hoe lang is jullie was-droogcombinatie meegegan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Wij hebben inmiddels onze 4e was-droogcombinatie sinds gisteren. het verloop gign als volgt:
1. Beko was-droogcombinatie. droogde eerst goed, na ongeveer een jaar steeds slechter. Na 2,5 jaar werd de was zelfs natter in plaats van droger. Beo gaf aan dat de inwendige condensor (waar je dus niet zlef bij kan zonder hem te demonteren) verstopt zat, kon je wel vervangen hebben we niet gedan, een nieuwe gekocht.
2. frilec was-droogcombinatie. wederom na een jaar ongeveer begond e machine slechter te drogen. na 1,5 jaar monteur laten komen want het verwarmingselement was uitgeschakeld door oververhitting(mechanische beveiliging op het element). dit bleek terugkeren, kon komen door de stuurprint of alweer door verstopping van de condensor. nieuwe stuurprint was niet leverbaar dus machine werd in garantie teruggenomen.
3. sharp was-droogcombinatie. droogde de eerste 6 maanden goed, daarna steeds slechter tot na 10 maanden geen enkele was meer in 1 keer droog werd. monteur liet zien dat de condensor (een soort luchtpijn die op het verwarmingselemet en de ventilator is aangesloten) totaal vol met pluis en rommel zat. dit ozu telekns blijven gebeuren gaf hij aan. ik vond dat niet ok voor een machine met maar 2 jaar garnaite, want dan zou hij nog 1 keer gemaakt worden binnen garantie en daarna buiten net buiten garantie weer kapto zijn. het onderdeel was moielijk te bereiken de montuer had 2 uur nodig voor het demonteren en monteren van de machine. dus overlegd met leverancier die hem heeft teruggenoemn en het geld teruggestort.
dus nu zijn we aan 4. een gisteren binnegeomen everglades was-droogcombinaite met 5 jaar volledige fabrieksgarantie. deze hoop ik te houden de komende 5 jaar, omdat zelfs als hij elk jaar gerepareerd moet worden ik toch gewoon 5 jaar vooruit kan.
wat ik me nu afvraag: gebuerd dit bij iedereen? is een was-droogcombinatie in feite een product wat gewoon niet werkt? bij een gewone condensdroger kan je de condensor eruithalen en schonmaken. bij deze machines kan dit dus niet maar ze worden wel even vuil.
Nu heb ik telkens een machine uit het goedkopere segment gehad, ik vraag me dan af: is een aeg van 1000 euro duurder dan wat ik uitgeef dan ook echt beter? hebben ze duurdere machines een geavanceerdere techniek om de condensor met water te reinigen bijvoorbeeld? of is dit gewoon een algemeen prolbeem bij was-droogcombinaties?
we drogen gemiddeld 2-3 keer per week een was misschien is dat ook handig om te vermelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:43
Waarom wil je een was-droog machine? Als je een goedkoop model zoekt zijn de filters niet goed genoeg, dus blijf je problemen krijgen.
Waarom geen losse machines, dat werkt een stuk beter.
Of koop in een keer een dure met 5 jaar garantie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het zijn wel elke keer de budgetmerken. Weet niet of je al eens hebt gekeken naar de wat duurdere merken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 02-05 22:20
Ik heb ook altijd wasdroogcombi's gehad (smeg inbouw, indesit vrijstaand en nu een samsung addwash) en ik weet wel dat monteurs het ondingen vinden. Ze gaan sneller kapot en ze hebben een minder lange levensduur, heb ik me laten vertellen.

Heb nu een abonnement bij Coolblue voor die samsung dus als er iets kapot is, komen ze het gratis repareren. Dat verlicht de pijn wel enigszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducoquelicot
99ruud99 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:42:
Waarom wil je een was-droog machine? Als je een goedkoop model zoekt zijn de filters niet goed genoeg, dus blijf je problemen krijgen.
Mijn overweging voor was/droog is ruimtebesparing. Losse machines werken inderdaad beter maar ik woonde in studio's en kleine appartementen en dan is er geen plek voor losse machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik ga voor was-droogcombinaties omdat het goedkoepr is in anschaf dan 2 losse machines en omdat ik het gewoon makkelijk vindt. je stop de spullen in de machine en haalt alles er schoon en droog weer uit. geen tussentijdse handelingen om het over te laden naar een andere machine.
wat voor verschil is er tussen de filtersystemen in goedkoep en dure was-droogcombinaties? je zegt dit vrij stellig dus ik veronderstel dat jij het verschil ooit gezien hebt? ik ben wel nieussgierig wat dudre machines anders doen waardoor het bij hen wel god gaat.
op je vraag: waarom geen dure met 5 jaar garnatie? omdat ik ten eerste daar het geld niet voor heb, en ten tweede ken ik geen duurder merk met gratis 5 jaar garantie. welke duurdere merken geven zonder dat je hoeft bij te betalen 5 jaar volledige fabrieksgarantie? everglades en edy(zelfde bedrijf) zijn de engie die ik ken die 5 jaar volledige fabrieksgarantie gratis aanbieden. hisense en frilec bieden ook 5 jaar garnaite maar dan slechts 2 jaar volledig en 3 jaar aflopend(bij hisense) en 3 jaar(reparatie of vervaningen tegen een vast bedrag rond de 150 euro gelof ik, bij frilec). miele had/heeft een garantie die je kan bijkopen en veel winkels bieden tegen extra betaling een verlengde garantie,, maar ik ken zelf verder geen andere merken die gratis 5 jaar garaantie bieden.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05

Reinier

\o/

dicksterk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:39:
Wij hebben inmiddels onze 4e was-droogcombinatie sinds gisteren.
Bizar, vier exemplaren in één dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Touchdomex schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:43:
Het zijn wel elke keer de budgetmerken. Weet niet of je al eens hebt gekeken naar de wat duurdere merken?
zie bericht hierbo ven. ik vind juist het voordeel van een was-droogcombinaite dat je minder kwijt bent dan aan 2 machines. voorbeeld: de goedkoopste wasmachine met 14500 toeren op bol.com is nu een frilec met 7kg voor 359. de goedkoopste condensdroger(we hebben gen luchtafvoer) is bij mediamarkt de OK van 329 euro. is samen toch 688 euro. nu betaalde ik voor de everglades was-droogcombinatie 559.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30
dicksterk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Ik ga voor was-droogcombinaties omdat het goedkoepr is in anschaf dan 2 losse machines en omdat ik het gewoon makkelijk vindt. je stop de spullen in de machine en haalt alles er schoon en droog weer uit. geen tussentijdse handelingen om het over te laden naar een andere machine.
wat voor verschil is er tussen de filtersystemen in goedkoep en dure was-droogcombinaties? je zegt dit vrij stellig dus ik veronderstel dat jij het verschil ooit gezien hebt? ik ben wel nieussgierig wat dudre machines anders doen waardoor het bij hen wel god gaat.
op je vraag: waarom geen dure met 5 jaar garnatie? omdat ik ten eerste daar het geld niet voor heb, en ten tweede ken ik geen duurder merk met gratis 5 jaar garantie. welke duurdere merken geven zonder dat je hoeft bij te betalen 5 jaar volledige fabrieksgarantie? everglades en edy(zelfde bedrijf) zijn de engie die ik ken die 5 jaar volledige fabrieksgarantie gratis aanbieden. hisense en frilec bieden ook 5 jaar garnaite maar dan slechts 2 jaar volledig en 3 jaar aflopend(bij hisense) en 3 jaar(reparatie of vervaningen tegen een vast bedrag rond de 150 euro gelof ik, bij frilec). miele had/heeft een garantie die je kan bijkopen en veel winkels bieden tegen extra betaling een verlengde garantie,, maar ik ken zelf verder geen andere merken die gratis 5 jaar garaantie bieden.
Goedkoop is duurkoop.

Een wasdroger is over het algemeen altijd slechter dan los, maar je bespaart ruimte aanschafkosten dus die balans maken is aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Reinier schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

Bizar, vier exemplaren in één dag!
;-)nee gisteren kwam de 4e aan, dus niet 4 in 1 dag;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

dicksterk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

zie bericht hierbo ven. ik vind juist het voordeel van een was-droogcombinaite dat je minder kwijt bent dan aan 2 machines. voorbeeld: de goedkoopste wasmachine met 14500 toeren op bol.com is nu een frilec met 7kg voor 359. de goedkoopste condensdroger(we hebben gen luchtafvoer) is bij mediamarkt de OK van 329 euro. is samen toch 688 euro. nu betaalde ik voor de everglades was-droogcombinatie 559.
Alleen heb je ondertussen al vier machines gekocht dus volgens mij komt het financieel niet meer helemaal goedkoper uit. Terwijl ik dit typ hoor ik mijn 14 jaar oude condensdroger (van destijds iets van 400 euro volgens mij) piepen dat de was droog is en doet ook mijn 21 jaar oude wasmachine het nog prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb 10 jaar met een samsung droog-was combi gedaan voordat hij het kruis kapot had gecentifugeerd (en dat is waarschijnlijk gewoon goed op te lossen geweest. als er eerder een monteur was gekomen)

inmiddels 2 jaar weer een samsung combi ding en doet het prima

waarom een combi? omwille van de ruimte, ik kan niet makkelijk 2 enorme apparaten kwijt

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 25-08-2023 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
SCIxX schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Goedkoop is duurkoop.

Een wasdroger is over het algemeen altijd slechter dan los, maar je bespaart ruimte aanschafkosten dus die balans maken is aan jezelf.
goedkoop=duurkoop is naar mijn mening een fabel die enkel dinet om mensen te laten geloven dat dure merken zin hebben.
voorbeeld: miele is vaak erg goed, maar de goedkopere lijn die nogaltijd erg duur is kan slecht tegen vloeibaar wasmiddel. er staan op google genoeg mieles met een na 5 jaar gebroken trommelkruis, weg 800 euro terwijl je die 5 jaar met een goed goedkoop merk van rondd e350-400 ero ook had gered.
aeg is heel duur, maar inwendig toch vaak gewoon zanussi, gaan ook vaak binnen 5 jaar stuk. dus waaro zou je betalen voor een merknaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
DataGhost schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:29:
[...]

Alleen heb je ondertussen al vier machines gekocht dus volgens mij komt het financieel niet meer helemaal goedkoper uit. Terwijl ik dit typ hoor ik mijn 14 jaar oude condensdroger (van destijds iets van 400 euro volgens mij) piepen dat de was droog is en doet ook mijn 21 jaar oude wasmachine het nog prima.
de 2e en 3e zijn binnen garanie teruggehald dus de 4e is gekocht met het geld van de 2e, uiteindelijk dus financieel niet nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Dus je hebt bijna 1200 euro uitgegeven, zeven keer met zo'n apparaat mogen sjouwen en in de tussentijd een paar keer zonder gezeten? Dan ben ik toch blij met twee losse apparaten van bij elkaar minder dan 1000, maar dat ben ik :) Wel fijn natuurlijk dat je ze niet alle vier hebt hoeven betalen.

Dat goedkoop=duurkoop een fabel is kan je vinden, ik heb er echter al genoeg ervaring mee. Dan geef je twee of drie keer "weinig" geld uit terwijl je beter direct iets meer (maar in totaal minder) had kunnen uitgeven, en dan moet je als klap op de vuurpijl dat iets meer ook nog eens uitgeven omdat alle "weinig" units kapot zijn. Moet je helemaal zelf weten verder. Maar het moment dat een van de machines hier kapot gaan ga ik wel bij een iets hogere klasse kijken. Dan hoef je niet direct 2k stuk te slaan op een enkele machine, maar blij zijn met een besparing van 130 euro voor een soort machine waarvan bekend is dat ze vaker stuk gaan dan het alternatief vind ik iets teveel de verkeerde kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik (1-persoonshuishouden) heb 4 jaar gedaan met een LG was-droogcombinatie die nieuw zo'n €600 was. Deze heb ik een jaar geleden doorverkocht en zover ik weet is de tweede eigenaar er nog steeds tevreden mee.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een combinatie. Nooit was overhevelen of het stoffilter legen, 's ochtends vuile was erin en 's avonds na het werk schone en droge was. Ideaal.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat je weinig geld uitgeven belangrijker vindt dan geen/weinig gezeik hebben met je was/droogmachine.

Ja, een was-droogcombinatie van een budgetmerk is goedkoper dan twee losse machines van degelijkere merken, maar je hebt dus wel meer gezeik, zoals je hebt ervaren. Je kan niet van beide walletjes eten.

Was-droogcombinaties hebben in mijn ervaring inderdaad vaker problemen dan losse wasmachines en wasdrogers. Ze zijn ook een stuk complexer qua constructie en er moeten meer concessies gedaan worden, zo simpel is het. Als je de ruimte hebt zou ik je zeker aanbevelen om voortaan losse machines te kopen. Bijvoorbeeld van Miele/Bosch/Siemens (in het geval van wasmachines). En het liefst niet de allergoedkoopste modellen, en ook niet de modellen met te veel elektronische snufjes. Simpeler is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:43
Stoffilters zijn belangrijkste onderdeel dat slijtage gevoelig is. Als je geen goede stoffilters hebt dan spijt je machine erg snel.
Vandaar dat duurdere machines wat meer erin investeren.

