[feedback] brandstof diefstal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Dit topic is meer om jullie te informeren.

Onder onze auto (Ford c-max 2004) merkten we niks anders dan een sterke benzine geur en een bijna lege tank (dus via de tankdop wellicht bezine diefstal dachten we)
Alleen bij het tanken (pomp om de hoek) was snel duidelijk dat het op een andere wijze was afgetapt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoxJIPfRsbnSXnQLrcRaDvm9yek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvFR5nK9PXgoIb6HyLwDkscH.jpg?f=fotoalbum_large

Wegenwacht en een moer en wat lijm oid (was er niet bij) later , is het nu gedicht .. maar goed vrolijk worden we niet ervan.

Tja dat de auto af had kunnen branden / enzv en diefstal gemeld moet worden .. valt er volgens mij niet veel meer aan te doen? toch. nieuwe tank is in elk geval de overweging.. wellicht ergens 2de hands.

@Boudewijn dank, kwart tank heeft men buitgemaakt .. overgens
@Verwijderd aangifte doen we natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 25-08-2023 10:41 . Reden: iets meer tekst die het duidelijker maakt ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay en dat voor 8 tientjes max aan benzine :/

Sterkte gast

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:36:

Sterkte gast
Maak van die 8 maar een 12 of 13. Benzine is al meer dan 2 euro per liter :(
Maar inderdaad, kansloos.

Persoonlijk zou ik wel aangifte doen. Niet om het geld, die krijg je er niet om weer. Meer om brandveiligheid. Wellicht zijn er al wat meldingen/aangiftes bekend. Hoe meer hoe beter (denk ik). Misschien dat de Politie bij een x aantak meldingen er wel werk van gaat maken. Niet om het geld, maar om de veiligheid van mensen en verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
of je een nieuwe of een 2de hands tank neemt maakt niet uit,.

Maar deze moet in elk geval er onder uit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Boudewijn schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:36:

Sterkte gast
Zo te zien hebben die oudere modellen C-max een tank van 55 liter, dat is met de huidige prijs van gemiddeld 2,237 al 123 euro.

Ik vraag me alleen wel af wat ze ermee doen dan, want ik zou echt niet de benzine van een andere auto van bijna 20 jaar oud in mijn auto willen stoppen.. Wie weet wat er allemaal in de tank zit en hoe vervuild die benzine is, dat kun je van de buitenkant niet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Maak van die 8 maar een 12 of 13. Benzine is al meer dan 2 euro per liter :(
Maar inderdaad, kansloos.
gaatje zit niet onderin. Ging me vooral om, voor 1€ aan brandstof maakt deze kloothommel 5€ aan schade :/

Zie ook de edit van TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 19:59

Honesty

kattenneus!

Oon schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Zo te zien hebben die oudere modellen C-max een tank van 55 liter, dat is met de huidige prijs van gemiddeld 2,237 al 123 euro.

Ik vraag me alleen wel af wat ze ermee doen dan, want ik zou echt niet de benzine van een andere auto van bijna 20 jaar oud in mijn auto willen stoppen.. Wie weet wat er allemaal in de tank zit en hoe vervuild die benzine is, dat kun je van de buitenkant niet zien.
Maar je kan toch niet zien hoeveel brandstof er in de tank zit van buitenaf(als de sleutel niet in het contact zit?) dus kan makkelijk dat die bijna leeg is als ze beginnen te boren. Doet me een beetje denken aan koperdieven voor een beetje koper is dan heel het treinvervoer in een regio ontregelt.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Honesty schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Maar je kan toch niet zien hoeveel brandstof er in de tank zit van buitenaf(als de sleutel niet in het contact zit?) dus kan makkelijk dat die bijna leeg is als ze beginnen te boren. Doet me een beetje denken aan koperdieven voor een beetje koper is dan heel het treinvervoer in een regio ontregelt.
Dat is ook zeker waar ja, een avondje benzine roven zal gemiddeld niet heel veel opbrengen want de meeste mensen parkeren hun auto niet constant met een volle tank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Honesty schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

voordat je gaat boren kan je even op de tank kloppen.
merk je snel genoeg of hij vol of leeg is.

