Vraag over idioot hoge rekening. Betalen of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.964 views

Vraag

Anoniem: 479106

Topicstarter
Al een aantal jaren gebruik ik een Ecotap laadpas. Ik heb een Prius Plug-in uit 2013 en ik laad max 2.58 kWh. Meer gaat er niet in. Dat kost meestal rond de €0,80, soms ietsje meer. Ik rijd hiermee 14-18 km, afhankelijk van het weer.

Nu kreeg ik onlangs een rekening van Ecotap van €178 (!!!) voor 1 maand. Meestal is mijn rekening rond de €5-10. Op de factuur stond een bedrag van rond de €173 bij één laadpaal, waar ik inderdaad 2,58 kWh heb geladen. Zij rekenden echter af per minuut en niet per kwH zoals ik de afgelopen jaren gewend was bij werkelijk elke laadpaal waar ik laadde. Helaas wist ik dit niet, ik was die dag aan het werk in Amersfoort en heb daar meer dan 5 uur gestaan, onwetend dat dit mij €0,43 per minuut kostte. Die dag dus voor niets gewerkt.

Ik heb bezwaar gemaakt bij Ecotap, want ik vind dit niet rechtvaardig.
1. De kosten stonden niet duidelijk op de laadpaal.
2. De kosten staan ook niet duidelijk op hun website.
3. De kosten zijn bijna nooit per minuut.
4. De kosten per minuut zijn erg hoog.
5. Uiteindelijk heb ik dus €2,58 kWh gekocht voor €173, dat is niet "eerlijk".

Bovenstaande redenen zijn voor mij serieuze redenen om te vermoeden dat een rechter begrip heeft voor mijn situatie. Er zal uiteraard in de algemene voorwaarden van alles staan, maar is dit nou rechtvaardig en hoe zou een rechter hierover denken/beslissen?

Uiteraard Ecotap gebeld en gemaild maar zij verwijzen naar EV-Box en zeggen dat zij niets kunnen doen. Ik moet hen zien als ware zij een credit card bedrijf, zeggen zij. Vraag: wat moet ik doen? Betalen, overboeking blokkeren, overboeking terug laten storten, bezwaar indienen bij Ecotap, of juist bij EV-Box, of een combinatie van bovenstaande?

Kijk, als ik moet betalen, dan doe ik dat, ik wil niet piepen, ook niet als het mijn eigen schuld is. Maar het voelt wel heel oneerlijk. Ik wist het niet, had het ook niet echt makkelijk kunnen weten, en het voelt gewoon heel onrechtvaardig en het is een heel hoog bedrag. Hoe nu te handelen? Ik zou graag advies krijgen, dank!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Je bent als eindgebruiker verantwoordelijk voor het checken van de tarieven van een laadpaal. Daar heeft Ecotap een App voor denk ik. Als Ecotap onjuiste tarieven toont zijn zij verantwoordelijk, in dit geval ben jij dat. Het enige waar je op kan/kon hopen is coulance. Dat is niet gebeurd. Zie het als leergeld.

[ Voor 17% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-08-2023 17:22 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Als de tarieven niet juist in de app van je pasleverancier staat zou ik niet betalen.

Aangetekend bezwaar aantekenen tegen de kosten wegens veranderde tarieven zonder notificatie vooraf, en geen zichtbare correcte tarieven in de app.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Tja, laadpaal kleven voor 2kWh……

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:32
Dit. Is in mijn ogen meer ‘oneerlijk’ dan de hele situatie.

Hier ga je een rechter toch niet tijd aan laten besteden?

Niet duidelijk vermeld en niet vermeld zijn twee andere dingen. In het eerste geval is het, hoe zuur ook, je eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 46% gewijzigd door Poumelie op 24-08-2023 17:58 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36
Thuis aan de granny charger gaat nog sneller verwacht ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 23:17
Maar je hebt dus wel meer dan 5 uur een laadpaal bezet gehouden. Tja, daar dien je gewoon voor af te rekenen, makkelijk zat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 479106 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:17:
Al een aantal jaren gebruik ik een Ecotap laadpas. Ik heb een Prius Plug-in uit 2013 en ik laad max 2.58 kWh. Meer gaat er niet in. Dat kost meestal rond de €0,80, soms ietsje meer. Ik rijd hiermee 14-18 km, afhankelijk van het weer.