Wilt niet zeggen dat alle goedkope machines slechte stoffilters hebben, maar bij dure machines heb je wat meer zekerheid.

Ps, wat is de normale levensduur van jouw prijscategorie wasdrogers, garantie en conformiteit zijn 2 verschillende dingen. Mogelijk zijn ze niet conform als ze zo snel kapot zijn.

Of gooi je er gekeken dingen in oid?

[ Voor 26% gewijzigd door 99ruud99 op 25-08-2023 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Dat zijn allemaal flutbedragen voor witgoed. En dan is de kans op problemen groter. Een beetje wasmachine begint bij 800-1000 euro. Voor 350 euro kan er toch niet zo’n apparaat gemaakt worden, dat moet flutzooi zijn.

Misschien moet je kijken naar een wasserette, dat doet een collega van mij die in de stad woont ook.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 25-08-2023 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

dicksterk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:33:
[...]

goedkoop=duurkoop is naar mijn mening een fabel die enkel dinet om mensen te laten geloven dat dure merken zin hebben.
En ondertussen ben je aan je 4e machine bezig……….

Alle merken die je noemt (behalve Miele) krijg ik jeuk van.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 25-08-2023 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 23:25
g0tanks schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:47:
Ik (1-persoonshuishouden) heb 4 jaar gedaan met een LG was-droogcombinatie die nieuw zo'n €600 was. Deze heb ik een jaar geleden doorverkocht en zover ik weet is de tweede eigenaar er nog steeds tevreden mee.

[...]

Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een combinatie. Nooit was overhevelen of het stoffilter legen, 's ochtends vuile was erin en 's avonds na het werk schone en droge was. Ideaal.
Hier ook al 5 jaar probleemloos met een LG. En eens dat het veel makkelijker is :)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:25
[...]

Misschien moet je daar toch nog eens beter over nadenken na 4 machines in zo’n korte tijd?
voorbeeld: miele is vaak erg goed, maar de goedkopere lijn die nogaltijd erg duur is kan slecht tegen vloeibaar wasmiddel. er staan op google genoeg mieles met een na 5 jaar gebroken trommelkruis, weg 800 euro terwijl je die 5 jaar met een goed goedkoop merk van rondd e350-400 ero ook had gered.
Onze Miele ging na 10 jaar kapot, ook door het vloeibare wasmiddel en derhalve een gebroken kruis. We gebruikten al geen vloeibaar wasmiddel meer, maar dat was dus te laat. De nieuwe machine behandelen we wel goed. Maar dus een simpel op te lossen probleem: gebruik poeder. Per saldo is een Miele dan net zo duur als dat goedkope merk, maar scheelt een keer sjouwen.

En zoals gezegd. Stop met die idiote combi, het is hetzelfde als all-season banden. Het is het altijd net niet. Met 2 losse machines bereik je een beter resultaat en kan je altijd 1 apparaat vervangen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Op ervaringen van lg na heb ik nog weinig gehoord over duurdere was-droogcombinaties die daadwerkelijk probleemloos bijvoorbeeld 10 jaar meegingen.
Lg heb ik me nooit meer zo in verdiept omdat het tot 10 jaar geleden altijd nogal rommel was, lager-ellende kapotte direct drive units enzovoort. zijn ze tegenwoordig beter dan samsung? want dat is nogaltijd ellende als je het ecobubble-topic hier op tweakers volgt.
wat ik vooral wilde ontdekken was of duurdere was-droogcombinaites daadwerkelijk langer meegaan en welke technieken ze dan wel gebruiken om dat te bereiken. dat is me nog niet echt duidelijk.
de stelling die ik veel lees: goedkope merken en daarom snel kapot, is niet helemala terecht. de techniek die wordt toegepast bij dit soort machines is erg gevoelig voor verstopt raken met stof. van geen van de 3 machiens die zijn weggegaan was het wasmachinegedeelte kapot, ze wasten allemala nog als nieuw maar droogden niet meer. en zelf sjouwen hoeft niet, bol.com komt ze netjes haeln en breng daarna nejes de nieuw-bestelde weer boven.
dan even over goedkope wasmachines in het algemeen omdat dar ook veel reacties over kwamen:
ik ben het niet eens met de stelling dat goedkope wasmachines rommel zijn. mijn was-droog ervaringen staan daar los van want zoals gezegd het wasmachinegedeelte was nooit het probleem. Het is tegenwoordig absoluut mogelijk om onder de 400 euro een goede wasmachine te krijgen en onder de 410 zels 1 met 5 jaar volledige garantie. er zijn goede en slechte merken. beko is helaas minder geworden, haier is ook niet bijzonder, whirlpool/indesit ook niet, samsung niet. aeg/zanussi is redelijk maar overpried, siemens/bosch is wel ok maar als ze vroegtijdig stuk gaan blijft het een dure grap. miele, tja... een wasmachine die niet tegen wasmiddel kan (vloeibaar dan) terwijl goedkope machiens dat wel kunnen, blijft een lastig verhaal vindt ik. ookal gaan ze zeker lang mee als ze goed behandeld worden.
maar je kan goedkoop ook prima wasmachines vinden die 10 jaar meegaan. mediamakr theeft nu een sharp wasmachine van 349 euro. simpel robuust model, 73 kg dus leekker zwaar, borstelloze motor, perfecte balans trilt niet, daar doe je makkeljik 10 jaar mee. heb ze vroeger best weleens geadviseerd(voorlopende modellen) en die staan nu toch al ruim 8-9 jaar te draaien bij gezinnen. sharp komt van vestel in turkije, die maken nu wat beko vroeger maakte qua kwaliteit maar dan zonder zwakke koolborstels en zwakke printpalten waar beko nog weleens last van had.
dan heb je op bol.com frilec, ook goedkop met 2 jaar volledige garantie en 3 jaar aanvullende garantie. komt van midea af in china. zijn ook prima machines zonder gezuer, daar doe je ook zeker 8 jaar mee misschein zelfs 10 maar dat durf ik niet te garanderen(omdat ze heir nog neit zo lang zijn)
dan heb je everglades en edy, valen onder hetzlefde bedrijf. 5 jaar volledige garanie. machines komen van hisense(eigenaar van gorenje waar ook asko vandaan komt, de miele-concurrent). zijn hele degelijke machines die gaan ook zeker 10 jaar mee.
chiq is ook via bol.com te krijen, is een leuek nieuwkomer emt machines met relatief korte wastijdene maar wel degelijk gebouwd.
zo zie je: er zijn zat goedkope spelers die ik met vel meer vertrouwen zou aanraden dan een samsung, die vaak veel duurder zijn. en ja wil je liever 700 of meer extra kwijt zijn aan een wasmachine om 10 jaar te wassen dan kan dat, maar je kan van dat geld ook op vakantie. mensen die sceptisch zijn over goedkope merken verwijs ik vaak naar everglades, want 5 jaar volledige garantie, zeker bij mensen die net 3 jaar met hun samsung hebben gedaan, is vaak een prima argument. en ja met een miele doe je misschien 10 jaar, of 15. mar stel dat je pech hebt en je everglades begeeft het net buiten de garantie, dan heb je voor 400 weer een nieuwe en ben je na 10 jaar nogaltijd veel minder kwijt dan bij miele. maar je hebt wel leuek nieuwe technieken,, zoals tegenwooridg stom bijvoorbeeld. dat hebben de 10+ jaar oude milees niet e nieuwe machines zijn ook zuiniger en stiller.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Drardollan
Post dan ook niet als het niks toevoegt

[ Voor 67% gewijzigd door Outerspace op 27-08-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Drardollan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:04:
Onleesbaar, ik begin er niet aan. Sorry.
de kortst mogelijke samenvatting van wat ik zei is: naast goedkope matige merken wasmachines zijn er weldegelijk goede goedkope merken. Mediamartk heeft een sharp wasmachine voor 349, dit type gaat makkelijk 10 jaar mee. Evverglades biedt vanaf 409 euro een wasmachine op bol.com met 5 jaar volledige fabrieksgarantie. wordt gemaakt door hisense(eigenaar van asko) en gaat zeker 10 jaar mee.
frilec wordt op bol.com geleverd voor 359 euro, met 2 jaar volledige garantie en 3 jaar extra garantie (reparatie kost maximaal ietss van 150 euro, of vervanign als reparatie niet lukt)
chiq is een nieuwkomer ook op bol.com voor 369 euro, ook zeer solide gebouwd.
er is dus genoeg goedkoop te krijgen wat wel goed is. dan kan je 700 of meer extra uitgeven, maar je kan ook lekker op vakantie gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57
Als eenpersoonshuishouden zou ik de was gewoon uithangen. Goedkoper en beter voor het klimaat. In de winter, met droge lucht, is het daarnaast goed voor de luchtvochtigheidsgraad in huis.

Vorige week beddengoed om 17.30 in de wasmachine gedaan, om 19.30 eruit gehaald en uitgehangen. 23.00 naar bed toe en beddengoed was droog.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Heb je epistel (zo goed mogelijk) gelezen en begrijp dat je pretendeert heel veel kennis te hebben van goedkope merken en waar deze gebouwd worden. Je ervaringen geven aan dat de werkelijkheid anders is.

Ik koop altijd A-merken witgoed (Miele, Siemens en Bosch bijvoorbeeld) en heb eigenlijk nooit problemen. Apparatuur doet wat het moet doen en gaat vooralsnog altijd 10+ jaar mee. Enige uitzondering was zoals gezegd mijn wasmachine, mede door gebruik van vloeibaar wasmiddel. Dit is na 10 jaar prima opgelost door Miele (nette aanbieding voor vervanging gehad).

Ervaring uit het verleden hebben mij geleerd dat het na tig jaar niks uitmaakt. Een Miele is duur maar gaat 2 tot 3 keer langer mee dan een goedkoop merk (even functionaliteit en verbruikskosten daar gelaten). Onder de streep is het financieel lood om oud ijzer, je moet alleen bij een goedkoop merk vaker op zoek en vaker sjouwen (of laten sjouwen).

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 26-08-2023 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:43
Om simpelweg antwoord te geven op de vraag; onze Bosch wasmachine gaat intussen 11 jaar probleemloos mee. De AEG warmtepompdroger is 12 jaar oud, daar heb ik in april helaas de elektronicaunit van moeten vervangen na een doorgebrand elementje op de printplaat. 186 euro voor een nieuwe printplaat (zelf gedaan uiteraard). Werkt nu weer top. al met al 23 jaar opgeteld resultaat voor samen 1500 euro. 65 euro per jaar. Die printplaat heb ik er dus over 3 jaar 'uit' voor netto hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

bonzz.netninja

Niente baffi

maar je eigen ervaring spreekt je mening tegen :+

De combinatie is per definitie gemankeerd en een compromis. Dat wordt hier ook bevestigd. Daarnaast zoek je het ook op door budgetmerken te kiezen. Dus sjah, je zal vast gewoon pech hebben maar enigzins is dit wel te verwachten.

2 losse machines, beide A merken, hier. De wasmachine gaat inmiddels al bijna 15 jaar mee, de droger nu 5 jaar. Beide zonder ooit een probleem gehad te hebben. De droger onderhouden we wel extra omdat het een duur ding is, en ik graag wil dat hij lang mee gaat. Dat betekent na elke keer even de filters schoonmaken.

Ik vraag mij ook af hoe het zit met gebruik van jouw combi's. Mijn droger is super zuinig, daar betaal je ook voor natuurlijk, maar dat loont zichzelf wel weer.

Daarnaast....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDmSe7SmfswKAJ_8u2yFCQl7q80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lVr3QKLWc5UxWZEjtP8XypFW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHCMjJtbyHvbuE4qsucVkKQaTJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SPkuhn4DS2pMpDRktopsB4lA.png?f=user_large

#nufsaid

[ Voor 18% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-08-2023 12:14 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
FreakNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:01:
[...]

Dat zijn allemaal flutbedragen voor witgoed. En dan is de kans op problemen groter. Een beetje wasmachine begint bij 800-1000 euro. Voor 350 euro kan er toch niet zo’n apparaat gemaakt worden, dat moet flutzooi zijn.

Misschien moet je kijken naar een wasserette, dat doet een collega van mij die in de stad woont ook.
Ik heb al 6-7 jaar een wasmachine van Whirlpool/Bosch (ik weet het niet eens) van ik denk 500-600 euro, en als deze kapot zou gaan flikker ik 'm weg en koop ik gewoon weer zoiets opnieuw.

Waarom denk jij dat een goede wasmachine pas bij 800-1000 euro 'begint'? Van de 124 die er op Coolblue te koop staan zijn er slechts 30 die meer dan 1000 euro kosten.

Volgens mij praat je maar wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:57
Je hebt regelmatig andere Tweakers geadviseerd om goedkope witgoed te kopen van o.a. Sharp en Everglades.

Kwaliteit zou hetzelfde zijn, waarbij je volhardend/ stellig bleef in je advies ondanks ik dit advies onderbouwd tegensprak.

