Vraag

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:24
Ik heb een OnePlus 6 en OnePlus 7, beide hebben Dash charge en laden alleen snel op met de originele meegeleverde OnePlus opladers. Nu ga ik op reis en lijkt het mij fijn om een powerbank aan te schaffen die ook snel kan opladen. Ik heb hier een oudere "Xiaomi 10000 powerbank" maar opladen daarmee gaat niet zo snel.

Redelijk wat gespeurd op het internet; Anker komt bijvoorbeeld een aantal keer langs maar op hun eigen website wordt Dash nergens gecommuniceerd. Is het zonder "officiële support" toch mogelijk?

Dash zou hetzelfde moeten zijn als Vooc van Oppo wordt ook gemeld, maar ik kom ook weer berichten tegen dat je daarmee wel ziet alsof het oplaad als Dash maar dat niet zo is.

Recent op Tweakers een mooie round-up geweest, maar geen enkele ondersteund Dash: review: Powerbanks 2023 - Extra prik op vakantie

De wensen:
- OnePlus 6 + 7 tegelijk snel opladen
- Powerbank zelf ook een beetje snel kunnen opladen
- Capaciteit maximaal toegestaan mee te nemen in een vliegtuig (reis naar o.a. Indonesië en Amerika), dat zou volgens Google maximaal 27.000 mAh zijn

Welke Tweaker helpt mij aan de perfecte powerbank match? :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
OnePlus had ooit een eigen power bank, maar in de Pricewatch zie ik daar geen verkopers meer voor.

Maar dat is inderdaad het nadeel van een proprietary techniek als Dash charging of SuperVooc. De markt standaard is Power Delivery dus daar zit de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Die kwam ik ook tegen inderdaad maar die is van 2015, toen was Dash charge er nog niet en is inderdaad nergens meer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben nooit officiële ondersteuning tegengekomen, maar de powerbanks die ik heb geprobeerd met mijn 7T Pro en 9 Pro werkten allemaal eigenlijk wel prima. Was niet de 0 tot 100% in een paar minuten die je met de Warp laders hebt, maar meer dan snel genoeg voor bijv. een dagje Efteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Zal er dan nog verschil in oplaad snelheid zitten met mijn Xiaomi powerbank van 2016 en een nieuwer model bijvoorbeeld deze: uitvoering: Xiaomi Mi 50W Power Bank 20000mAh? Output amperage is wel hoger; 3A ipv 2A maar kan de Oneplus 6 daar wel iets mee?

Heb deze twee nu liggen:
- uitvoering: Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver
- uitvoering: Xiaomi Powerbank 16000mAh Zilver

Beide zijn in 2016 op hardware.info gereviewed: https://nl.hardware.info/...-review-beter-dan-de-rest en kwamen ook in de test van 2019 er nog goed uit: https://nl.hardware.info/...+-mah-nooit-zonder-stroom maar echt snel vindt ik het niet gaan O-)