Nieuwe 43" televisie €400-€500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik zoek een?
Een 43" televisie voor een kennis die in de woonkamer dient te staan.

Wat is je budget?
Max €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is een reguliere tv voor een kennis zonder strenge eisen. De televisie staat in een woonkamer met vrij veel glas en lichtinval, dus een hoge helderheid is volgens mij wel een goed idee. Het liefst met een besturingssysteem van Google, want Tizen bijvoorbeeld wordt als niet zo prettig ervaren. Een dun scherm is ook prettig en daarnaast is een stevige voet ook belangrijk vanwege kinderen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De uitvoering: TCL 43C645 Zwart schijnt goed uit de testen te komen. De voetjes zijn niet zo veelbelovend.

uitvoering: Panasonic TX-43LX650E Zwart. Ziet er ook goed uit, alleen is dit wel al een 2022 model ipv 2023.

uitvoering: LG 43UQ91006LA Zwart. Ook een 2022 model en heeft een LG OS.

Wat denken jullie van deze opties? Of zijn er veel betere keuzes te maken voor dit budget?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32
Wanneer er veel lichtinval is en een hoge helderheid gewenst zul je verder moeten kijken. Je kunt overdag met de genoemde model tv kijken en dit is aardig te doen, echter zal het allemaal een stuk fletser zijn vergeleken met minder omgevingslicht.

De Samsung Q60B is de enige tv met voldoende helderheid binnen het gestelde budget.

Daaraast zit er een verschil in panel type bij de 43'' modellen, de ene fabrikant maakt gebruik van VA panelen en de andere van IPS.

VA = goed contrast matige kijkhoeken
IPS = goede kijkhoeken matig contrast

Wanneer er speling zit op het budget en het ook een maatje groter mag is de Sony 50X81K de beste keuze (50'' heeft een VA 43'' versie een IPS paneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Freshouttheoven schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:37:
Wanneer er veel lichtinval is en een hoge helderheid gewenst zul je verder moeten kijken. Je kunt overdag met de genoemde model tv kijken en dit is aardig te doen, echter zal het allemaal een stuk fletser zijn vergeleken met minder omgevingslicht.

De Samsung Q60B is de enige tv met voldoende helderheid binnen het gestelde budget.

Daaraast zit er een verschil in panel type bij de 43'' modellen, de ene fabrikant maakt gebruik van VA panelen en de andere van IPS.

VA = goed contrast matige kijkhoeken
IPS = goede kijkhoeken matig contrast

Wanneer er speling zit op het budget en het ook een maatje groter mag is de Sony 50X81K de beste keuze (50'' heeft een VA 43'' versie een IPS paneel).
Dank voor je reactie. Het budget heeft wel echt een max van €500, dus jouw suggestie valt daardoor af. Er zal sowieso ergens een compromis gedaan moeten worden.

Ik ben ook wel gecharmeerd van de uitvoering: Samsung QLED Q60B 43" Zwart, maar is daar ook een 2023 variant van? Ik vind alleen oudere modellen die iets minder goed leverbaar zijn.

Wat vindt met overigens van de uitvoering: LG 43UQ91006LA Zwart? Deze komt ook wel goed uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Graag gedaan. De genoemde LG en Panasonic hebben een IPS paneel, Samsung en TCL een VA.

In het high end segment zijn de verschillen van jaar tot jaar al marginaal, laat staan in het budget segment (geldt ook voor het platforum, dezelfde SoC wordt meerdere jaren gebruikt).

Q60C is de opvolger van de Q60B en beide modellen zijn, bij betrouwbare winkels, ver boven het gestelde budget.

Wanneer er redelijk recht voor de tv wordt gezeten of onder een kleine hoek is imo de genoemde TCL de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Freshouttheoven schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:26:
Graag gedaan. De genoemde LG en Panasonic hebben een IPS paneel, Samsung en TCL een VA.