Zoals algemeen bekend zijn grondstoffen flink in prijs omhoog gegaan, twee jaar geleden kon je nog bij een goede aanbieding een midrange Siemens/ Bosch/ LG witgoed voor een leuke bedrag kopen euro. Nu ben je minimaal 20% duurder uit. Merken die op moment van schrijven voor 3 a 400 euro wasmachines verkopen moeten ergens op bezuinigen om de marges in stand te houden en is dit iets om vraagtekens bij te zetten mbt de kwaliteit.

Een was-droogcombinatie is sowieso van mindere kwaliteit dan twee losse apparaten, ongeacht merk of segment.

Je hebt een dure les betaald, bent hopelijk tot inzicht gekomen en bespaar je andere Tweakers ellende door te stoppen met budget witgoed te adviseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 26-08-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Freshouttheoven schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:39:
Je hebt regelmatig andere Tweakers geadviseerd om goedkope witgoed te kopen van o.a. Sharp en Everglades.

Kwaliteit zou hetzelfde zijn, waarbij je volhardend/ stellig bleef in je advies ondanks ik dit advies onderbouwd tegensprak.

Zoals algemeen bekend zijn grondstoffen flink in prijs omhoog gegaan, twee jaar geleden kon je nog bij een goede aanbieding een midrange Siemens/ Bosch/ LG witgoed voor een leuke bedrag kopen euro. Nu ben je minimaal 20% duurder uit. Merken die op moment van schrijven voor 3 a 400 euro wasmachines verkopen moeten ergens op bezuinigen om de marges in stand te houden en is dit iets om vraagtekens bij te zetten mbt de kwaliteit.

Een was-droogcombinatie is sowieso van mindere kwaliteit dan twee losse apparaten, ongeacht merk of segment.

Je hebt een dure les betaald, bent hopelijk tot inzicht gekomen en bespaar je andere Tweakers ellende door te stoppen met budget witgoed te adviseren.
ik herinner me inderdaad een discussie met jou maar je onderbouwing was toen niet juist. het ging oten over iemand ie een wat zwaardere machine nodig had vanwege de vloer waarop die kwam te staan. daarom adviseerde ik een bepaald type sharp. jij beweerde toen heel stellig dat mijn opgegeven gewicht van 73kg niet klopte want jij linkte naar een specificatie met 60kg. toen ik daarop reageerde omdat je naar het verkeerde type sharp wasmachine had gelinkt, heb je dar nooit meer iets op gezegd.
grondstoffen zijn zeker duurder geworden. daarom heb je nu ook helemala geen wasmachines meer in het prijssegment onder de 300 euro. net zoals de rest zeg jij dat mijn ervaring met was-droogcombinaites iets zegt over budgetmerken. dat klopt niet, het zegt iets over de manier waarop was-droogcombinaties zijn gebouwd. stof dat eenmaal in de ocndensor geraakt is komt er nooit meer it, omdat tijdens het wassen het water daar niet komt om die te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb 13 jaar geleden een AEG Lavamat 16850A gekocht voor 895 euro. Drogen heb ik er 3x mee gedaan, daarna alleen de wasmachine functie gebruikt. Mijn conclusie: ondingen.

Qua wassen was ie redelijk, maar na 11 jaar begon de machine fraai te zingen op 1600 toeren. Kort daarna ook op 1200 toeren en diezelfde week hebben we een Beko 9kg wasmachine gekocht (trommellager van een tientje defect, AEG verkoopt alleen de complete trommel). Eerlijk gezegd: die AEG had van mij veel eerder mogen sterven, wat een onding. De Beko doet met de helft van het water, met de helft van het stroomverbruik een veel grotere was en het komt er schoon zonder pluis uit. Ik mis het rotzooi uit de gaatjes van het manchet pulken met wattenstaafjes van de AEG machine totaal niet. Beko machine is 2x doekje erdoor vegen en schoon.

Was/droog combi komt er hier nooit weer in. We hebben 2 kleine kinderen, wassen elke dag, droger de afgelopen 10 jaar niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
aan iedereen die gereageerd heeft, omdat veel reacties overlappen:
mijn ervaring met was-droogcombinaties zegt weinig over de merken, en al helemala niets over wasmachines van die merken. er treedt geen defect op er ontstaat een verstopping, blijkbaar ook bij duurdere.
Ik zie de rede neit zo erg voor a-merken. ja miele gaat, als je geluk hebt 15 tot 20 jaar mee. maar er zijn ook pech-gevallen en dan heb je gigantisch veel geld uitgegeven voor een jaar of 5. goedkope machines van kwalitatief goede merken redden 10 jaar ook met gemak. monteurs uit binnen en buitenland beoordelen de range van vestel war sharp onder valt als gelijkwaardig aan bosch/siemens qua kwaliteit en levensduur. toch betaal je er minder dan de helft voor. die rekensom van 11+12 jaar=23 jaar resultaat voor 1500 euro is ook te bereiken met een sharp wasmachine van 350 euro en een ok. warmtepompdroger van 399(omdat het een warmtepomodroger was in het verhaal), dus datzlefde plezier kan voor 750 euro ook.
ik heb 1 keer in mijn leven een flut wasmachine geadviseerd omdat ik me niet in dat merk verdiept had en was uitgegaan van een quote uit het nrc dat haier 'de chinese miele' in nederland was aangekomen. dat bleek dus absoluut niet te kloppen. sindsien heb ik veel contact met witgoedmonteurs uit binnen en buitenlan om altidj een lijstje paraat te hebben van de beste merken en fabrikanten in het lagere prijssegment. ik vind dat 8 tot 10 jaar ok is voor machines onder de 400 euro, voor minder ga ik niet bij wat ik adviseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
_JGC_ schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:35:
Ik heb 13 jaar geleden een AEG Lavamat 16850A gekocht voor 895 euro. Drogen heb ik er 3x mee gedaan, daarna alleen de wasmachine functie gebruikt. Mijn conclusie: ondingen.

Qua wassen was ie redelijk, maar na 11 jaar begon de machine fraai te zingen op 1600 toeren. Kort daarna ook op 1200 toeren en diezelfde week hebben we een Beko 9kg wasmachine gekocht (trommellager van een tientje defect, AEG verkoopt alleen de complete trommel). Eerlijk gezegd: die AEG had van mij veel eerder mogen sterven, wat een onding. De Beko doet met de helft van het water, met de helft van het stroomverbruik een veel grotere was en het komt er schoon zonder pluis uit. Ik mis het rotzooi uit de gaatjes van het manchet pulken met wattenstaafjes van de AEG machine totaal niet. Beko machine is 2x doekje erdoor vegen en schoon.

Was/droog combi komt er hier nooit weer in. We hebben 2 kleine kinderen, wassen elke dag, droger de afgelopen 10 jaar niet gemist.
ik hoop dat je lang plezier hebt van je beko. Beko is een beetje hit or miss geworden jammergenoeg. vroeger, toen ze hier nog redelijk onbekend waren, probeerden ze klanten aan zich te binden met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. maar zodra ze eindelijk geaccepteerd wrden dor ketens als mediamarkt en coolblue en niet enkle bij de lokale witgoedwinkels en webwinkels te krijgen waren, begon de prijs te stijgen en de kwaliteit te dalen. Ik heb ze van 2011 tot 2018 altijd met een gerust hart geadviseerd, want beter was er niet voor die prijs. maar tegenwoordig durf ik beko niet meer zo goed te adviseren. er zijn nogsteeds exeemplaren die met gemak 10 jaar meegaan, maar met even grote regelmaat begeven an 3 jaar motoren en printplaten het. en die mensen zeggen dan: nooit meer goedkoop, ik ga voor duur, terwijl dat eigenlijk niet ndoig is want er is nog zat te krijgen in het lagere prijssegment wat wel lang meegaat.
maar hopelijk heb jij er 1 die het lang blijft doen, want die zijn er absoluut ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
dicksterk schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:43:
[...]

ik hoop dat je lang plezier hebt van je beko. Beko is een beetje hit or miss geworden jammergenoeg. vroeger, toen ze hier nog redelijk onbekend waren, probeerden ze klanten aan zich te binden met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. maar zodra ze eindelijk geaccepteerd wrden dor ketens als mediamarkt en coolblue en niet enkle bij de lokale witgoedwinkels en webwinkels te krijgen waren, begon de prijs te stijgen en de kwaliteit te dalen. Ik heb ze van 2011 tot 2018 altijd met een gerust hart geadviseerd, want beter was er niet voor die prijs. maar tegenwoordig durf ik beko niet meer zo goed te adviseren. er zijn nogsteeds exeemplaren die met gemak 10 jaar meegaan, maar met even grote regelmaat begeven an 3 jaar motoren en printplaten het. en die mensen zeggen dan: nooit meer goedkoop, ik ga voor duur, terwijl dat eigenlijk niet ndoig is want er is nog zat te krijgen in het lagere prijssegment wat wel lang meegaat.
maar hopelijk heb jij er 1 die het lang blijft doen, want die zijn er absoluut ook nog wel.
We gaan het zien. Heb hem nu dik 2 jaar. Je hoort en ziet dat het goedkoop is (horen vooral). Vooralsnog wast ie naar behoren en onderhoud is met een paar lepels soda op trommelreiniging elke maand en zo nu en dan een doekje door het manchet simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54
[...]

Ja man, een fabel. Goed spul heeft gewoon een prijs. Hier een Miele wasmachine na 34 jaar maar eens vervangen, omdat de afvoerpomp het heeft begeven. In al die jaren slechts één keer een condensator en één stuk rubber vervangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:04:
Onleesbaar, ik begin er niet aan. Sorry.
dicksterk schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

de kortst mogelijke samenvatting van wat ik zei is:
Het gaat niet zozeer om de lengte van je teksten, maar de manier waarop je ze (geen) vorm geeft zorgt ervoor dat het hele muren aan tekst worden, wat het lastig leesbaar maakt.

Je lijkt wel redelijk in alinea's te schrijven, maar je houdt het vervolgens bij een enkele enter (geen witregel ertussen). Begin met een extra ruimte tussen alinea's, en hoofdletters aan het begin van elke zin, en je hebt de leesbaarheid al flink verhoogd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:16
Dien dan een TR in
ik heb zelf ervaring met mid-price witgoed van marktplaats, doet het meestal een jaar of 5 ofzo. Mijn waamachine kostte 4 jaar geleden 150 euro op Marktplaats en draait nog prima zijn rondjea en de droger die we sinds kort hebben doet hopelijl hetzelfde. Waadroogcombinaties gebruik ik dan weer niet, dus geen idee of je gewoon pech hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 27-08-2023 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
GioStyle schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Ja man, een fabel. Goed spul heeft gewoon een prijs. Hier een Miele wasmachine na 34 jaar maar eens vervangen, omdat de pompmotor het heeft begeven. In al die jaren slechts één keer een condensator en één stuk rubber vervangen.
Uit de tijd toen Miele nog het beste was wat je kon kopen.

Tegenwoordig is Miele alleen nog de naam. De service bestaat al jaren niet meer. De machines zijn sinds 1998 uitgerust met aluminium trommelkruizen op een RVS trommel, waardoor het aluminium oplost en het kruis uiteindelijk breekt. Sindskort zijn ze daarop teruggekomen overigens, maar geeft wel aan dat gewoon geld tegen een machine gooien geen garantie geeft op lange levensduur.

Maar ook Bosch heeft zo z'n dingetjes. Warmtepompdrogers met zelfreinigende condensors die na een paar jaar vol stof zitten waarvoor je de halve machine moet demonteren... het is duur maar simpelweg niet per se goed ontworpen.
Ook mijn vorige AEG was/droogcombi stikt van de ontwerpfouten en heeft genoeg geld gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
_JGC_ schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

We gaan het zien. Heb hem nu dik 2 jaar. Je hoort en ziet dat het goedkoop is (horen vooral). Vooralsnog wast ie naar behoren en onderhoud is met een paar lepels soda op trommelreiniging elke maand en zo nu en dan een doekje door het manchet simpel.
waar hoor je aan dat je beko goedkoop is? de tegenwoordige beko's willen nog weleens behoorlijke rammelkasten zijn, is dat waar je op doelt?
je kan er soms iets an doen door te zorgen dat de pootjes alle 4 echt heel strak de grond raken, zodat elke vorm van trilling vanuit de pootjes weg is, want de minste trilling resoneert enomr bij deze machines. of staat hij op een houten vloer? dan is er weinig tegen te doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
dicksterk schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:39:
[...]

waar hoor je aan dat je beko goedkoop is? de tegenwoordige beko's willen nog weleens behoorlijke rammelkasten zijn, is dat waar je op doelt?
je kan er soms iets an doen door te zorgen dat de pootjes alle 4 echt heel strak de grond raken, zodat elke vorm van trilling vanuit de pootjes weg is, want de minste trilling resoneert enomr bij deze machines. of staat hij op een houten vloer? dan is er weinig tegen te doen vrees ik.
Staat op laminaat met te dikke ondervloer, gaat binnenkort naar berging met tegelvloer, dus dan is het centrifugeren klaar qua geluid. De AEG met 1600RPM was oorverdovend altijd, maar tijdens het wassen zelf hoorde je niks.