betwijfel of ze daar op letten, 2 sec boren en het resultaat zien.
is hij leeg hebben ze 2 seconden geïnvesteerd. met een opbrengst van 10 euro
is hij vol hebben ze 60 seconden geïnvesteerd met een opbrengst van 100 euro

ik heb 1 keer gehad dat ze via de tankdop mijn dieseltank hebben geleegd.
helaas voor hun (denk ik, hoop ik, wens ik) was het echte biodiesel.
niet wat je bij de pomp kan krijgen, meestal van afgewerkte frietolie.

dit spul vreet door je de meeste leidingen heen en is meestal te dik voor moderne autos.

[ Voor 17% gewijzigd door jack zomer op 25-08-2023 10:55 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
jack zomer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

voordat je gaat boren kan je even op de tank kloppen.
merk je snel genoeg of hij vol of leeg is.

betwijfel of ze daar op letten, 2 sec boren en het resultaat zien.
is hij leeg hebben ze 2 seconden geïnvesteerd. met een opbrengst van 10 euro
is hij vol hebben ze 60 seconden geïnvesteerd met een opbrengst van 100 euro

ik heb 1 keer gehad dat ze via de tankdop mijn dieseltank hebben geleegd.
helaas voor hun (denk ik, hoop ik, wens ik) was het echte biodiesel.
niet wat je bij de pomp kan krijgen, meestal van afgewerkte frietolie.

dit spul vreet door je de meeste leidingen heen en is meestal te dik voor moderne autos.
idiote in dit geval is dat als de tankklep hadden geforceerd ze de dop er zoaf hadden gedraait .. (iets met tankdop bij pomp vergeten vorig jaar)

denk wel dat het lang duurt, toen wegenwacht kwam was hij nog aan het lopen (en 10 euro benzine voordat het ontdekt werd ) dus het was niet "snel"om maar even zo te zeggen.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Boudewijn schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:48:
[...]
gaatje zit niet onderin. Ging me vooral om, voor 1€ aan brandstof maakt deze kloothommel 5€ aan schade :/

Zie ook de edit van TS :)
Tank kost ongeveer 100,- denk 4 uurtjes werk dus 600,- tot 1.000 euro aan totaal kosten ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Exact mijn punt. De schade voor jou is veel groter dan de waarde van het gestolen goed ;)

Wat doet de verzekering hiermee?

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 25-08-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
De verzekering zal het vast vergoeden, maar lijkt mij niet dat je voor een dergelijk bedrag 5 schadevrije jaren wil verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
zal als we er meer over weten het topic updaten

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Soms gebruiken ze hiervoor een accuboormachine met koolborstels en dan vergeten ze dat benzine + vonken niet goed samengaan 8)7.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 21:53
Dit is bij mijn auto ook 2x voorgekomen, vanaf toen maar besloten om de auto maar elders te parkeren zodat ze een volgende poging meer in het zicht moeten doen. Schade versus buit maakt dit extra vervelend, dit was bij mij 600/20eu

[ Voor 3% gewijzigd door markje1 op 25-08-2023 22:51 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:06
Boudewijn schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:38:
Exact mijn punt. De schade voor jou is veel groter dan de waarde van het gestolen goed ;)
markje1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:51:

Schade versus buit maakt dit extra vervelend, dit was bij mij 600/20eu
Opmerkingen als 'al die moeite voor een paar tientjes' kan ik nog wel inkomen, maar ik snap deze opmerkingen niet helemaal. Was het beter minder vervelend geweest als er voor €2000 gestolen was en de kosten voor de eigenaar ook €2000 waren?