In het high end segment zijn de verschillen van jaar tot jaar al marginaal, laat staan in het budget segment (geldt ook voor het platforum, dezelfde SoC wordt meerdere jaren gebruikt).

Q60C is de opvolger van de Q60B en beide modellen zijn, bij betrouwbare winkels, ver boven het gestelde budget.

Wanneer er redelijk recht voor de tv wordt gezeten of onder een kleine hoek is imo de genoemde TCL de betere keuze.
Ik kom bij Bol.com de Q60C tegen voor €432. Dat is bij mij in het verleden wel een betrouwbare partij gebleken, of is dit niet het juiste model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Belecthor schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:08:
[...]

Ik kom bij Bol.com de Q60C tegen voor €432. Dat is bij mij in het verleden wel een betrouwbare partij gebleken, of is dit niet het juiste model?
Is een externe partij, deze verkoopt Europese modellen. Hierdoor geldt dat je voor garantieafwikkelingen aan de grille van de verkoper bent overgeleverd aangezien Samsung Benelux geen garantie biedt op Europese modellen. Zelfde geldt ook o.a. voor El Vidas en Plasmavisie.

Dit kan dus een goede afweging zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Freshouttheoven schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Is een externe partij, deze verkoopt Europese modellen. Hierdoor geldt dat je voor garantieafwikkelingen aan de grille van de verkoper bent overgeleverd aangezien Samsung Benelux geen garantie biedt op Europese modellen. Zelfde geldt ook o.a. voor El Vidas en Plasmavisie.

Dit kan dus een goede afweging zijn.
Begrijp ik dat goed ik het goed dat je als nietsvermoedende consument bij Bol.com kunt bestellen (via zo'n reseller) en dat je dan wellicht geen aanspraak kunt maken op je wettelijke garantie? Dat zou wel bizar ondoorzichtig zijn.

Ik denk dat ik de opties bij ze voorleg en ze zelf de knoop mogen doorhakken. Thanks voor je input!

[ Voor 13% gewijzigd door Belecthor op 29-08-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 17:04
Belecthor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Begrijp ik dat goed ik het goed dat je als nietsvermoedende consument bij Bol.com kunt bestellen (via zo'n reseller) en dat je dan wellicht geen aanspraak kunt maken op je wettelijke garantie? Dat zou wel bizar ondoorzichtig zijn.

Ik denk dat ik de opties bij ze voorleg en ze zelf de knoop mogen doorhakken. Thanks voor je input!
Klopt. Heel feitelijk heb je natuurlijk wel garantie, maar als je er echt aanspraak op wil maken kan dat wel eens een getrouwtrek worden tussen jou en de verkoper/fabrikant. Er is een verschil tussen ergens recht op hebben en het ook daadwerkelijk krijgen. Nu verwacht ik niet dat Bol de moeilijkste is, maar bij grijze import (verkoop van niet NL/Benelux modellen in Nederland) is dat een risico. Ook meteen de reden waarom grijze import een stuk goedkoper is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 29-08-2023 14:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bol.com is niet de verkoper en dus niet degene die garantie levert. De verkoper moet gewoon garantie leveren, je rechten zijn op dat punt niet anders dan bij officiële import. Je hebt evenwel wettelijk geen recht op fabrieksgarantie, dat is een extra dienst die de fabrikant aanbiedt, zodat je alsnog garantie op je apparaat hebt als je verkoper naar de Bahama's vertrekt.

Bij grijze import kan de fabrikant fabrieksgarantie weigeren, het is immers niet iets waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
Gezien de trend naar groter zou ik aanraden om 50 inch te overwegen. Een 43 inch wordt tegenwoordig ingeruild voor een maatje meer en kun je van Marktplaats of Tweakers plukken.
43 inch Philips smart tv.
€ 190,00
https://link.marktplaats.nl/m2016306599
of nieuw
v&a aangeboden: Philips 43PUS7608/12 Zwart
Pagina: 1