advies gewenst game pc. max 2800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:18
Beste Forum leden,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ben al een half jaartje van plan om een nieuwe game pc te kopen. Nu zit mijn laptop nog aangesloten op een monitor en toetsenbord en muis. Gamen op dit ding is niet echt een optie. Nu speel ik veel Cities Skylines (nu al zo'n 8 jaar) op de playstation 4 maar mis de mods en grafische kracht. Dus nu Cities Skylines 2 is aangekondigd een goed excuus voor een nieuwe pc. Ik wil graag Azerty de pc laten bouwen de de onderdelen heb ik op hun site uitgezocht.

Ondertussen alle build en advies filmpjes op Youtube wel te hebben gezien heb ik het idee dat ik wel wat goeds heb samengesteld, maar advies of iemand die even meekijkt is gewenst want de laatste desktop pc die ik heb gekocht is 15 jaar terug ofzo. :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast cs2 wil ik graag GTA6, Starfield, cyberpunk etc. kunnen spelen op uiteindelijk 4k. Verder zal de pc worden gebruikt voor een beetje internetten en muziek afspelen die op de ssd staat. Nu draai ik 100% Linux, dat zal op de nieuwe een dualboot worden omdat waarschijnlijk sommige games op Windows zullen draaien. (misschien wordt die wel Windows only, nog niet besloten). De pc zal verder niet heel veel voor andere dingen worden gebruikt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In eerste instantie wilde ik max 2000 uitgeven want ik heb nog geen idee of ik achter een buro gamen wel prettig vind nu ik al jaren op een grote tv game. Maar gaande weg heb ik het budget verhoogd omdat ik het idee heb dat ik daar langer wat aan heb plus als ik een grote stad wil bouwen met veel mods dat vraagt dat ook wel wat van de pc. Nu zit ik op 2800 en dat is ook wel echt de MAX.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ligt een een HP toetsenbord en Logitech oude muis. deze blijven vanwege budget nog even liggen maar worden uiteindelijk wel vervangen.

De monitor heb ik laatste gekocht een Xiaomi monitor (volgens mij deze). 27" / 165 hrz
uitvoering: Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart
Deze voldoet maar ik denk wel dat ik die uiteindelijk wat te klein vind. een wide 4k monitor is in de toekomst niet uitgesloten.
er staat ook nog een oudere Samsung 1080 monitor hier die komt er waarschijnlijk verticaal naast te staan.
Speakers zijn creative 2+1 boxen die ook ergens worden vervangen die zijn 15 jaar oud :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk eigenlijk dat dit systeem een beetje overkill is gezien de aanschafprijs maar soms denk je... (niet na)

Ik ben uitgegaan van een AMD systeem dat heeft de voorkeur over intel vanwege langer kunnen upgraden, snelheid in gamen, emotie :) Ik kiest hier de 7800x3d.

Geheugen kies ik voor 64 gb 2 stuks (6000/30), 2 schijnt beter te werken met het moederbord dan 4 en 64 gb vanwege mods die veel geheugen vroegen in cs1 en dit zal in cs2 waarschijnlijk niet anders zijn. (aanname)

De GPU zat ik eerst een tijd op de 6650xt maar uiteindelijk gekozen voor de top van amd de 7900xtx dit omdat ik dan gewoon komende jaren voluit kan draaien en met het ook op een 4k monitor is die waarschijnlijk te zwak.

Moederbord was een lastige wat een oerwoud is dat zeg, Asus heb ik persoonlijk niet de beste ervaringen mee dus die viel voor mij af, maar ik las ook over traag opstarten bij MSI en ASUS en bleef voor mij asrock en Gigabyte over. omdat gigabyte beter staat aangeschreven een keuze gemaakt voor gigabyte en daar 1 van genomen waarvan ik denk dat die niet te duur is maar wel voldoet, deze heeft snelheid, goede audio, en aansluitingen.

Voor de behuizing gekozen voor de NZXT h7 Flow, ik wilde eerst de 500 Be-quiet met een aircooler, maar vanwege de warmte hier in de kamer some hier van afgestapt en die kast is ook minder diep voor de gpu. Toen de Lian Li 216, mooie kast om te zien, alleen ik wilde graag een temp meter op de cpu (lijkt mij handig) maar dan krijg je een combinatie van rgb van NZXT Kraken en de Lian li software dus toen maar naar de h7 flow. Nu is alles van hetzelfde merk qua RGB. (ergens vind ik die 216 wel nog steeds aanlokkelijk)

Koeling de 360 nzxt kraken rgb met kleine display (de grote display is mooi maar het is nu al duur genoeg)

ssd...ja eum... snelle genomen geen voorkeur hier.

voeding de Be-Quiet staat goed aangeschreven en is volgens mij vrij stil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier heb ik eigenlijk al wat over verteld maar ik sta open voor andere merken als er goede redenen voor zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt op de grond te staan naast het buro (op een kleine verhoging) dus kast maat is niet zo belangrijk maar ik wil ook geen mega kast hebben. Geluid is een dingetje, ik wil geen stofzuiger continue naast mij maar heb geen referentie punt qua gemiddeld geluid van een game pc. energie verbruik, ja.. minder is beter maar hier kan je niet zoveel aan veranderen lijkt mij.