De behuizing is van heel dun plaatstaal gemaakt. Isolatie zit er niet in lijkt het. Je hoort duidelijk alle spoelgeluiden, ook dat aquawave hoor je heel erg, zowel het water als de pomp. Verder tikt de slang bij elke trommelbeweging tegen de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23

Jrz

––––––––––––

Bosch nog geen jaar. Na reparatie nog 1.5 jaar meegegaan, en was toen alleen nog maar een wasmachine

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BFmango schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb al 6-7 jaar een wasmachine van Whirlpool/Bosch (ik weet het niet eens) van ik denk 500-600 euro, en als deze kapot zou gaan flikker ik 'm weg en koop ik gewoon weer zoiets opnieuw.

Waarom denk jij dat een goede wasmachine pas bij 800-1000 euro 'begint'? Van de 124 die er op Coolblue te koop staan zijn er slechts 30 die meer dan 1000 euro kosten.

Volgens mij praat je maar wat.
Ik praat inderdaad maar wat, zoals iedereen hier.

Van een wasmachine van 500-600 verwacht ik gewoon niks.

Overigens, als jij hem 6 jaar geleden gekocht hebt voor 600 zou hij nu ook rond de 800 kosten, alles is fiks duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb net Samsung was/droog combi weggedaan. Wat een onding, drogen deed die slecht en stroom gebruiken als de beste.

Kon ook hele trommel wassen en maar halve trommel drogen. En ging ook direct stuk als je keer meer erin deed. Kon dat op gegeven moment wel zelf fixen.

In eerste jaar 4x monteur langs geweest om random dingen te maken. Toen waren de kwaaltjes eruit en heeft die het 10 jaar volgehouden.

Is via MP nog aan 2de leven begonnen.

Nu fijn 2 losse machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:07

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb zelf alleen maar WD combinaties gehad de afgelopen 12 jaar. Ik ben begonnen met een Bosch van rond de €700 (in 2011) en die heeft het probleemloos gedaan tot 2019. Toen liep de pomp vast door een metalen speldje en reparatie was te kostbaar. Daarna een AEG gekocht en die doet het ook probleemloos (wel veel last van pluis in de rubbers van deur), maar is overgenomen door nieuwe bewoners van mijn vorige woning. Nu staat er wederom een AEG combinatiemachine met warmtepomp (komt met 5 jaar garantie) en deze werkt ook uitstekend.

Dus ik kan het advies geven: geef wat meer geld uit. Want fatsoenlijke combinatiemachines bestaan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Ik kijk altijd even bij de consumentenbond...... Onze huidige Whirlpool wasmachine is nu 10 jaar oud en heeft nog nooit een krimp gegeven. Daarvoor hadden we een whirlpool die het 9 jaar uit gehouden heeft met 1 reparatie. En dat voor een B-merk. Drogers grofweg hetzelfde; altijd whirlpool, nooit echt veel problemen.

Ja, ze zijn net iets duurder dan de BEKOs maar daarvoor gaan ze ook grofweg 2 keer zo lang mee (en ze kosten niet 2 keer zo veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:07
@dicksterk Ongeacht of je het nou een defect noemt of een "onfortuinlijke ophoping van stof", het eindresultaat is dat je de wasdroogcombinatie niet meer kan gebruiken waar die voor bedoeld is. Wat mij dan opvalt als wasdroogleek is dat je gewoon weer een wasdroogcombinatie aanschaft. Niet iets denkt van "goh, de vorige drie hadden wel heel erg snel last van een onfortuinlijke ophoping van stof, laat ik eens iets anders proberen". Ik krijg dan onwillekeurig een spreekwoord in gedachten, iets met een ezel en een steen.

En de tip is al eerder langsgekomen, je kan je was ook gewoon te drogen hangen, dan heb je slechts een gewone wasmachine nodig. Simpelere techniek dus meer kans dat het langer meegaat. Die keuze hebben wij ook gemaakt, wat resulteert in een AEG die 22 jaar meeging, en een LG die nu 7 jaar en counting meegaat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ramon schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:35:
@dicksterk Ongeacht of je het nou een defect noemt of een "onfortuinlijke ophoping van stof", het eindresultaat is dat je de wasdroogcombinatie niet meer kan gebruiken waar die voor bedoeld is. Wat mij dan opvalt als wasdroogleek is dat je gewoon weer een wasdroogcombinatie aanschaft. Niet iets denkt van "goh, de vorige drie hadden wel heel erg snel last van een onfortuinlijke ophoping van stof, laat ik eens iets anders proberen". Ik krijg dan onwillekeurig een spreekwoord in gedachten, iets met een ezel en een steen.

En de tip is al eerder langsgekomen, je kan je was ook gewoon te drogen hangen, dan heb je slechts een gewone wasmachine nodig. Simpelere techniek dus meer kans dat het langer meegaat. Die keuze hebben wij ook gemaakt, wat resulteert in een AEG die 22 jaar meeging, en een LG die nu 7 jaar en counting meegaat.
ten eerste zijn handdoeken die je te drogen hangt erg hard, en in dit huis droogt de was niet snel genoeg dus ruikt dan ook niet meer lekker als het na 2 dagen eindelijk droog is.
verder is het ook gewoon gedoe, eruithalen ophangen afhalen, nu haal ik het er pas uit als het schoon en droog is.
iets anders proberen kan wel, maar is duurder dan de huidige optie met 5 jaar garnatie. ik kan nu gewoon tot 4,5 jaar levensduur bij wijze van spreke elke 12 maanden een monteur laten komen om het ding te repareren en bij de 4e keer zeg ik: ja hij is ingarantie nu al 4 keer gerepareerd, is dat niet een beetje te gek? dat zullen ze dan ook vinden en dan stuur ik hem binnen garnatie terug en koop ik van het geld een volgende. in feite kan ik zo dus jarenlan gratis vooruit, wat in feite dus veel voordeliger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor de mensen die vallen over leestekens of leesbaarheid in de berichten van @dicksterk: er is sprake van sterk verminderd zicht / blindheid. Dus er op wijzen is niet nodig;)

@dicksterk aan jou de vraag: wat wil je bereiken met dit topic? Je komt redelijk stellig over op bepaalde reacties, dan kom je snel uit op "als je het dan zo goed weet, prettige wedstrijd en zoek het lekker zelf uit"

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Ik denk dat hier een misverstand is dat een was/droog combinatie net zo werkt als een normale droger, dit is niet het geval.

Deze machines hebben een ventilator met hitte element (ziet eruit als een grote föhn) gemonteerd aan de bovenkant van de trommel, de lucht in de trommel wordt gecirculeerd door de föhn. De warme lucht wordt langs het rubber bij de deur aan de bovenkant geblazen en wordt aan de achterkant van de trommel terug in de föhn gezogen. Condenswater valt in de bodem van de machine, de machine laat een klein beetje koud water in de trommel tijdens het drogen zodat de warme lucht condenseert, en pompt dit water om de tijd weg. Omdat deze machines geen condensator hebben met vinnen/ribbels is de efficiëntie dus een stuk minder, daarnaast drogen ze ook minder omdat de trommelinhoud kleiner is dan een droger, dus er is minder vrije lucht die door de trommel gaat.

Het probleem is dat de föhn na verloop van tijd verstopt raakt met stof, deze kan je demonteren door de bovenkant van de machine eraf te halen en de föhn te demonteren, en van binnen schoon te maken. Dit kan bij Miele en Bosch/Siemens machines. Bij de Turkse machines (Sharp/Beko etc.) weet ik niet of dit kan.

Hier een foto van de Miele wasdroger, na twee jaar ziet de föhn er zo uit, deze moet dus gereinigd worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoSUZyxtTuY1zrU5Pu5I6K4Qa44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adDBF4VQIm9SYHlVaGZluSq7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g22yxgHjrlJSVyWy8t36Pm11DKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RcCRtSwwYMGUXXgjVWROt8Sa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
D-TECH schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:55:
Ik denk dat hier een misverstand is dat een was/droog combinatie net zo werkt als een normale droger, dit is niet het geval.

Deze machines hebben een ventilator met hitte element (ziet eruit als een grote föhn) gemonteerd aan de bovenkant van de trommel, de lucht in de trommel wordt gecirculeerd door de föhn. De warme lucht wordt langs het rubber bij de deur aan de bovenkant geblazen en wordt aan de achterkant van de trommel terug in de föhn gezogen. Condenswater valt in de bodem van de machine, de machine laat een klein beetje koud water in de trommel tijdens het drogen zodat de warme lucht condenseert, en pompt dit water om de tijd weg. Omdat deze machines geen condensator hebben met vinnen/ribbels is de efficiëntie dus een stuk minder, daarnaast drogen ze ook minder omdat de trommelinhoud kleiner is dan een droger, dus er is minder vrije lucht die door de trommel gaat.

Het probleem is dat de föhn na verloop van tijd verstopt raakt met stof, deze kan je demonteren door de bovenkant van de machine eraf te halen en de föhn te demonteren, en van binnen schoon te maken. Dit kan bij Miele en Bosch/Siemens machines. Bij de Turkse machines (Sharp/Beko etc.) weet ik niet of dit kan.

Hier een foto van de Miele wasdroger, na twee jaar ziet de föhn er zo uit, deze moet dus gereinigd worden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
je uitleg klopt idd. die Fohn wordt door de monteurs het verwarminselement genoemd. Ik kan door mijn blindheid je foto's niet zien, maar heeft miele net als sharp ook nog een extra pijp/buis helemala achterin? die zit dan dus aan de andere kant van de ventilator als de fohn. de fohn komt aan de ene kant bovenin de trommel uit waar de warme lucht de macine ingeblazen wordt, maar de aangezogen lucht komt uiteindelijk in een plastic pijp/buis uit als het door de fohn is gegaan. zo zit het in elk geval bij Sharp. die pijp werd door de montuer de condensor genoemd, ookal heft die idd geen ribben.
in ons geval was die fohn/verwarmingselement licht vervuild, er zaten wel wat pluisjes in maar niet de moeite. maar die plastic pijp zat helemaal vol. Die was helaas niet van bovenaf te benaderen. en aangeizne de achterkant van een sharp machine er ook niet afkan moest de voorkant eraf, daarna moest de machine op z'n zijnkant en moest er ook noeg een zijkant af, en daarna kon met heel veen pijn en moeite die pij aan de achterkant worden gedemonteerd om die schoon te maken. maar dan ligt het ding dus zo ongeveer helemala uit elkaar, ook trommelmanchet los om de voorkant te kunnen verwijderen.
Maar uit jouw bericht begrijp ik dat ook bij een miele na 2 jaar gebruik het drooggedeelte dus gewoon vervuild en schoongemaakt moet worden. mijn idee dat het dus meer in de techniek zit dan in een merkspecifiek probleem bij goedkopere merken klopt dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 16:55
Heb er zelf 2 gehad. Een LG €1200,- die het 3 jaar heeft volgehouden en een Miele van €2200,- die het ruim 4 jaar volhield. Het idee is erg leuk, s'ochtends zet je hem aan, s'avonds is de was klaar.

In beide gevallen werkte het drogen steeds slechter totdat de was nat bleef. Bij de LG is meerdere malen een monteur geweest zonder resultaat. De Miele is niet eens naar gekeken.

In beide gevallen wel beroept op wettelijke garantie. In beide gevallen is de koop ongedaan gemaakt en kreeg ik het volledige aanschaf bedrag terug.

Nu weer terug naar een losse wasmachine en droger.. Wow, wat een verschil is dat. De machines kun je weer vol stoppen zonder dat ze minder goed drogen. Ook is de was weer echt droog IPV klam. En dan de snelheid.. IPV 2 wassen op een dag kunnen we er nu met gemak 5 doen.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
De discussie in dit topic is een beetje in 2 delen gesplitst geraakt. ik wilde weten of het vervuilen van de droogcomponenten bij een was-droogcombinaite bij duurdere machiens ook voorkwam. Dit bljikt dus zelfs bij miele het geval, dus ja. Enkele schrijvers vonden dit echter een goede gelegenheid om te concluderen dat goedkope merken dus rommel waren, want zie mijn ervaring met goedkope was-droogcombinaties. dit blijkt, zoals ik idd vrij stellig schreef, niet te kloppen want het gebuerd zelfs bij miele wat ondanks dat het naar mijn menig zodanig overpriced is dat niemand het beter zou kopen over het algemeen wel kwaliteit levert.

ik heb vandaag eens gezocht en kwam tot een conclusie over goedkoop-duur die overeenkwam met wat ik hier eerder al heb geschreven.