Nu kreeg ik onlangs een rekening van Ecotap van €178 (!!!) voor 1 maand. Meestal is mijn rekening rond de €5-10. Op de factuur stond een bedrag van rond de €173 bij één laadpaal, waar ik inderdaad 2,58 kWh heb geladen. Zij rekenden echter af per minuut en niet per kwH zoals ik de afgelopen jaren gewend was bij werkelijk elke laadpaal waar ik laadde. Helaas wist ik dit niet, ik was die dag aan het werk in Amersfoort en heb daar meer dan 5 uur gestaan, onwetend dat dit mij €0,43 per minuut kostte. Die dag dus voor niets gewerkt.

Ik heb bezwaar gemaakt bij Ecotap, want ik vind dit niet rechtvaardig.
1. De kosten stonden niet duidelijk op de laadpaal.
2. De kosten staan ook niet duidelijk op hun website.
3. De kosten zijn bijna nooit per minuut.
4. De kosten per minuut zijn erg hoog.
5. Uiteindelijk heb ik dus €2,58 kWh gekocht voor €173, dat is niet "eerlijk".

Bovenstaande redenen zijn voor mij serieuze redenen om te vermoeden dat een rechter begrip heeft voor mijn situatie. Er zal uiteraard in de algemene voorwaarden van alles staan, maar is dit nou rechtvaardig en hoe zou een rechter hierover denken/beslissen?

Uiteraard Ecotap gebeld en gemaild maar zij verwijzen naar EV-Box en zeggen dat zij niets kunnen doen. Ik moet hen zien als ware zij een credit card bedrijf, zeggen zij. Vraag: wat moet ik doen? Betalen, overboeking blokkeren, overboeking terug laten storten, bezwaar indienen bij Ecotap, of juist bij EV-Box, of een combinatie van bovenstaande?

Kijk, als ik moet betalen, dan doe ik dat, ik wil niet piepen, ook niet als het mijn eigen schuld is. Maar het voelt wel heel oneerlijk. Ik wist het niet, had het ook niet echt makkelijk kunnen weten, en het voelt gewoon heel onrechtvaardig en het is een heel hoog bedrag. Hoe nu te handelen? Ik zou graag advies krijgen, dank!
toon volledige bericht
Ook in Amersfoort is het de bedoeling dat je de auto verplaatst als hij vol is, zie bijvoorbeeld:

https://www.amersfoort.nl...-openbare-laadpunten-7656

Zie het als leergeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Topicstarter
Leergeld. Okay, duidelijk.
En "laadpaalklever", leuke Telegraafterm, maar soms heb je gewoon geen tijd om je auto te ontkoppelen, in dit geval overigens wel, maar ik wist ook niet dat laadpaalkleven een maatschappelijk probleem was, waardoor het ineens rechtvaardig is om idiote tarieven te hanteren. Had ik de auto na 70 minuten (zo lang duurt het opladen van mijn auto) weggereden, had ik voor 2,58 kWh €30 betaald. Nog steeds absurd vind ik. Maar goed. Ik zal het met tegenzin betalen, want dat was mij vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Linksom of rechtsom is per minuut afrekenen bij een laadpaal natuurlijk van de zotte.
Een Tesla laadt in een uurtje heel wat meer dan een willekeurige PHEV.

Moet zeggen dat die site van ecotap ook weinig informatief is over de tariefstelling.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-04 17:52
stap over op een andere laadpas, shell of vattenfall

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 20:32
Ben je niet per minuut gaan betalen nadat de auto opgeladen was?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPrif02rk9Eo8K2_zs3QFWzt-0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EdgR4LJcWuDkgAxWDHFFgfK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx4BOB0zFptQAi8qMRZB-KnKKYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyqUfPsQiBkHcvbqrubiPMCk.jpg?f=fotoalbum_large

Op de site van oplaadpalen.nl staat er een (Lidl, gratis?) tarief.
En op de rekening heb ik ook even bijgevoegd.

Dat ik idd betaal per kWh EN per minuut. Ja weet ik veel. Ik vind dat echt oneerlijk. Laadpaalkleven daargelaten, als dat niet hoort en een issue is dan zal ik dat niet meer doen, maar dat doet niets af aan dit tarief voor 2 kWh.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 24-08-2023 20:03 ]

