Welke Zigbee hubs ondersteunen ook app control zonder internet?
Maar ondersteunen wel Google Home integratieMomenteel heb ik mijn hele huis vol hangen met Tuya wifi spul, 2 Xiaomi apparaten (ventilator en stofzuiger) en 3 Google Assistenten. Gezien Zigbee een stuk stabieler werkt en in principe offline te bedienen is, lijkt mij dit een goede overstap. Mijn eerste gedachte was om een simpel Tuya kastje te nemen (bijvoorbeeld SILVERCREST Gateway | LIDL), aangezien deze ook wifi lampen kunnen aansturen. Of één met ook Bluetooth Mesh-ondersteuning (sigmesh):Tuya Hub of Mini Multimode Gateway.
Alleen deze moeten altijd verbonden zijn met het internet, als je de lampen ook aan wilt zetten met de app. Wat juist één van de redenen is voor mij om over stappen op Zigbee, in geval dat het internet down is of dat de servers traag/niet werken. Nu las ik dat Philips Hue Bridge ook app control biedt zonder internet. Alleen is Philips de enige betaalbare hub die dit ondersteund?
- Zigbee sticks en die met Home Assistent verbinden is nog geen optie, aangezien de gratis versie geen Google Home integratie biedt.
- Homey Pro vind ik te duur.
- Zoekopdrachten komen tot niks uit of deze Reddit - Dive into anything - Zigbee Hub That requires no internet, waar ook niks in staat