Op bol.com kost de goedkoopste miele wasmachine 929 euro. daarvoor krijg je 2 jaar garantie. je kan wel 5 jaar garantie kopen, maar dat kost dan nog 150 euro extra. wat ik dan nieetens weet is of je dan in totaal 7 jaar garantie hebt(omdat je die eerse 2 jaar sowieso al had) of dat je die 150 euro effectief voor 3 jaar extra garantei betaald.
wat ook kan is een everglades wasmachine kopen, de goedkoopste op bol.com is 409 euro. hier zit 5 jaar volledige garantei gratis bij. Verder komt hij behooorlijk overeen met de miele,, zlefde vulgewicht, zlefde geluidsniveau centrifugeren(hoewel bol.com zegt dat de miele 75db heeft maar op een andere site staat 72db net als de everglades). voordeel bij de everglades is dat je ook beschikt over een stoomprogramma, dit heeft de miele niet. Je betaald dus veel minder dand e helft, hebt meer programma-opties en gratis 5 jaar garantie. waar zit dan het voordeel van die dure miele?
overigsn vind ik het sowieso ernstig dat miele niet zodanig ac hter zijn producten staat dat je 10 jaar gratis garantie krijgt. Sowieso durven ze 10 jaar blijkbaar niet meer aan, 5 jaar is alles wat er nog in zit (of 7 jar als die 5 jaar pas na de 2 jar fabrieksgarnaie ingaat maar dat is me niet duidelijk, weet iemand dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
dicksterk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:09:
De discussie in dit topic is een beetje in 2 delen gesplitst geraakt. ik wilde weten of het vervuilen van de droogcomponenten bij een was-droogcombinaite bij duurdere machiens ook voorkwam. Dit bljikt dus zelfs bij miele het geval, dus ja. Enkele schrijvers vonden dit echter een goede gelegenheid om te concluderen dat goedkope merken dus rommel waren, want zie mijn ervaring met goedkope was-droogcombinaties. dit blijkt, zoals ik idd vrij stellig schreef, niet te kloppen want het gebuerd zelfs bij miele wat ondanks dat het naar mijn menig zodanig overpriced is dat niemand het beter zou kopen over het algemeen wel kwaliteit levert.

ik heb vandaag eens gezocht en kwam tot een conclusie over goedkoop-duur die overeenkwam met wat ik hier eerder al heb geschreven.

Op bol.com kost de goedkoopste miele wasmachine 929 euro. daarvoor krijg je 2 jaar garantie. je kan wel 5 jaar garantie kopen, maar dat kost dan nog 150 euro extra. wat ik dan nieetens weet is of je dan in totaal 7 jaar garantie hebt(omdat je die eerse 2 jaar sowieso al had) of dat je die 150 euro effectief voor 3 jaar extra garantei betaald.
wat ook kan is een everglades wasmachine kopen, de goedkoopste op bol.com is 409 euro. hier zit 5 jaar volledige garantei gratis bij. Verder komt hij behooorlijk overeen met de miele,, zlefde vulgewicht, zlefde geluidsniveau centrifugeren(hoewel bol.com zegt dat de miele 75db heeft maar op een andere site staat 72db net als de everglades). voordeel bij de everglades is dat je ook beschikt over een stoomprogramma, dit heeft de miele niet. Je betaald dus veel minder dand e helft, hebt meer programma-opties en gratis 5 jaar garantie. waar zit dan het voordeel van die dure miele?
overigsn vind ik het sowieso ernstig dat miele niet zodanig ac hter zijn producten staat dat je 10 jaar gratis garantie krijgt. Sowieso durven ze 10 jaar blijkbaar niet meer aan, 5 jaar is alles wat er nog in zit (of 7 jar als die 5 jaar pas na de 2 jar fabrieksgarnaie ingaat maar dat is me niet duidelijk, weet iemand dat?)
toon volledige bericht
Waarom zou je fabrieksgarantie bijkopen? Dit word gedekt onder wettelijke garantie. Gedurende de verwachte levensduur zou een product (mits goed onderhouden) probleemloos moeten werken.

Zie : https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Deze linken naar: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

En dan kan je nog aanhalen dat een Miele veel duurder is dus eigenlijk nog langer mee zou moeten gaan.

Heb hier zelf al meerdere keren op moeten beroepen helaas. De eerste maal was de winkel heel coulant en kreeg ik het hele bedrag terug. De 2e maal was de machine 4 jaar oud. Toen deed de webshop 50% en mijn rechtsbijstand de andere 50%.

Mijn tip: sluit een rechtsbijstand verzekering af. Zij gaan het voor jou oplossen. In mijn geval betaalden hun 50% van de Miele wasdroog combi omdat dit voordeliger was dan een grote webshop aanklagen. In mijn geval een telefoontje van 15 minuten en binnen 5 werkdagen had ik het geld.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
MrNOnamE schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Waarom zou je fabrieksgarantie bijkopen? Dit word gedekt onder wettelijke garantie. Gedurende de verwachte levensduur zou een product (mits goed onderhouden) probleemloos moeten werken.

Zie : https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Deze linken naar: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

En dan kan je nog aanhalen dat een Miele veel duurder is dus eigenlijk nog langer mee zou moeten gaan.

Heb hier zelf al meerdere keren op moeten beroepen helaas. De eerste maal was de winkel heel coulant en kreeg ik het hele bedrag terug. De 2e maal was de machine 4 jaar oud. Toen deed de webshop 50% en mijn rechtsbijstand de andere 50%.

Mijn tip: sluit een rechtsbijstand verzekering af. Zij gaan het voor jou oplossen. In mijn geval betaalden hun 50% van de Miele wasdroog combi omdat dit voordeliger was dan een grote webshop aanklagen. In mijn geval een telefoontje van 15 minuten en binnen 5 werkdagen had ik het geld.
toon volledige bericht
Ik denk dat de meeste mensen niet zo'n zin hebben in getouwtrek met een rechter of geschillencommissie. want ondnaks dat consuwijze rdit stelt zijn er niet heel veel winkels die daar in mee gaan. en al die tijd dat je moet wachten zit je zonder machine. jij hebt geluk ghead dat je rechtsbijstandsverzekering geen zin had in een prodcedure en liever betaalde, maar dat is niet altijd het geval. en zeker als je zoals bij everglades 5 jaar gratis garnaite krijgt is het helemala geen issue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat heeft dit topic eigenlijk voor nut?

@dicksterk blijft ervan overtuigd dat het beter is om goedkope brol te kopen zodat je iedere twee jaar aan de gang mag met reparatie en garantie claimen dan dat het zou zijn om fatsoenlijke apparatuur aan te schaffen.

Dan koop je toch lekker een was-droog combinatie die iedere twee jaar stuk gaat? Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar als dit voor jou werkt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
dicksterk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen niet zo'n zin hebben in getouwtrek met een rechter of geschillencommissie. want ondnaks dat consuwijze rdit stelt zijn er niet heel veel winkels die daar in mee gaan. en al die tijd dat je moet wachten zit je zonder machine. jij hebt geluk ghead dat je rechtsbijstandsverzekering geen zin had in een prodcedure en liever betaalde, maar dat is niet altijd het geval. en zeker als je zoals bij everglades 5 jaar gratis garnaite krijgt is het helemala geen issue.
Klopt, we zijn een 6 weken bezig geweest bij de laatste wasdroog combi. Er is een verschil tussen recht hebben en je recht krijgen.

Omdat het wassen wel werkte hebben we hier het droogrek weer neergezet en maakte ons het wachten niet uit. Maar kan me ook indenken dat er mensen zijn die hier niet op zitten te wachten.

Met fabrieksgarantie kun je dit "gedoe" ook afkopen. Hierin zal iedereen voor zichzelf een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgeb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:05
edit. Bericht mag verwijderd worden ;)

[ Voor 232% gewijzigd door Jorgeb op 27-08-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jeroenneman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:50:
Wat heeft dit topic eigenlijk voor nut?

@dicksterk blijft ervan overtuigd dat het beter is om goedkope brol te kopen zodat je iedere twee jaar aan de gang mag met reparatie en garantie claimen dan dat het zou zijn om fatsoenlijke apparatuur aan te schaffen.

Dan koop je toch lekker een was-droog combinatie die iedere twee jaar stuk gaat? Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar als dit voor jou werkt...
als je een paar posts hierboven hebt gelezen heb je gezien dat iemand met foto's heeft laten zien dat ook een miele was-droogcombinaatie dit probleem binnen 2 jaar heeft. dus ik snpa je reactie niet zo goed.
stel: ik had een miele gekocht, een miele was-droogcombinatie kost rondd e 2000 euro. stel ik had gewoon de 2 jaar garnatie genomen, gene extra bijgekocht want miele is een duur en goed merk. ik ben zelf blind dus ik kan zelf de reparatie niet uitvoeren ookal weet ik theoretisch prima wat er gebeuren moet. dan moet ik dus net zo goed elke 2 jaar een montuer laten komen, of de machine afschrijven wat bij 2000 euro een veel grotere ramp is dan bij 550 euro. jouw bericht is heel stellig, maar leg me dan eens uit wat k gewonnen had bij een miele kopen? terwijl die dus zoals hierboven werd aangegeven ook binnen 2 jaar kapot is?
IK veras me al sinds mijn 18e over het feit dat mensen zo sterk geloven in duur is beter. helaas geloof k nu ik 39 ben,, ondanks dat ik het soms blijf proberen, niet meer dat de werled in dat opzicht te redden is. je ziet het in dit topic ook cintinu: mensen kiezen voor verondersteld gemak, duur is vast beter dan goedkoop heb ik minder gezeur dus ik koop duur. kostte de vorige miele 800 en de volgende 1000? geen probleem, duur gaat lang mee en is makkelijk. miele(in dit voorbeeld) weet dus: ik kan de prijzen verhogen, zeggen dat grondstoffen zo duur zijn of dat technieken duurder worden, mensen zullen blijven kopen. inflatie gecreerd door gemak dus. want mijn stelligne baseer ik op ervaring van monteurs, die de machines dus van binnen kennen, maar toch blijft wat ik zeg onzin. aan de andere kant gebuerd iets anders: goedkope merken blijven niet bestaan, want iedereen gelooft niet in hun kwaliteit. ze stoppen of worden overgenomen door duurdere merken. resultaat: nog meer inflatie want de goedkoopste verdwijnen, concurrentie neemt af dus de resterende partijen worden nog duurder. en dat alles omdat mensen voor gemak kiezen, niet alelen bij witgoed maar ook bin internet of wat ook kiest men de b ekende namen, ookal worden ze elk jaar duurder.
ik vind het gewon jammer dat ik letterljik kan voorsepllen hoe de inflatie verloopt en dat ook al zo'n 20 jaar doe, en emsne blijven ehtzlede doen. goedkope spelers die proberen de beste prijs/kwaliteitverhouding te leveren links laten liggen, omdat het dure merk duur is en daarmee vast beter. en het gekke is dat juist die mensen ondertussen wel klagen over al die hoge prijzen, terwijl ze ze zelf veroorzaken. als heel nederland zouz eggen, we kopen nooit meer iets duurders dan het goedkoopste wat de functies heeft die ik nodig heb, dan zou je vanzelf zien dat bedrijven zich aanpassen. maar nu hebben ze geen enkele rede, want al heeft miele de prijzen telkens verhoogd, krijg je nu nog maar 3 jaar bijgekochte garantie bovenop je 2 jaar fabrieksgarantie voor 150 euro, in plaats van 8 jaar(toen het nog 10 jaar in totaal was) ze verkopen er geen machine minder om, want mensen slikken alels voor gemak en een merknaam. ik zou daar heel graag iets aan veranderen want ik vind het zonde dat door keuzes van anderen we allemaal voor alles steeds meer gaan betalen, maar helaas. het dogam goedkoop is duurkoop is beter in ieders brein verankert dan welke religie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

dicksterk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:10:
[...]