Anoniem: 479106 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:48:
Leergeld. Okay, duidelijk.
En "laadpaalklever", leuke Telegraafterm, maar soms heb je gewoon geen tijd om je auto te ontkoppelen, in dit geval overigens wel, maar ik wist ook niet dat laadpaalkleven een maatschappelijk probleem was, waardoor het ineens rechtvaardig is om idiote tarieven te hanteren. Had ik de auto na 70 minuten (zo lang duurt het opladen van mijn auto) weggereden, had ik voor 2,58 kWh €30 betaald. Nog steeds absurd vind ik. Maar goed. Ik zal het met tegenzin betalen, want dat was mij vraag.
Ik neem aan dat je gewoon heel bewust dit als goedkope parkeerplek hebt gebruikt…. Daarom zijn er die tarieven, die ingaan NA het laden. Dat was bij jou dus na 40min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Sumo eh nee, echt waar niet. Volgens mij was parkeren hier overal gratis in die wijk, dacht ik. Maar nee. Ook had ik gewoon op het terrein van mijn werk kunnen parkeren, maar ik wilde graag even opladen. Maar ik snap dat het verleidelijk is mij weg te zetten als een profiteur, "gratis" parkeren, en laadpaalkleven en meer van dit soort Telegraaf sentimenten, maar daar gaat het nu ff niet over bitte. Ik vind alles prima, maar ZET HET ER DAN DUIDELIJK BIJ!!! Dan kan ik een normale keuze maken. Parkeerkosten, dat betaal ik met plezier zelf, het gaat erom dat ze niet duidelijk zijn over het tarief, in mijn opzichten dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Je kan het allemaal mooier proberen te maken dan het is…. Je hebt gewoon uren een paal gebruikt terwijl je niet aan het laden was. Dat is exact wat er bedoeld wordt met laadpaalkleven, en dat wordt een steeds groter probleem voor mensen die ook gewoon willen laden maar geen vrije palen meer kunnen vinden door dit gedrag.

En het zal vast ergens in de kleine lettertjes hebben gestaan of te vinden zijn geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 24-08-2023 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is meer een LIDL dan een Ecotap-ding. Ik lees:
Betaal makkelijk en snel voor Lidl-tarieven of met uw eigen laadpas.

Met betrekking tot de tarieven maken we onderscheid in regulier-laadstations (AC) en snel-laadstations (DC):

Tarief regulier-laadstation: € 0.50 €/kWh (AC)
Tarief snel-laadstation: € 0.56 €/kWh (DC)
Na 40 minuten laden*: + € 0.50 €/min (AC/DC)

*Na 40 min. laden geldt het tarief regulier- of snel-laden in combinatie met het tarief na 40 min laden per minuut
Op: https://customercare.lidl...%20van%20onze%20laadpalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04 09:31

Sebazzz

3dp

Precies, het zijn dus laadpalen die je gezellig voor het boodschappen doen kan gebruiken - en daarna wegwezen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 21:52
Tja, gewoon stoppen met laadpaalkleven. Sowieso is het enorm irritant wanneer er weer zo'n PHEV met een klein accutje aan een lader hangt waardoor ik mijn BEV niet kan opladen, en die auto er de hele dag blijft staan. Ik hoop dat hier snel wetgeving voor komt wat dit gaat verbieden.

Prima dat je je auto even oplaadt, maar wanneer je weet dat je auto een enorm kleine accu heeft, zorg er dan voor dat je je auto altijd weer verplaatst na het opladen. Er is geen enkel excuus om je auto een werkdag aan de paal te laten staan. En wanneer je niet zeker weet of je de auto kan verplaatsen, plug dat ding dan gewoon niet in en parkeer op een normale parkeerplek. Het is niet alsof je anders niet thuiskomt, dan rijd je maar ff op de benzine die ook in je auto zit.

Op de blaren zitten en de rekening betalen, en in de toekomst niet meer de Lidl misbruiken, die laadpalen zijn bedoelt voor winkelende klanten.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 16:41
Even voor de duidelijkheid ben ik het volledig eens met de meeste voor mij qua laadgedrag. Maar goed, dat is dan een les.

Als de screenshot van de app/site echt tarieven van 0 aangeeft, zou ik dat wel 'n ook g als argument inzetten. Dat het geen 0 zou zijn had je kunnen weten, maar dat je na 40 min dubbel zoveel betaald (en blijft betalen) zou toch echt ergens duidelijk moeten staan... en nee, de website van de winkel is dan echt niet goed genoeg. Disclaimer, ik ken de situatie ter plekke natuurlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

Felyrion

goodgoan!

Als je er even over nadenkt is het vrij logisch. Lidl zet daar (in dit geval 2) laadplekken neer om klanten een service te bieden. Vandaar de kosten na 40 minuten. Er zitten ook duidelijk Lidl logo's op de palen.
Ze willen dat je dan weer ruimte maakt voor de volgende bezoeker die deze service wil gebruiken. Dat zie je op veel van dit soort plekken.

