Ik ben benieuwd of het de moeite waard is om mijn huidige PC (bouwjaar 2018, toen nav een BBG) een upgrade te geven. Onderaan de post staat mijn huidige systeem, die vooral nieuwe VR-games net niet lekker meer trekt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game-PC, o.a. VR. Hobby-ist, speel zelden multiplayer (en als ik dat doe verlies ik hard). Speel vaak iets oudere spellen, op het moment bijv ANNO 1800 en Horizon Zero Dawn. Heb een Steam Index VR-bril, die ik ook graag gebruik. Ik merk dat niet alle spellen daar lekker op lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op ongeveer €500 aan upgrade-componenten, maar dat komt niet heel nauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben vooral benieuwd of het de moeite is om mijn huidige PC een upgrade te geven (bijv. alleen een nieuwe videokaart) of dat ik beter een compleet nieuw systeem kan uitzoeken. En als dat zo is, welk component kan ik dan het beste upgraden, en waarnaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet passen in de huidige kast. Hij staat in de woonkamer, dus vooral idle-geluidsdruk mag niet té hoog zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vraag: Is upgraden de moeite, of kan ik beter opnieuw beginnen. En zo ja, wat/hoe dan? Het liefst iets wat nog een aantal jaar mee gaat.
Huidige systeem:
Daarnaast nog wat losse harde schijven uit verschillende tijdperken. Ik wil iig de kast hetzelfde houden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game-PC, o.a. VR. Hobby-ist, speel zelden multiplayer (en als ik dat doe verlies ik hard). Speel vaak iets oudere spellen, op het moment bijv ANNO 1800 en Horizon Zero Dawn. Heb een Steam Index VR-bril, die ik ook graag gebruik. Ik merk dat niet alle spellen daar lekker op lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op ongeveer €500 aan upgrade-componenten, maar dat komt niet heel nauw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben vooral benieuwd of het de moeite is om mijn huidige PC een upgrade te geven (bijv. alleen een nieuwe videokaart) of dat ik beter een compleet nieuw systeem kan uitzoeken. En als dat zo is, welk component kan ik dan het beste upgraden, en waarnaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet passen in de huidige kast. Hij staat in de woonkamer, dus vooral idle-geluidsdruk mag niet té hoog zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vraag: Is upgraden de moeite, of kan ik beter opnieuw beginnen. En zo ja, wat/hoe dan? Het liefst iets wat nog een aantal jaar mee gaat.
Huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 267,90 | € 267,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C TG | € 93,55 | € 93,55 |
| 1 | Monitors | BenQ GW2765HT Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 71,90 | € 71,90 |
| Totaal | € 468,35 | |||
Daarnaast nog wat losse harde schijven uit verschillende tijdperken. Ik wil iig de kast hetzelfde houden.