als je een paar posts hierboven hebt gelezen heb je gezien dat iemand met foto's heeft laten zien dat ook een miele was-droogcombinaatie dit probleem binnen 2 jaar heeft. dus ik snpa je reactie niet zo goed.
stel: ik had een miele gekocht, een miele was-droogcombinatie kost rondd e 2000 euro. stel ik had gewoon de 2 jaar garnatie genomen, gene extra bijgekocht want miele is een duur en goed merk. ik ben zelf blind dus ik kan zelf de reparatie niet uitvoeren ookal weet ik theoretisch prima wat er gebeuren moet. dan moet ik dus net zo goed elke 2 jaar een montuer laten komen, of de machine afschrijven wat bij 2000 euro een veel grotere ramp is dan bij 550 euro. jouw bericht is heel stellig, maar leg me dan eens uit wat k gewonnen had bij een miele kopen? terwijl die dus zoals hierboven werd aangegeven ook binnen 2 jaar kapot is?
IK veras me al sinds mijn 18e over het feit dat mensen zo sterk geloven in duur is beter. helaas geloof k nu ik 39 ben,, ondanks dat ik het soms blijf proberen, niet meer dat de werled in dat opzicht te redden is. je ziet het in dit topic ook cintinu: mensen kiezen voor verondersteld gemak, duur is vast beter dan goedkoop heb ik minder gezeur dus ik koop duur. kostte de vorige miele 800 en de volgende 1000? geen probleem, duur gaat lang mee en is makkelijk. miele(in dit voorbeeld) weet dus: ik kan de prijzen verhogen, zeggen dat grondstoffen zo duur zijn of dat technieken duurder worden, mensen zullen blijven kopen. inflatie gecreerd door gemak dus. want mijn stelligne baseer ik op ervaring van monteurs, die de machines dus van binnen kennen, maar toch blijft wat ik zeg onzin. aan de andere kant gebuerd iets anders: goedkope merken blijven niet bestaan, want iedereen gelooft niet in hun kwaliteit. ze stoppen of worden overgenomen door duurdere merken. resultaat: nog meer inflatie want de goedkoopste verdwijnen, concurrentie neemt af dus de resterende partijen worden nog duurder. en dat alles omdat mensen voor gemak kiezen, niet alelen bij witgoed maar ook bin internet of wat ook kiest men de b ekende namen, ookal worden ze elk jaar duurder.
ik vind het gewon jammer dat ik letterljik kan voorsepllen hoe de inflatie verloopt en dat ook al zo'n 20 jaar doe, en emsne blijven ehtzlede doen. goedkope spelers die proberen de beste prijs/kwaliteitverhouding te leveren links laten liggen, omdat het dure merk duur is en daarmee vast beter. en het gekke is dat juist die mensen ondertussen wel klagen over al die hoge prijzen, terwijl ze ze zelf veroorzaken. als heel nederland zouz eggen, we kopen nooit meer iets duurders dan het goedkoopste wat de functies heeft die ik nodig heb, dan zou je vanzelf zien dat bedrijven zich aanpassen. maar nu hebben ze geen enkele rede, want al heeft miele de prijzen telkens verhoogd, krijg je nu nog maar 3 jaar bijgekochte garantie bovenop je 2 jaar fabrieksgarantie voor 150 euro, in plaats van 8 jaar(toen het nog 10 jaar in totaal was) ze verkopen er geen machine minder om, want mensen slikken alels voor gemak en een merknaam. ik zou daar heel graag iets aan veranderen want ik vind het zonde dat door keuzes van anderen we allemaal voor alles steeds meer gaan betalen, maar helaas. het dogam goedkoop is duurkoop is beter in ieders brein verankert dan welke religie ook.
toon volledige bericht
Maar waarom open je dan een topic? Jij hebt voor jezelf al bepaald dat duur niet beter is dan goedkoop. Dan koop je toch goedkoop en blijf je om de zoveel jaar vervangen?

Ik heb persoonlijk niet zo'n zin om telkens een week zonder wasmachine te zitten, en betaal dus iets meer. Helaas (of gelukkig) heb jij daar geen enkele invloed op. Blijkbaar zien veel mensen toch genoeg redenen om een A-merk machine te kopen in plaats van een C of D-merk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jeroenneman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Maar waarom open je dan een topic? Jij hebt voor jezelf al bepaald dat duur niet beter is dan goedkoop. Dan koop je toch goedkoop en blijf je om de zoveel jaar vervangen?

Ik heb persoonlijk niet zo'n zin om telkens een week zonder wasmachine te zitten, en betaal dus iets meer. Helaas (of gelukkig) heb jij daar geen enkele invloed op. Blijkbaar zien veel mensen toch genoeg redenen om een A-merk machine te kopen in plaats van een C of D-merk.
je redenatie klopt niet. zoals gezegd: ook die miel was-droogcombinatie van een paar posts hierboven was na 2 jaar kapot en moest worden schoongemaakt omdat hij verstopt zat met pluizen, de foto's staan erbij. dus zelfs als ik een miele had gekocht had ik even snel weer zonder gezeten als nu.
en je gaat overigens niet in op mijn andere argument: met de keuze voor gemak neem jij, net als minimaal 80% van de nederlandsers overigens een beslissing die verantwoordelijk is voor stijgende inflatie. Helaas heb ik er idd geen invloed op. Maar ik vind het diep triest dat mensen, nieteens omdat ze echt meer reparaties zullen hebben maar enkel omdat ze bang zijn dat dat heel misschien zou kunnen gebueren, bereid zijn voor iedereen de prijzen op te drijven. maar helas er is idd niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Jeroenneman schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Korte levensduur is inherent aan was/droog combinatie machines. Of je nu Beko, Everglades, Zanussi, AEG, BSH of Miele neemt, die machines zijn gewoon k*t.

Dat is ook de vraag: 3 machines kapot in een paar jaar tijd, ligt het aan het merk of gaat het bij de duurdere merken net zo. Ervaring leert dat dat idd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Heb al dik 15 jaar een aeg was/droog combi en nu was ik maar 1x in de week ongeveer maar om de paar jaar moet ik de achterwand demonteren om een soort slangenstelsel te verwijderen en te reinigen die vol met pluisjes en aangekoekte zooi zitten. is ongeveer 20 minuten werk en dan doet die het weer voor een paar jaar. tot nu toe prima machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik geloof best dat die was/droog combinaties ondingen zijn en dat die van Miele net zo snel stuk gaan als eentje van een C-merk... En dat in dit geval "goedkoop is duurkoop" niet echt opgaat.. Voor mij zou dat een reden zijn om uberhaupt niet aan die rommel te beginnen. Al is het maar in het kader van het milieu. Ik wil graag dat witgoed minimaal 10 jaar meegaat. Liefst langer nog. HiFi en TVs ook..

Maar de TS doet meteen alsof je beter nooit iets duurders kan kopen en altijd voor goedkope rommel moet gaan. Daar ben ik hiet in ieder geval niet mee eens. Er bestaat echt nog wel premium. In witgoed, auto's, HiFi, TVs, etc... Wel is het oppassen geblazen en moet je je goed inlezen. Want inderdaad, soms betaal je voornamelijk voor het merk...

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 28-08-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 21:09
[...]

Tot je het energieverbruik gaat vergelijken tussen 1 was-droog combinatie en 2 apparaten. Dan verdampt die 129 euro snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:51
Ach ja, dezelfde discussie hebben we ook gehad in Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2. Ook toen moesten het goedkope Aldi, Lidl e.d. pannen zijn ondanks hetzelfde advies als hier om iets meer te investeren in pannen die een leven lang mee gaan. Ook toen was @dicksterk niet te overtuigen.

Dat komt overigens mede door zijn financiële positie. Als je simpelweg het geld niet hebt om te sparen voor kwaliteit dan houdt het ook snel op al is in deze context de was ophangen nog altijd goedkoper.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wij hangen alle kleding op. Slechts handdoeken enzo gaan in de droger. Is een ding uit 2007, ik verwacht dat hij nog wel even meegaat. Wel uiteraard 2-maandelijks even grondig schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
dicksterk schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:23:
[...]
Volgens mij is bij een wasdroogcombinatie het maximaal vulgewicht voor wassen anders dan voor drogen.
Zou het kunnen zijn dat je hem te vol doet, wat bij het wassen nog wel goed gaat, maar bij het drogen problemen geeft?

Vb. Frilec KOBLENZ0806WD-030 wasdroogcombinatie: "Dit model heeft namelijk een laadvermogen om te wassen van 8kg en 6kg laadvermogen om te drogen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
CurlyMo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:05:
Ach ja, dezelfde discussie hebben we ook gehad in Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2. Ook toen moesten het goedkope Aldi, Lidl e.d. pannen zijn ondanks hetzelfde advies als hier om iets meer te investeren in pannen die een leven lang mee gaan. Ook toen was @dicksterk niet te overtuigen.

Dat komt overigens mede door zijn financiële positie. Als je simpelweg het geld niet hebt om te sparen voor kwaliteit dan houdt het ook snel op al is in deze context de was ophangen nog altijd goedkoper.
Nee ik ben idd niet te overtuigen daarin. simpelweg omdat de overtuiging: kop liever wat duurder dan gaat het vast langer mee, letterljik heeft geleid tot 1 miljoen mensen onder de armoedegrens in nederland op het moment, omdat bedrijven prima weten dat mensen zo denken en de prijzen daarom rustig blijven opdrijven. Omdat jullie overtuigen zeker bij 80% van de mensen geldt leidt die tot daadwerkelijke schade, mensen die dingen niet meer kunnen kopen omdat de rest kiest voor geruststelling door meer te betalen want dan is het vast goed. Naast dat het lang niet altijd klopt, er zijn zat merken waar je enkle voor de merknaam betaalt(zeker niet alle maar ze zijn er weldegelijk) levert het dus letterlijk armeode, en steeds stijgende inflatie op. het grappige is dat mij wordt verweten dat ik niet te overtuigen ben, ondnaks dat de meerderheid hetzlefde tegen me zegt. Maar ondertussen zijn jullie ent zo goed niet te overtuigen. of ik nu zeg dat 15 witgoedmontuers uit diverse landen hetlzefde zeggen als ik, goedkoop blijft brol/troep/rommel want die overtuiging is niet te wijzigen, ookal verdiep ik me er weldegelijk in en baseer ik mijn overtuiging op het vaak 20-30 jaar actief zijn van montuers in een sector die dus weten wat er in die machines zit.
Ik kook inmiddels al ruim 1,5 jaar in een 26cm braadpan met keramische coating van royalty line, vrij goedkoop op bol.com maar nogsteeds perfect. en ik koop op een 1pits inductiekookplaat(warvan ik er 2 heb) van 28 euro, ook al weer bijna 2 jaar(al kocht ik die niet vanwege de prijs maar omdat enkel de ultra-goedkope nog voelbare toetsen hebben ipv een touchscreen), maar het werkt prima en voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Jaer288 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is bij een wasdroogcombinatie het maximaal vulgewicht voor wassen anders dan voor drogen.
Zou het kunnen zijn dat je hem te vol doet, wat bij het wassen nog wel goed gaat, maar bij het drogen problemen geeft?

Vb. Frilec KOBLENZ0806WD-030 wasdroogcombinatie: "Dit model heeft namelijk een laadvermogen om te wassen van 8kg en 6kg laadvermogen om te drogen"
ik doe ze niet te vol, doe je dat wel dan duurt drogen eindeloso en is de was uitermate verkreukt en niet ddroog. er meot luchtcirculatie mogelijk blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 21:09
dicksterk schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

letterljik heeft geleid tot 1 miljoen mensen onder de armoedegrens in nederland op het moment,
Omdat ze een enorme stroomrekening hebben door goedkope niet zuinige spullen of afgedankte MP spullen van iemand die wel een rekensom heeft gemaakt en een zuiniger apparaat heeft aangeschaft.

(net zo goed onderbouwd als jouw stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
FreakNL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:55:
Ik geloof best dat die was/droog combinaties ondingen zijn en dat die van Miele net zo snel stuk gaan als eentje van een C-merk... En dat in dit geval "goedkoop is duurkoop" niet echt opgaat.. Voor mij zou dat een reden zijn om uberhaupt niet aan die rommel te beginnen. Al is het maar in het kader van het milieu. Ik wil graag dat witgoed minimaal 10 jaar meegaat. Liefst langer nog. HiFi en TVs ook..

Maar de TS doet meteen alsof je beter nooit iets duurders kan kopen en altijd voor goedkope rommel moet gaan. Daar ben ik hiet in ieder geval niet mee eens. Er bestaat echt nog wel premium. In witgoed, auto's, HiFi, TVs, etc... Wel is het oppassen geblazen en moet je je goed inlezen. Want inderdaad, soms betaal je voornamelijk voor het merk...
natuurlijk bestaat er premium. ik zal echt niet ontkennen dat miele(die gelukkig zoals ik naar aanleiding van dit topic heb gelezen weer zijn afgestapt van aluminium trommelrkuzien) is een premium merk. bosch/siemens is twijfelachtiger omdat je nooit precies weet welke lijn waar gemaakt wordt. aeg is zanussi dus dat is niet meer premium. wat ik echter wel zeg is dat er vrij zelden een rede is voor zo'n premium merk. als jij een 2persoons huishouden ehbt garandeer ik je dat je met een sharp wasmachine of een everglades wasmachine ook zeker 10 jar probleemloos wast. goedkoop is niet altijd trope, al moet je zeker opletten wat je koopt. Ik heb hier, uit de tijd dat beko nog goed was, een beko vaatwasser van april 2012 die toen 239 euro kostte en een beko koelvriscombinaite van 1,80 hoog die 279 euro kostte, ook uit 2012. die werken beide nog perfect en er is nooit iets mee geweest ik verwacht dat ze beiden ong wel een par jaar meegaan. het zit hem niet zozeer in prijs maar meer in kwaliteit, die vind je bij deiverse goedkope merken net oz goed als bij sommige dure merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
FreakNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:01:
[...]

Dat degelijke wasmachines beginnen bij 800-1000 lijkt me wel redelijk overdreven, als in 25-40% te hoog ingezet. Voor zo'n 500-600 Euro heb je gewoon een aardige Bosch-Siemens, LG, Samsung, ... en die kunnen echt wel een jaar of 10 mee bij goed gebruik. Maar, dat is dan geen combi.

Ik moet wel toegeven dat de beschreven problematiek wel de reden is geweest voor mij om geen was-droog combinatie aan te schaffen. Persoonlijk ken ik niemand die zeer tevreden is, voor langere tijd. Vroeg of laat droogt het niet zoals een droger en wast het niet zoals een wasmachine. Top:)

Dan is een wasserette idd nog wel een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
alwind schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:20:
[...]

