Speciaal een account aangemaakt voor deze vraag, want ik kom er echt niet uit 🙊.

Van m’n Beko WMD57142 wasmachine was de deurgreep stuk, deurtje meegenomen naar een winkel die onderdelen heeft en daar laten vervangen.
Heb de deur er thuis weer in gedraaid maar helaas is er nu een ander defect.

Als ik de wasmachine op een programma zet en vervolgens op ‘start’ druk dan begint de tijd wel af te lopen, maar de trommel begint niet te draaien en er komt geen water in. Ook kan in de deur dan nog gewoon openen (terwijl de tijd van het wasprogramma dus afloopt).

Iemand enig idee wat er stuk kan zijn/hoe ik dit op kan lossen?

Liefs Linda

Beste antwoord (via Lindekaas op 17-09-2023 10:00)

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
Tja, je bent zelf al in de goede hoek aan het zoeken. Als het programma niet start en de deur nog open kan, dan is het probleem dat het deurslot niet werkt of niet geactiveerd wordt.

Heb ik zelf ook bij een Beko gehad (mogelijk zelfs exact dit model). Daar loste het vervangen van het slot het probleem op. Kan we wel herinneren dat ik iets aan het slot moest bijvijlen om het passend te krijgen, het slot moet natuurlijk wel precies goed gepositioneerd zijn.

Hoor je wel een klik zodra je het programma start? Een zachte klik zou kunnen betekenen dat het relais van het slot wel geactiveerd wordt maar het slot niet goed pakt. Als je helemaal niks hoort is er misschien iets niet goed in de bekabeling naar het slot.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Waarschijnlijk de schakelaar/deurvergrendeling/controle achter de deurgreep defect. Misschien juist doordat de deurgreep stuk is gegaan, te hard getrokken of zo?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindekaas
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Yaksa schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:02:
Waarschijnlijk de schakelaar/deurvergrendeling/controle achter de deurgreep defect. Misschien juist doordat de deurgreep stuk is gegaan, te hard getrokken of zo?
De deurrelais heb ik toevallig vandaag ook vervangen omdat ik dacht dat die het misschien was, maar ook dit loste het helaas niet op.
Ik gok dat je die bedoelde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Lindekaas schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:02:[...]De deurrelais heb ik toevallig vandaag ook vervangen omdat ik dacht dat die het misschien was, maar ook dit loste het helaas niet op. Ik gok dat je die bedoelde?
Ja, maar de afstelling van dat relais luistert vrij nauw, iets te los, iets scheef kan er al toe leiden dat er net wel of net niet goed contact gemaakt wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
Tja, je bent zelf al in de goede hoek aan het zoeken. Als het programma niet start en de deur nog open kan, dan is het probleem dat het deurslot niet werkt of niet geactiveerd wordt.

Heb ik zelf ook bij een Beko gehad (mogelijk zelfs exact dit model). Daar loste het vervangen van het slot het probleem op. Kan we wel herinneren dat ik iets aan het slot moest bijvijlen om het passend te krijgen, het slot moet natuurlijk wel precies goed gepositioneerd zijn.

Hoor je wel een klik zodra je het programma start? Een zachte klik zou kunnen betekenen dat het relais van het slot wel geactiveerd wordt maar het slot niet goed pakt. Als je helemaal niks hoort is er misschien iets niet goed in de bekabeling naar het slot.