Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 12:56
Ik heb recentelijk een browser extensie gemaakt met het idee om bij het lezen van de discussie onder een nieuwsartikel niet automatisch verstrikt te raken in de eerste lange threads, maar juist eerst de reacties te bekijken die direct op het artikel ingaan en pas een thread in te duiken als je daar interesse in hebt. Je kunt het zien als een soort breadth-first search in plaats van depth-first search.

De extensie ondersteund momenteel Tweakers, Hacker News en Lobsters en is verkrijgbaar voor Firefox, Chrome en als UserScript. De code is op GitHub te vinden.

Ik ben benieuwd of anderen deze extensie ook handig vinden.

Tip: de extensie werkt het beste als een reactie niet via een aparte request wordt opgehaald maar gelijk bij de initiële page load zit, dus ik zou het moderatie filter op -1 of 0 zetten.

In de standaard layout zonder gebruik van deze extensie zijn alle reacties zichtbaar en hebben de eerst zichtbare reacties vaak lange threads: zonder add-on veel lange threadsMet gebruik van deze extensie zijn in eerste instantie alleen directe reacties op het artikel zichtbaar: met add-on overzichtJe leest dan sneller een reactie waar je in zou willen duiken en ook slechts tot de diepte waarin je zelf geïnteresseerd bent: met add-on in een thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 12:56
Een kleine demo waarin je ziet dat standaard alleen de directe reacties op het topic zichtbaar zijn en je zelf bepaald in welke thread je duikt. Zonder deze plugin waren de eerste 75 sub-reacties allemaal zichtbaar en moet je hier voorbij scrollen als je deze niet allemaal gelijk hoeft te zien. De 7+68 betekent 7 directe reacties + 68 descendants.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Mv013PJFhCiVHTY39BoldhjROc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JrGYzj5bV8ydNACYBJGVuZ6Q.gif?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door SlaSauS op 17-09-2023 12:05 . Reden: typo ]