Omdat ze een enorme stroomrekening hebben door goedkope niet zuinige spullen of afgedankte MP spullen van iemand die wel een rekensom heeft gemaakt en een zuiniger apparaat heeft aangeschaft.

(net zo goed onderbouwd als jouw stuk)
mijn onderbouwing heeft meer logica dan de jouwe vrees ik;-)
heel simpel: mensen zijn niet massaal hun boodschappen in 4 of 5 supermarkten gaan doen om van niets in hun winkelwagentje iets anders dan de goedkoopste versie te kopen. daardoor heeft ahold iets van 8 miljard winst gedraaid in een zogenaamd crisesjaar. Het kiezen voor gemak en duurder dna nodig is weldegelijk de grootste rede voor het feit dat er in de wereld 1 oorlog is opgelost,, de prijzenoorlog. die zie je niet meer, wnat consumenten zijn niet meer gespitst op prijs.
wat betreft jouw suggestie: goedkope wasmachines zijn net zo zuinig als dure. en als je de range zo ongever ziet dan loopt het van 45kw per 100 wasbeurten tot 60kw per 100 wasbeurten, die 15kw per 100 wasbeurten slaan echt geen deuk in je energierekening. Sterker nog, die dure oude milee van 15 jaar die nog prima draait gebruikt heel wat meer stroom dan een onglnag s aangeschafte sharp, chiq of everglades/edy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
eric.1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Dat degelijke wasmachines beginnen bij 800-1000 lijkt me wel redelijk overdreven, als in 25-40% te hoog ingezet. Voor zo'n 500-600 Euro heb je gewoon een aardige Bosch-Siemens, LG, Samsung, ... en die kunnen echt wel een jaar of 10 mee bij goed gebruik. Maar, dat is dan geen combi.

Ik moet wel toegeven dat de beschreven problematiek wel de reden is geweest voor mij om geen was-droog combinatie aan te schaffen. Persoonlijk ken ik niemand die zeer tevreden is, voor langere tijd. Vroeg of laat droogt het niet zoals een droger en wast het niet zoals een wasmachine. Top:)

Dan is een wasserette idd nog wel een aardige optie.
heb je het samsung ecobuble topic hier op tweakers weleens gelezen? samsung gaat bij veel mensen net 2,5 tot 3 jaar mee zonder gedoe. eeen niet technische gebruker is daarna honderdend euro's kwijt om hem weer werkend te krijgen.
en googel eens op: bosch wasmachine levensduur
dan vind je op de eigen website van bosch het volgende: een wasmachine gaat tussen de 2-8 jaar mee. als we dan concluderen dat boschc zijn godkoopste amchines 2 jaar geeft en de duurste 8, zijn we nogaltijd niet aan 10 jaar. Miele gelooft voor 5 jaar in zijn producten, mits je 150 euro bijbetaald om dat geloof te versterken want ze durven die 5 jaar garnaite niet gratis bij hun producten te leveren.
lg durf ik niet te zeggen, de menigen daarover zijn zo sterk verdeeld dat ik het niet meer weet, vroeger wat het algmeen bekend als rommel, nu lijken er ook veel exemplaren lang mee te gaan, maar zlefs bij indesit/whirlpool hoor je af en toe van een exemplaar dat 10 jaar haalt dus of het geluk is, of dat lg echt verbeterd is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
dicksterk schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

heb je het samsung ecobuble topic hier op tweakers weleens gelezen? samsung gaat bij veel mensen net 2,5 tot 3 jaar mee zonder gedoe. eeen niet technische gebruker is daarna honderdend euro's kwijt om hem weer werkend te krijgen.
en googel eens op: bosch wasmachine levensduur
dan vind je op de eigen website van bosch het volgende: een wasmachine gaat tussen de 2-8 jaar mee. als we dan concluderen dat boschc zijn godkoopste amchines 2 jaar geeft en de duurste 8, zijn we nogaltijd niet aan 10 jaar. Miele gelooft voor 5 jaar in zijn producten, mits je 150 euro bijbetaald om dat geloof te versterken want ze durven die 5 jaar garnaite niet gratis bij hun producten te leveren.
lg durf ik niet te zeggen, de menigen daarover zijn zo sterk verdeeld dat ik het niet meer weet, vroeger wat het algmeen bekend als rommel, nu lijken er ook veel exemplaren lang mee te gaan, maar zlefs bij indesit/whirlpool hoor je af en toe van een exemplaar dat 10 jaar haalt dus of het geluk is, of dat lg echt verbeterd is weet ik niet.
Ik ken de problematiek van Samsung's, tenminste...de meldingen ervan. Echter zegt dat natuurlijk niets over de omvang van het probleem.

Dat Bosch zelf 2-8 jaar aangeeft is mijn inziens vreemd tot achterlijk. Ik kom geen enkele andere partij tegen die 2-8 jaar aangeeft voor wasmachines...de consensus ligt eerder op gemiddeld 10 jaar, maar 14-17 jaar is niet ongewoon voor degelijke merken. Maar goed, voor de water-stop geeft Bosch wel garantie af voor de gehele levensduur, dus zo strak zitten ze er blijkbaar ook weer niet in.

Als een wasmachine na 2.5jaar de geest geeft dan hebben we gewoon nog conformiteit...ik vermoed dat zelfs de goedkope machines hier onder zullen vallen. Maar ja, dat zal dan wel bevochten moeten worden, dat gelijk krijg je ws niet zonder meer. Maar dat is echt niet zonder meer normaal...

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 28-08-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Toerq schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:39:
Heb al dik 15 jaar een aeg was/droog combi en nu was ik maar 1x in de week ongeveer maar om de paar jaar moet ik de achterwand demonteren om een soort slangenstelsel te verwijderen en te reinigen die vol met pluisjes en aangekoekte zooi zitten. is ongeveer 20 minuten werk en dan doet die het weer voor een paar jaar. tot nu toe prima machine.
Mijn AEG was/droog combi is van maart 2004, doet het nog steeds prima al gebruiken we de droger niet heel vaak. Geen ruimte voor een aparte wasmachine en droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:18

Shunt

Boe

@dicksterk Mijn ervaring met was droog combis is dat je gewoon extreem voorzichtig moet zijn met hoeveel gewicht je er in gooit. Verder haal je jezelf natuurlijk alleen maar meer problemen binnen met een combi apparat.
Je combineert nu twee apparaten die normaal hun eigen volledige doos hebben in een doos met de zelfde afmetingen. Daarbij zijn het vaak ook nog eens "goedkopere apparaten" en gebruiken ze niet de beste technieken en zijn ze vaak niet al te goed te onderhouden.

Zo kan ik mijn losse droger gewoon de condenser core er uit halen en even schoonmaken. Bij een "goedkoop" combi model kan dit vaak niet omdat dit een hitte element is wat gewoon helemaal in het apparaat zit weggewerkt want ruimte ruimte ruimte.

Verstoppingen hebben vaak ook te maken met kosten en compromises op het ontwerp. Als je een apparaat onder de 300/400 euro moet houden en daarbij ook nog multifunctioneel moet zijn zul je op ontwerp en kosten moeten letten.

En ja goedkoop = duur koop gaat welzeker op alleen niet goedkoop hoeft niet meteen extreem duur te zijn.
Twee losse apparaten die samen een stukje meer kosten als een combi kunnen tot resultaat hebben dat je een veel zuiniger apparat hebt (condens droger) die nog eens veel langer mee gaat. En een wasmachine die bvb veel sneller kan centrifugeren omdat daar niet op bezuinigd hoeft te worden.

Maar goed met je al drie overleden apparaten had je deze conclusie al lang kunnen trekken ik snap alleen niet waarom dat zo lastig is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een indesit gehad (budgetmerk), die heeft het 25 jaar gedaan. Wel met bijgeluiden. En een keer zelf een reparatie gedaan an de vinnen (ik weet niet of dat zo heet) in de trommel die de was oppakken.

Nu een normale wasmachine van Bosch omdat in die droogtrommel van zo'n combi toch maar heel weinig past en we de was wel ophangen in de veranda. Daar is het zo droog.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 29-08-2023 09:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
eric.1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Ik ken de problematiek van Samsung's, tenminste...de meldingen ervan. Echter zegt dat natuurlijk niets over de omvang van het probleem.

Dat Bosch zelf 2-8 jaar aangeeft is mijn inziens vreemd tot achterlijk. Ik kom geen enkele andere partij tegen die 2-8 jaar aangeeft voor wasmachines...de consensus ligt eerder op gemiddeld 10 jaar, maar 14-17 jaar is niet ongewoon voor degelijke merken. Maar goed, voor de water-stop geeft Bosch wel garantie af voor de gehele levensduur, dus zo strak zitten ze er blijkbaar ook weer niet in.

Als een wasmachine na 2.5jaar de geest geeft dan hebben we gewoon nog conformiteit...ik vermoed dat zelfs de goedkope machines hier onder zullen vallen. Maar ja, dat zal dan wel bevochten moeten worden, dat gelijk krijg je ws niet zonder meer. Maar dat is echt niet zonder meer normaal...
er is geen ander merk dat hier zo'n groot topic heeft als samsung dus ik vermoed toch dat de problematiek vrij veelvoorkomend is.
Ik vermoed dat bosch die levensduur op de site heeft gezet om onder het conformiteits-beginsel uit te komen. ze kunnen zeggen dat je wist wat je kohct, omdt op de site stond dat de levensduur direct na de garnatie van 2 jaar kon ophouden. Ik zou me persoonlijk niet thuisvoelen bij een duur merk dat zich zo indekt over de ete verwachten levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:49:
@dicksterk Mijn ervaring met was droog combis is dat je gewoon extreem voorzichtig moet zijn met hoeveel gewicht je er in gooit. Verder haal je jezelf natuurlijk alleen maar meer problemen binnen met een combi apparat.
Je combineert nu twee apparaten die normaal hun eigen volledige doos hebben in een doos met de zelfde afmetingen. Daarbij zijn het vaak ook nog eens "goedkopere apparaten" en gebruiken ze niet de beste technieken en zijn ze vaak niet al te goed te onderhouden.

Zo kan ik mijn losse droger gewoon de condenser core er uit halen en even schoonmaken. Bij een "goedkoop" combi model kan dit vaak niet omdat dit een hitte element is wat gewoon helemaal in het apparaat zit weggewerkt want ruimte ruimte ruimte.

Verstoppingen hebben vaak ook te maken met kosten en compromises op het ontwerp. Als je een apparaat onder de 300/400 euro moet houden en daarbij ook nog multifunctioneel moet zijn zul je op ontwerp en kosten moeten letten.

En ja goedkoop = duur koop gaat welzeker op alleen niet goedkoop hoeft niet meteen extreem duur te zijn.
Twee losse apparaten die samen een stukje meer kosten als een combi kunnen tot resultaat hebben dat je een veel zuiniger apparat hebt (condens droger) die nog eens veel langer mee gaat. En een wasmachine die bvb veel sneller kan centrifugeren omdat daar niet op bezuinigd hoeft te worden.

Maar goed met je al drie overleden apparaten had je deze conclusie al lang kunnen trekken ik snap alleen niet waarom dat zo lastig is.
toon volledige bericht
Ik denk absoluut dat het waar is dat 2 losse apparaten langer meegaat en beter werkt. er is hier alelen zeer beperkt ruimte voor gestapeld zou net kunnen. maar gezien er nu dus in het afgelopen jaar 1 optie is opgedoken met 5 jaar volledige garnatie ben ik toch eerst daar nog voor gegaan.
in dit topic blijkt duidelijk dat het ontwerp eigenlijk vrijwel gelijk is bij goedkope en dure was-droogcombinaties. de verstoppignen treden zowel op bij goedkope merken als bij miele en aeg. en ook ongeveer binnen 2 jaar telkens. dus in die zin lijkt er geen verschil te zijn.
goedkoop=duurkoop heeft dus weinig te maken met de conlcusies uit dit topic. wel is duidelijk dat was-droogcombinaties ove rhet algemeen, over de hele lijn, meer problemen geven dan 2 losse apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dicksterk schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Ik denk absoluut dat het waar is dat 2 losse apparaten langer meegaat en beter werkt. er is hier alelen zeer beperkt ruimte voor gestapeld zou net kunnen. maar gezien er nu dus in het afgelopen jaar 1 optie is opgedoken met 5 jaar volledige garnatie ben ik toch eerst daar nog voor gegaan.
in dit topic blijkt duidelijk dat het ontwerp eigenlijk vrijwel gelijk is bij goedkope en dure was-droogcombinaties. de verstoppignen treden zowel op bij goedkope merken als bij miele en aeg. en ook ongeveer binnen 2 jaar telkens. dus in die zin lijkt er geen verschil te zijn.
goedkoop=duurkoop heeft dus weinig te maken met de conlcusies uit dit topic. wel is duidelijk dat was-droogcombinaties ove rhet algemeen, over de hele lijn, meer problemen geven dan 2 losse apparaten.
Ik denk dat jij een ander topic hebt gelezen dan?
Ik heb volgens mij een verhaaltje gelezen over issues bij Miele waar ze aluminium met staal combineerde en dat over de levensduur tot issues kwam. Verder her en der een maar merk a en merk b doe het ook niet perfect. Echter is de algemene consensus in dit topic toch echt gewoon goedkoop is duurkoop. En niemand zegt dat je perse een Miele moet kopen maar er zijn genoeg gulden middenwegen te vinden die kwaliteit met kosten goed combineren. Zo is dat met alles je kunt het goedkoopste van het goedkoopste kopen en dan het ok vinden om in 6 jaar tijd 3x een nieuwe apparaat te moeten kopen of gewoon in eens wat meer uit te geven en dan een kwalitatief goed alternatief te kopen wat tussen de goedkope prut en high end in hangt.

