Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben moment buiten de EU. Ik heb in Nederland een T-Mobile Unlimited pakket via e-sim. Ik heb hier op bestemming een lokale simkaart gekocht en heb nu 20GB via 4G via een fysieke simkaart.

Ik wil inloggen met bijvoorbeeld DigID of een profiel waar je dan een code via sms ontvangen.

Op T-Mobile heb ik alles geblokkeerd via Mijn T-Mobile.nl persoonlijke profiel bij blokkades voor mij en mijn vrouw om geen onverwachte kosten te maken staat alles uit.

Ik heb meteen simkaart gekocht. Want in Amerika New York de laatste dagen pas een lokale simkaart gekocht en bij terugkomst in Nederland moest ik €35 aan extra kosten bovenop mijn maandbedrag betalen. €24,99 voor 1GB en €9,99 voor 500MB in Amerika via T-Mobile NL.

Mijn vraag is is er ergens waar ik toch die sms'jes kan terug vinden, of heeft het te maken dat ik alles geblokkeerd heb en daardoor niks kan ontvangen.

Mijn tweede vraag, ik heb een simkaart van Amerika T-Mobile 5GB internet 20 dollar blijft deze tot volgende jaar actief? De simkaart gekocht op Times Square bij T-Mobile shop in april 2023

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:01

Wish

ingwell

@Verwijderd
Nieuwe simkaart - dus ook een ander telefoonnummer. Hoe zou je daarop je DigiD sms willen ontvangen? Dat krijg je toch echt alleen op je daar bekende nummer.

Wat heb je allemaal geblokkeerd bij T-Mobile? En zit die T-Mobile sim ook in het toestel (dual sim)?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wish schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:49:
@Verwijderd
Nieuwe simkaart - dus ook een ander telefoonnummer. Hoe zou je daarop je DigiD sms willen ontvangen? Dat krijg je toch echt alleen op je daar bekende nummer.

Wat heb je allemaal geblokkeerd bij T-Mobile? En zit die T-Mobile sim ook in het toestel (dual sim)?
Nee de verbinding met T-Mobile.nl dat is als e-sim ingesteld op mijn smartphone. Ik heb alles uitgezet op "Mijn-T-Mobile" profiel onder blokkades. In mijn toestel zit een fysieke simkaart van het land waar ik nu ben. Bij instellingen zie ik esim aanstaan. Ik heb een lokale nieuwe telefoonnummer klopt.

Onder blokkades:
• MB’s aanvullen en Travel & Surf: Blokkeren
• Internet en data (behalve wifi): Blokkeren
• Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland: Blokkeren
• Bellen naar internationale telefoonnummers: Blokkeren
• Aankopen in Google Play of Apple App Store: Blokkeren
• Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC): Blokkeren
• Aankopen bij derde partijen: Blokkeren
• Bellen naar 0900-, 0906-, of 0909-nummers: Blokkeren
• Bellen: Blokkeren
• Internet: Blokkeren
• Sms'en: Blokkeren

WhatsApp werkt wel gewoon zoals het hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sms'en nu op toegestaan gezet en geen code met sms ontvangen. Ik denk inderdaad door nieuwe nummer. Ze zouden die misschien handiger kunnen doen door via een speciale app de codes toch te kunnen ontvangen.

Vreemd mijn simkaart is geldig tot 22 september 2023 met 18GB resterend tot 9 september verblijf ik hier

Mijn Amerikaanse simkaart is prepaid volgens mij en dat ook al verstreken? Ik ga in april 2024 naar Los Angeles, San Francisco en Las Vegas

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

De informatie die je geeft heeft echt flinke gaten en ziet er hoogst chaotisch uit, dus wat je nou allemaal wel/niet gedaan hebt is me niet helemaal duidelijk. Om SMS van Digid (of wie dan ook) te kunnen ontvangen (op dat NL nummer) moet dat waarschijnlijk inderdaad niet geblokkeerd zijn, bovendien moet de bijbehorende SIM-kaart in je telefoon zitten, ingeschakeld zijn en netwerk hebben.

Wat je verder allemaal aan andere SIM-kaarten in je telefoon stopt doet helemaal niks met je bestaande NL nummer dus dat is verder compleet irrelevant. En wat betreft geldigheid van je lokale kaarten zal je dat echt aan de lokale provider moeten vragen. Wat betreft je "speciale app", volgens mij heeft specifiek Digid juist zo'n speciale app die je in kan stellen / had kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:01

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Nee de verbinding met T-Mobile.nl dat is als e-sim ingesteld op mijn smartphone. Ik heb alles uitgezet op "Mijn-T-Mobile" profiel onder blokkades. In mijn toestel zit een fysieke simkaart van het land waar ik nu ben. Bij instellingen zie ik esim aanstaan. Ik heb een lokale nieuwe telefoonnummer klopt.

Onder blokkades:

• Bellen, gebeld worden en sms versturen in het buitenland: Blokkeren

• Sms'en: Blokkeren
Wat denk je nou zelf?
WhatsApp werkt wel gewoon zoals het hoort.
Waarschijnlijk via de gekochte bundel dan.

No drama

Pagina: 1