Een hele dag één van de twee plekken bezet houden is niet de bedoeling, en lijkt me heel begrijpelijk vanuit Lidl.

Echter, los van de logica, het is wel kwalijk als dit niet (duidelijk) is aangegeven.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Gewoon betalen

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:34

martijn v o

Certified by Enphase.

Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Ik neem aan dat je gewoon heel bewust dit als goedkope parkeerplek hebt gebruikt…. Daarom zijn er die tarieven, die ingaan NA het laden. Dat was bij jou dus na 40min.
Ik heb het idee dat je specifiek de winkellaadpaal bedoelde hiermee?
Bij normale openbare laadpalen:

Let op dat de minuut tarieven ingaan vanaf het moment van start aansluiten en NIET vanaf het moment dat je klaar bent met laden.

Mijn openbare laadpaal aan de straat van Allego:
- startkosten 0
- per kWh 0,69
- per minuut 0
- per minuut (na 240 minuten) 0,05 (niet van 2100 uur tot 0900 uur)

Ik had een laadprobleem met mijn ID4 en die laadde maar 3,nog wat kW (i.p.v. 11 kW). Mijn accu was bijna leeg (77 kWh) en dus stond ik bijna 24 uur aan de laadpaal.
De minuutkosten gaan in vanaf dat de de auto aansluit.
Ik zal nog eens uitproberen wat er gebeurd als je hem om 1710 erop zet en hem dan laat staan tot de volgende dag na 0900 uur. Gaat dan om 0900 uur weer de periode van 240 minuten in of telt hij door van de vorige dag?

[ Voor 4% gewijzigd door martijn v o op 24-08-2023 20:54 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:53
Je zou van een betaal app toch op z'n minst een melding verwachten na 40 minuten of na x euro kosten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
ik zie nu pas dat die paal ook van de Lidl echt zelf is. Tja, dat is dan inderdaad dom geweest. Ik heb dat ding er blind in gestopt, had haast. Dacht dat het gewoon van de gemeente ofzo was. Maar goed. Duidelijk, niet meer kleven en beter opletten. Nu nog goede app vinden met duidelijke tarieven dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 24-08-2023 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:53
Maar wat is het nut van zo'n kleeftarief als het niet duidelijk is vermeld en je geen alert krijgt? Dan moet je het dus eerst fout doen om het de volgende keer te voorkomen

Edit het gaat blijkbaar om een laadpas ipv app. Lijkt me wel handiger een app te gebruiken in het vervolg?

Lidl zelf is trouwens wel transparant lijkt het
https://www.lidl.nl/c/laadpalen/s10015078

[ Voor 37% gewijzigd door Bulldock op 24-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Felyrion schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:48:
Als je er even over nadenkt is het vrij logisch. Lidl zet daar (in dit geval 2) laadplekken neer om klanten een service te bieden. Vandaar de kosten na 40 minuten. Er zitten ook duidelijk Lidl logo's op de palen.
Ze willen dat je dan weer ruimte maakt voor de volgende bezoeker die deze service wil gebruiken. Dat zie je op veel van dit soort plekken.

Een hele dag één van de twee plekken bezet houden is niet de bedoeling, en lijkt me heel begrijpelijk vanuit Lidl.

Echter, los van de logica, het is wel kwalijk als dit niet (duidelijk) is aangegeven.
Maar als je streetview bekijkt dan wordt nergens duidelijk dat 't palen van de Lidl zijn. Verder is het hele parkeerterrein ook gratis voor zover ik kan zien.

Valt me wel op dat iedereen die tegen laadplaalkleven is, daarom ook maar roept, gewoon betalen.
Ja, er is een morele discussie over laadpaalkleven, en ik snap de motivatie om na 40 minuten mensen weg te jagen. Maar de vraag is, is hier het aanvullende tarief wel voldoende duidelijk inzichtelijk voor bezoekers.

Er staat namelijk geen bord LIDL bij de paal, noch bij het parkeerterrein dat 't van de LIDL is. Sterker nog, ik denk dat de hele buurt hier gewoon gratis kan parkeren.