Ga je overklokken?
Nee, eerder de pc stiller maken dan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van de keuzes, zijn ze logisch, kan het ergens goedkoper alle tips zijn welkom.

Ik wil de pc bij Azerty laten bouwen dus de onderdelen zijn uitgezocht op hun website er komt nog 89 euro bij voor het bouwen van de pc. Dit kan ik waarschijnlijk ook wel zelf maar nu weet ik zeker dat het ding werkt als ik hem aanzet dat is het mij wel waard.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 404,95€ 404,95
1MoederbordenGigabyte B650 AORUS PRO AX (rev. 1.0)€ 279,-€ 279,-
1VideokaartenGigabyte AORUS Radeon RX 7900 XTX ELITE 24G€ 1.139,-€ 1.139,-
1BehuizingenNZXT H7 Flow RGB Zwart€ 160,70€ 160,70
1WaterkoelingNZXT Kraken 360 RGB Zwart€ 208,69€ 208,69
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 224,90€ 224,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 134,95€ 134,95
1Solid state drivesKingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB€ 109,99€ 109,99
Totaal€ 2.662,18

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Alle reacties

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Kijk eens naar het lijstje dat ik hier heb gepost. Moederbord en vooral GPU kunnen veel goedkoper.

Dat schermpje van die nieuwe Kraken non Elite valt best tegen trouwens

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
Naast de mobo en graka tip van @Anton.net zou ik de betere Deepcool aio en fans pakken en de betere en stillere Straight Power 12.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 404,95€ 404,95
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 197,-€ 197,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6€ 1.029,-€ 1.029,-
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 129,-€ 129,-
1WaterkoelingDeepCool LS720 Zwart€ 129,90€ 129,90
1VentilatorsDeepCool FC120 3 IN 1 Zwart, 120mm€ 41,71€ 41,71
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 224,90€ 224,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 12 850W€ 173,75€ 173,75
1Solid state drivesKingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB€ 109,99€ 109,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.440,20

Gaat dus nog 120 euro cashback vanaf.

Mooi 340 euro minder voor een beter systeem.

• DummyXL
@Anton.net Dank voor de reactie, Je geeft aan een ASUS moederbord, ik ben daar wat terughoudend in vanwege de opstart snelheid problemen die ze hebben/hadden op het AM5 platform (geheugen training gerelateerd geloof ik). Daarnaast heb ik geen goede ervaring met duurzaamheid van ASUS, misschien ben ik hier in bevooroordeeld. Hij is wel goedkoper dus ga er wel even induiken.

Het schermpje ja daar zit bij mij wel een twijfel ik kan er eigenlijk nog geen goede plaatjes van vinden in het echt (geen reclame plaatjes) De link naar Reddit geeft een duidelijk een verschil te zien is tussen het display en de rest, dat is niet mooi, als het verder gewoon zwart is vind ik het wel prima, gaat mij voornamelijk om de info, komt geen plaatje op te staan, zwarte achtergrond en cpu/gpu info zoals geadverteerd.

@Djarune Je vervangt de fans voor deepcool, ik weet dat die aio erg goed presteert maar verlies dan wel het display. De front fans zijn in mijn configuratie zijn overigens nu 140mm en jou voorstel zijn nu 120cm, ik denk wel dat 140 mijn voorkeur heeft (qua geluid en hierdoor hou je ook positieve druk ik de kast volgens mij) Daarnaast denk ik dat er dan ook een Hub bij moet? aangezien die van NZXT in de kast dan niet werkt? De voeding is een goede tip die ik meenemen om te bekijken dank.

Mocht ik voor deepcool kiezen is de h7 kast dan ook niet perse nodig overigens al is die wel mooi.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
DummyXL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:45:
@Djarune Je vervangt de fans voor deepcool, ik weet dat die aio erg goed presteert maar verlies dan wel het display. De front fans zijn in mijn configuratie zijn overigens nu 140mm en jou voorstel zijn nu 120cm, ik denk wel dat 140 mijn voorkeur heeft (qua geluid en hierdoor hou je ook positieve druk ik de kast volgens mij) Daarnaast denk ik dat er dan ook een Hub bij moet? aangezien die van NZXT in de kast dan niet werkt? De voeding is een goede tip die ik meenemen om te bekijken dank.

Mocht ik voor deepcool kiezen is de h7 kast dan ook niet perse nodig overigens al is die wel mooi.
Deepcool heeft helaas geen goede 140mm variant fan. Mijn voorkeur heeft eigenlijk ook 3x 140mm. De 120mm fans kun je wel daisychainen. Mooier is inderdaad met een fan controller. De H5 Flow heeft er trouwens geen.

Mocht je voor Deepcool kiezen kun je beter ook voor een Deepcool kast gaan waar de fans al in zitten: uitvoering: DeepCool CH560 Digital, Zwart. Die heeft een leuk gimmick schermpje op de zijkant waar je de temp kan zien.

• DummyXL
Die deepcool kast had ik idd gezien, is wel een goed alternatief ten opzichte van nzxt h7 (niet de h5 btw) Met behoud van het info scherm.

Hoe verhoudt de kwaliteit/afwerking en geluid zich ten opzichte van wat ik heb samengesteld? Ervaring mee?

(Ik vind de nzxt wel strakker ogen)

Pagina: 1