Het verschil tussen een goede Bosch en een Miele met de zelfde specs is al snel 4/500 euro voor dat geld koop ik liever na 10 jaar een nieuw model wat ook nog eens een factor X zuiniger is.

Even een quote van Terry Prachett:
“The reason that the rich were so rich, Vimes reasoned, was because they managed to spend less money.

Take boots, for example. He earned thirty-eight dollars a month plus allowances. A really good pair of leather boots cost fifty dollars. But an affordable pair of boots, which were sort of OK for a season or two and then leaked like hell when the cardboard gave out, cost about ten dollars. Those were the kind of boots Vimes always bought, and wore until the soles were so thin that he could tell where he was in Ankh-Morpork on a foggy night by the feel of the cobbles.

But the thing was that good boots lasted for years and years. A man who could afford fifty dollars had a pair of boots that'd still be keeping his feet dry in ten years' time, while the poor man who could only afford cheap boots would have spent a hundred dollars on boots in the same time and would still have wet feet.

This was the Captain Samuel Vimes 'Boots' theory of socioeconomic unfairness.”

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:51
@Shunt De samenvatting van Terry Pratchett in een one-liner in het Nederlands: Arm zijn is duur.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Shunt schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Ik denk dat jij een ander topic hebt gelezen dan?
Ik heb volgens mij een verhaaltje gelezen over issues bij Miele waar ze aluminium met staal combineerde en dat over de levensduur tot issues kwam. Verder her en der een maar merk a en merk b doe het ook niet perfect. Echter is de algemene consensus in dit topic toch echt gewoon goedkoop is duurkoop. En niemand zegt dat je perse een Miele moet kopen maar er zijn genoeg gulden middenwegen te vinden die kwaliteit met kosten goed combineren. Zo is dat met alles je kunt het goedkoopste van het goedkoopste kopen en dan het ok vinden om in 6 jaar tijd 3x een nieuwe apparaat te moeten kopen of gewoon in eens wat meer uit te geven en dan een kwalitatief goed alternatief te kopen wat tussen de goedkope prut en high end in hangt.

Het verschil tussen een goede Bosch en een Miele met de zelfde specs is al snel 4/500 euro voor dat geld koop ik liever na 10 jaar een nieuw model wat ook nog eens een factor X zuiniger is.

Even een quote van Terry Prachett:

[...]
toon volledige bericht
Daqn heb je toch echt niet goed gelezen. er staat een miele genoemd met foto's erbij waarbij elke 2 jaar een verstopping in de droogunit optreedt. en een aeg die 15 jaar is meegegaan, doordat de eigenaar elke 2 jaar een verstopping ophief door het schoon te maken.
er wordt idd ook een hoop geroepen als: zie je wel jouw producten zijn goedkoop darom gaan ze stuk. maar dat bleek dus niet te klopen omdat ook dure machiens exact hetlzefde probleem vertonen met vergelijkbare tijdsintervallen.
wel grappig om te zien dat mensen echt hun eigen visie aanhouden, zlefs als er bewijs tegen wordt geleverd met specifieke modellen en zelfs foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:58
ducoquelicot schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:43:
Ik heb ook altijd wasdroogcombi's gehad (smeg inbouw, indesit vrijstaand en nu een samsung addwash) en ik weet wel dat monteurs het ondingen vinden. Ze gaan sneller kapot en ze hebben een minder lange levensduur, heb ik me laten vertellen.

Heb nu een abonnement bij Coolblue voor die samsung dus als er iets kapot is, komen ze het gratis repareren. Dat verlicht de pijn wel enigszins.
Dat heb je je niet alleen laten vertellen, je hebt het zelf (meermaals) meegemaakt..

Investeer in een wat beter merk en losse wasmachine en droger en je gaat stuk langer mee. Op den duur was goedkoper.

Ik ga mijn 6e jaar in met wasmachine en droger. Samsung ecobubbles. Zelfde tijd gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
Aschtra schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:04:
[...]

Dat heb je je niet alleen laten vertellen, je hebt het zelf (meermaals) meegemaakt..

Investeer in een wat beter merk en losse wasmachine en droger en je gaat stuk langer mee. Op den duur was goedkoper.

Ik ga mijn 6e jaar in met wasmachine en droger. Samsung ecobubbles. Zelfde tijd gekocht
De smeg inbouw hoorde bij het huurhuis waar ik toen woonde, dus toen ik verhuisde bleef die achter. De indesit was inderdaad niet fantastisch, maar van de Samsung heb ik nog geen last gehad. En omdat ik 'm huur, is onderhoud ook geen punt mocht het nodig zijn.

Als je zelf ook een samsung hebt, zal dat waarschijnlijk een prima merk zijn ;) dus ik geloof het nog wel even. Bovendien, al zou ik het willen, ik heb geen ruimte voor twee losse machines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:43
@dicksterk wilt 1 was/droogmachine want dat is goedkoper dan 2 fatsoenlijke apparaten. En dan ook het liefst een Beko, want het moet nog goedkoper! Of je nou een pan, matras, wc bril of elektronica zoekt, Dick wil altijd de aller aller goedkoopste en dus op termijn ook altijd duurder uit.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:54
In 2008 een wasmachine en droger set gekocht van Miele uit een serie van 1996, gerefurbished. Droger is onlangs kapot gegaan, maar de wasmachine draait nog steeds. Zijn wel op zoek naar iets nieuws, de lagers zijn versleten en het enige wat we echt erop missen is een startuitstel.

Triest toch wel dat je tegenwoordig niet langer kan doen dan 10 jaar met een wasmachine waar ook nog eens een heleboel extra grondstoffen in verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Momenteel gebruiken wij een Whirlpool wasdroogcombinatie sinds begin 2020. Sinds een paar maanden piept hij tijdens het drogen en is de buitenkant onder het wasbakje helemaal verroest. Gelukkig geen bruine vlekken op onze kleding. Verder wast en droogt hij nog steeds goed.

---

Wij zijn nu ook op zoek naar een nieuwe wasdroogcombinatie. Ik lees verschillende reacties hier, zowel dure als goedkopere merken is de levensduur van het apparaat zeer beperkt. Mediamarkt zei tegen mij: wegblijven van Sharp, Whirlpool en Samsung. En adviseerde Miele, LG en AEG.

Een vraagje voor de mensen die een wasdroogcombinatie gebruiken: hebben jullie last van een rubber geurtje in de kleding na het drogen? Dat had ik in het begin en nu af en toe.
Whirlpool monteur zei dat het zo hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
DhoTjai schreef op maandag 27 november 2023 @ 01:22:
Momenteel gebruiken wij een Whirlpool wasdroogcombinatie sinds begin 2020. Sinds een paar maanden piept hij tijdens het drogen en is de buitenkant onder het wasbakje helemaal verroest. Gelukkig geen bruine vlekken op onze kleding. Verder wast en droogt hij nog steeds goed.

---

Wij zijn nu ook op zoek naar een nieuwe wasdroogcombinatie. Ik lees verschillende reacties hier, zowel dure als goedkopere merken is de levensduur van het apparaat zeer beperkt. Mediamarkt zei tegen mij: wegblijven van Sharp, Whirlpool en Samsung. En adviseerde Miele, LG en AEG.

Een vraagje voor de mensen die een wasdroogcombinatie gebruiken: hebben jullie last een rubber geurtje in de kleding na het drogen? Dat had ik in het begin en nu af en toe.
Whirlpool monteur zei dat het zo hoort.
Mediamarkt adviseert helaas vaak naar het merk waar ze als verkoper de meeste provisie op krijgen. sharp is namelijk helemala niet slecht, mar volgens mij verkoopt mediamarkt op dit moment geen sharp was-droogcombinaties.
Maar het put is inderdaad at was-droogcombinaties verstopt kunnen raken en dan drogen ze minder goed, dat geldt voor dure en goedkope. Zelf ben ik daarom voor een everglades was-droogcombinatie gegaan op bol.com. Hier zit 5 jaar volledige fabrieksgarantie op, dus dan weet je in elk geval zeker dat de eerste 5 jaar je problemen worden opgelost als die ontstaan. qua was-drogcombinaite ljikt me dat dus de beste optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dicksterk schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:29:
[...]

Mediamarkt adviseert helaas vaak naar het merk waar ze als verkoper de meeste provisie op krijgen. sharp is namelijk helemala niet slecht, mar volgens mij verkoopt mediamarkt op dit moment geen sharp was-droogcombinaties.
Maar het put is inderdaad at was-droogcombinaties verstopt kunnen raken en dan drogen ze minder goed, dat geldt voor dure en goedkope. Zelf ben ik daarom voor een everglades was-droogcombinatie gegaan op bol.com. Hier zit 5 jaar volledige fabrieksgarantie op, dus dan weet je in elk geval zeker dat de eerste 5 jaar je problemen worden opgelost als die ontstaan. qua was-drogcombinaite ljikt me dat dus de beste optie voor je.
Mediamarkt medewerkers krijgen helemaal geen commissie?
Je staat te praten met medewerkers die een mening hebben. Ervaringen / kennis van producten en hoe goed ze werken / mee gaan moet je met een service monteur spreken niet met een verkoper.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
dicksterk schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:29:
[...]

nog evene en kleine aanvulling: de everglades is mijn eerste was-droogcombinatie warbij ik geen rubbergeur ruik na het drogen. alle voorgaande hadden wel een bepaalde geur waar handdoeken enzo naar roken, beetje branderig of chemisch. bij de everglades ruiken de handdoeken nar wasmiddel of wasverzachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Shunt schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:54:
[...]

Je staat te praten met medewerkers die een mening hebben. Ervaringen / kennis van producten en hoe goed ze werken / mee gaan moet je met een service monteur spreken niet met een verkoper.
dat zou dan verandert moeten zijn. vroeger was het de rede warom beko(in de tijd dat het nog goed was) heel slecht verkocht ten opzichte van whirlpool omdat mediamarkt en bccmedewerkers whirlpool bleven adviseren omdat beko helemala niet aan provisie deed.
en zo'n advies moet toch ergens gestuurd zijn want veel mediamarktmedewerkers zijn tegenwooridg studenten die meestal geen vakkennis hebben over waar ze advies over geven omdat het een bijbaan voor ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:54:
[...]

In het verleden heb ik bij Mediamarkt-Saturn gewerkt en konden we een bonus winnen door het meest (bedrag) te verkopen. Als mp3-navigatie verkoper, kon ik niet vechten tegen een witgoed of tv-man :'(
Het was toen een decemberactie.

Maar weer ontopic, ik ga nog even langs een aantal witgoedwinkels. En bedankt @dicksterk , ik voeg Everglades en Sharp aan mijn lijstje, zodat ik ze kan vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door DhoTjai op 27-11-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
DhoTjai schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:16:
[...]

In het verleden heb ik bij Mediamarkt-Saturn gewerkt en konden we een bonus winnen door het meest (bedrag) te verkopen. Als mp3-navigatie verkoper, kon ik niet vechten tegen een witgoed of tv-man :'(
Het was toen een decemberactie.

Maar weer ontopic, ik ga nog even langs een aantal witgoedwinkels. En bedankt @dicksterk , ik voeg Everglades en Sharp aan mijn lijstje, zodat ik ze kan vergelijken.
Wat maakt dat je langs winkels wilt gaan? als je zelf in een winkel hebt gewerkt dan weet je daarmee toch dat je daar nooit advies krijgt op basis vand e beste prijs/kwaliteitverhouding maar meestal op basis van wat ze het leifst verkopen?
maar woon je in belgie? daar geldt 5 jaar garantie bij everglades niet.
sharp zou ik niet aan het lijstje teovoegen. het is niet slecht, maar heeft absoluut wel een rubbergeur en dat wilde je niet. everglades is de enige die ik ken die dat niet heeft. ik gok dat helel dure zoals miele het ook niet hebben(dat mag ik hopen tenminste) weet ik niet uit ervaring. maar het heeft geen zin om ene hele dure te kopen om problemen te vermijden want die raken evengoed verstopt zoals in dit topic valt te lezen. ik zou dan toch voor everglades gaan. of als je nog iets van verlengde garnaie wilt voor firlec(die bieden 2 jaar volledige garantie en 3 jar aanvullende garnaie op onderdelen, dan betaal je dus enkle voorrijkosten. ook te krijgen op bol.com maar ook frilec heeft wel een beetje een rubber-geur.
Pagina: 1