Een dief is helemaal niet bezig met de schade die 'ie aanricht en of dat wel in verhouding staat tot zijn winst, want dat is niet zijn probleem.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Schade is 1.000 -2.000 euro , auto is economisch afgeschreven .. en dat voor 15,- brandstof

goed je kan er een moertje in draaien met een rubber ringetje en dan met 2 componenten epoxy dicht krijgen na de nodige "prep" werk

maar gezien in ons geval de auto toch al op de nominatie stond om te vervangen is het nu niet meer ons probleem, maar een andere 2de hands auto (oude is afgevoerd naar de sloop oid)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

vso schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:27:
Schade is 1.000 -2.000 euro , auto is economisch afgeschreven .. en dat voor 15,- brandstof
Een beetje afhankelijk van de auto (en je kundigheid) maar een brandstoftank kan je vaak zelf redelijk eenvoudig wisselen. Dat hoeft dus geen hoofdprijs te kosten. ;)

De pech is dat een tweedehands brandstoftank nauwelijks te vinden is omdat de slopers die vaak bij binnenkomst doorprikken. Dan moet je net het geluk hebben dat er je ergens een vers wrak kan vinden.
goed je kan er een moertje in draaien met een rubber ringetje en dan met 2 componenten epoxy dicht krijgen na de nodige "prep" werk
Niet zeker of ie dan nog door de APK komt.
maar gezien in ons geval de auto toch al op de nominatie stond om te vervangen is het nu niet meer ons probleem, maar een andere 2de hands auto (oude is afgevoerd naar de sloop oid)
Nou succes, de tweedehands markt is vrij krap momenteel. (tenzij je er toch al geen geld aan wilde besteden, zat auto's voor 500 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Een beetje afhankelijk van de auto (en je kundigheid) maar een brandstoftank kan je vaak zelf redelijk eenvoudig wisselen. Dat hoeft dus geen hoofdprijs te kosten. ;)

De pech is dat een tweedehands brandstoftank nauwelijks te vinden is omdat de slopers die vaak bij binnenkomst doorprikken. Dan moet je net het geluk hebben dat er je ergens een vers wrak kan vinden.

[...]

Niet zeker of ie dan nog door de APK komt.
dat was zoiezo een twijfel .. economisch is de lek geboorde auto in elk geval total loss.
[...]

Nou succes, de tweedehands markt is vrij krap momenteel. (tenzij je er toch al geen geld aan wilde besteden, zat auto's voor 500 euro)
200 euro voor de auto, en we hadden al geld gereserveerd dus paar maanden eerder nieuwe auto

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 17:42

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ImprezaBrabo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:44:
De verzekering zal het vast vergoeden, maar lijkt mij niet dat je voor een dergelijk bedrag 5 schadevrije jaren wil verliezen.
Best een kans dat het je geen schadevrije jaren kost, gezien het niet je eigen schuld is.

Bijvoorbeeld zelfs aanrijding met wild kostte in mijn geval geen schadevrije jaren. En nee, het hert had niet netjes een schadeformulier ingevuld en had ook geen verzekering ;)

Waarschijnlijk moet je wel all-risk (of casco+?) verzekerd zijn, maar ik zou toch even informeren.

EDIT: bovenstaande toch iets te kort door de bocht.

Ik vermoed zoals @Noshi aangeeft dat het onder diefstaldekking zou vallen, volgens independer:
Inbraakschade valt onder de Beperkt Casco dekking en heeft geen gevolgen voor uw schadevrije jaren. U zal dus niet meer premie gaan betalen door deze schade.

[ Voor 46% gewijzigd door Accretion op 30-08-2023 11:36 . Reden: Te kort door de bocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Accretion schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:11:
Best een kans dat het je geen schadevrije jaren kost, gezien het niet je eigen schuld is.

Bijvoorbeeld zelfs aanrijding met wild kostte in mijn geval geen schadevrije jaren. En nee, het hert had niet netjes een schadeformulier ingevuld en had ook geen verzekering ;)

Waarschijnlijk moet je wel all-risk (of casco+?) verzekerd zijn, maar ik zou toch even informeren.
Een aanrijding met wild kost dan ook geen schadevrije jaren.
https://www.consumentenbo...rzekering/aanrijding-dier
Vandalisme kost wel schadevrije jaren.
https://www.consumentenbo...rzekering/vandalisme-auto

Natuurlijk kan TS zijn polisvoorwaarden controleren, dat kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 20:56
Dit zou onder de diefstaldekking moeten vallen, wat ook geen schadevrije jaren kost.

Maar ik vermoed dat TS dat niet verzekerd heeft gezien de leeftijd/waarde.

[ Voor 31% gewijzigd door Noshi op 30-08-2023 09:28 ]

Pagina: 1