Miele wasmachine W 5867 valt halverwege wasprogramma uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Granny1966
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-06-2024
Mijn vraag
Mijn Miele wasmachine (W 5867) valt tijdens een wasprogramma uit en is niet meer door te starten. Ik moet de machine opnieuw aanzetten, maar kom dan ook in het keuzemenu voor een nieuw programma.
Hij geeft geen foutcode
De machine is nu 12 jaar oud.

Kort programma van 20 minuten, centrifugeren en spoelen etc doet hij wel gewoon. Dan maakt hij het programma wel gewoon af.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Filterpomp schoongemaakt (Viel mee)
Nieuwe koolborstels (Zat nog 1 cm op ongeveer)
Nieuwe dempers (1 was idd lek)
Verwarmingselement vervangen
Koud programma gedraaid, maar valt dan ook uit

Wat zou dit kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Granny1966 op 26-08-2023 11:31 ]

Beste antwoord (via Granny1966 op 28-08-2023 20:10)

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
;-)je moet niet alles op voorhand vervangen hoor, zo ben je straks honderden euro's kwijt zonder dat de storing is opgelost. of kan je dat nieuwe verwarmingselement nog terugbrengen?
Het zou ook nog in de waterniveau regelaar kunenn zitten. maar gezien je geen foutcodes terugkrijgt, kan de stuurprint ook nog de oorzak zijn.
ben je van plan er een montuer naar te laten kjken als je er zelf niet uitkomt of wil je hem vervangen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
aangezien je de koolborstels hebt vervangen, spoelen en centrifugeren wel werkt, denk ik aan het verwarmingselement. die wordt niet aangesproken bij het speol+centrifugeerprogramma maar wel bij een langer programma.
kan je het volgende eens testen(in de hoop dat het verwarmingselement dan idd neit wordt aangesproken mar ik vermoed van niet): een voledig wasporgramma draaien maar dan koud, dus ook geen 20 graden ofzo maar echt koud, wordt dat wel afgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny1966
Hartelijk dank! Verwarmingselement is inmiddels ook vervangen maar de storing blijft 😢
Ook koud geprobeerd, maar ook dan valt hij uit tijdens het wasprogramma. Altijd na zo’n 10 minuten al

[ Voor 37% gewijzigd door Granny1966 op 26-08-2023 11:29 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
;-)je moet niet alles op voorhand vervangen hoor, zo ben je straks honderden euro's kwijt zonder dat de storing is opgelost. of kan je dat nieuwe verwarmingselement nog terugbrengen?
Het zou ook nog in de waterniveau regelaar kunenn zitten. maar gezien je geen foutcodes terugkrijgt, kan de stuurprint ook nog de oorzak zijn.
ben je van plan er een montuer naar te laten kjken als je er zelf niet uitkomt of wil je hem vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny1966
Nou, hij schoot gisteren in de f50 foutcode (motor). Omdat de machine al 12 jaar oud is hebben we nu maar besloten om hem te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
wat ga je kopen?
ik zou je een everglades aanraden. die heb je in 7 en 9kg variant. kan je kopen op bol.com. vandaag besteld voor 23:59 is morgen geleverd en gratis aangesloten. bieden 5 jaar volledige fabrieksgarantie en worden gemaakt door hisense,, dat eigenaar is van asko(de miele-concurrent zeg maar). zijn hele degelijke machiens voor een betaalbare prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granny1966
Dankjewel voor je advies, maar inmiddels toch weer een Miele besteld. Wordt morgen geleverd 🤷‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ok. waarom toch weeer een miele als ik vragen mag? 12 jaar is best kort voor een miele dus dan is hij zijn prijs toch eigenlijk niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny1966
Omdat ik slechte ervaring had met een ander merk. En ja ik had ook gehoopt dat deze wat langer mee zou zijn gegaan.
Pagina: 1