Oud appartementsgebeouw stookolieketels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jere169
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
Beste Forumleden

Ik ondervind de laatste tijd problemen met mijn verhuurder rond een niet werkende stookolieketel.
Ik stuurde iemand vorig jaar om deze jaarlijks te controleren maar die gaf aan :'Niet voldoende niet-afsluitbare verluchting. Toestel zit in een stookruimte met 5 in totaal verschillende toestellen met een Nom. Vermogen van 30Kw per toestel. Er is alleen bovenverluchting aanwezig die niet voldoende is.'

Nu geeft mijn verhuurder aan dat er wel genoeg verluchting zou zijn: "Er is wel voldoende verluchting, 1 via het raam aan de straatkant (= onderverluchting) en 2 via de schouw (= bovenverluchting) die plaatsen naast jullie ketel staat".

Echter is het raam in kwestie zeer klein( en is deze ook nog eens maar half open) en bevindt deze zich ook boven de ketels niet er onder - verder is er geen andere vorm van verluchting ook geen roosters in de deuren of muren.

Nu vroeg ik mij af of ten eerste of dit wel als onderverluchting kan gezien worden en ten tweede of dit ook effectief genoeg verluchting is gezien het dus om 5 toestellen gaat die ook volgens mij van 1960-1970 dateren.

Alvast bedankt voor julie hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:48
En wat is jou rol hierin, of wat zoek je?
Als dat mannetje een officiëel keurverslag maakt en zegt dat het niet aan de normen voldoet; dan mag je verhuurder beweren wat hij wil.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jere169
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
naftebakje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:30:
En wat is jou rol hierin, of wat zoek je?
Als dat mannetje een officiëel keurverslag maakt en zegt dat het niet aan de normen voldoet; dan mag je verhuurder beweren wat hij wil.
Ik ben de huurder ik heb dit keurverslag bezorgd aan de verhuurder die nu dus is gekomen met een andere firma die het omgekeerde beweert.