178 euro, dan ben je zelfs niet in het centrum van Amsterdam of Rotterdam kwijt. Hell, gewoon foutparkeren is nog goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Knip

[ Voor 142% gewijzigd door Notna op 24-08-2023 21:45 . Reden: Ga ergens anders trollen aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:50
Mooi, meer plek voor mij om te laden. Moet er echt niet aan denken dat iedereen naar EV of PHEV over gaat.
Vooral bij populaire plekken is het al een heel gedoe om een lege laadpaalplek te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 24-08-2023 21:45 . Reden: Quote weg ]

• GioStyle
  • Nu online
kx22 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Mooi, meer plek voor mij om te laden. Moet er echt niet aan denken dat iedereen naar EV of PHEV over gaat.
Vooral bij populaire plekken is het al een heel gedoe om een lege laadpaalplek te vinden.
Is prima. Dan bedank ik jou alvast voor de (extra) motorrijtuigenbelasting. :D

• kx22
GioStyle schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

Is prima. Dan bedank ik jou alvast voor de (extra) motorrijtuigenbelasting. :D
Geen probleem, de 5 jaar lage bijtelling, MIA aftrek en goedkoop laden maken het ruim goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
kx22 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

Geen probleem, de 5 jaar lage bijtelling, MIA aftrek en goedkoop laden maken het ruim goed.
Goedkoop laden als in je eigen pv overschot gebruiken? Laden per minuut schijnt niet zo goedkoop te zijn.

• kx22
GioStyle schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:18:
[...]

Goedkoop laden als in je eigen pv overschot gebruiken? Laden per minuut schijnt niet zo goedkoop te zijn.
Nu is het inderdaad minder goedkoop aan de laadpaal, maar de eerste 2 jaar betaalde ik 0,19c excl btw.
Later was dat 0,27. Nu is het in Utrecht duur, maar heb ik gelukkig zonnepanelen.
Daarnaast ook panelen op de zakelijke panden. Alleen is dat niet eerlijk om mee te tellen.

Per minuut is alleen als de auto is volgeladen. Prima initiatief.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Jij bedankt voor al die accijns en wegenbelasting waardoor ik de afgelopen jaren nagenoeg gratis heb gereden! Ga vooral zo door! <3

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 24-08-2023 21:45 . Reden: Quote weg ]

• GioStyle
  • Nu online
kx22 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

Nu is het inderdaad minder goedkoop aan de laadpaal, maar de eerste 2 jaar betaalde ik 0,19c excl btw.
Later was dat 0,27. Nu is het in Utrecht duur, maar heb ik gelukkig zonnepanelen.
Daarnaast ook panelen op de zakelijke panden. Alleen is dat niet eerlijk om mee te tellen.

Per minuut is alleen als de auto is volgeladen. Prima initiatief.
Ah, okay. De laadpalen in mijn buurt (Nieuwegein) zijn van Allegro en de laatste keer dat ik daar heb gekeken qua prijzen was het iets van €0,60 per kWh.

Voor die prijs zou ik wel illegaal een kabeltje over straat leggen om voor €0,24 per kWh mijn overschot te laten renderen.
Sethro schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:25:
[...]

Jij bedankt voor al die accijns en wegenbelasting waardoor ik de afgelopen jaren nagenoeg gratis heb gereden! Ga vooral zo door! <3
Nou, ik kan je verzekeren dat mijn bijdrage aan accijnzen en motorrijtuigenbelasting niet genoeg is om jou gratis te laten rijden. Ik betaal nou eemaal niet graag accijnzen/belasting. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:25
Anoniem: 479106 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op de site van oplaadpalen.nl staat er een (Lidl, gratis?) tarief.
En op de rekening heb ik ook even bijgevoegd.

Dat ik idd betaal per kWh EN per minuut. Ja weet ik veel. Ik vind dat echt oneerlijk. Laadpaalkleven daargelaten, als dat niet hoort en een issue is dan zal ik dat niet meer doen, maar dat doet niets af aan dit tarief voor 2 kWh.
Het starttarief is om 08:37 en om 09:17 beginnen de minuten te tellen. Reken die tijden maar terug, vanaf 08:37 tot 15:02 is geen 5:45 uur. Het lijkt er eerder op dat je 2kWh hebt geladen in 40 minuten en dat daarna de minuten teller is gaan lopen.

Edit: kan niet wachten tot ze dat hier in de straat invoeren, per minuut nadat het laden klaar is. Gelukkig twee aansluitingen vlak voor de deur maar hier één notoire klever die met enige regelmaat een id.3 rond 15:00 neerzet en de volgende dag halverwege de ochtend weghaalt terwijl dat ding al vanaf grofweg 19:00 vol zit 9 van de 10 keer. Helaas nog niet kunnen aanspreken met het vriendelijke verzoek om een beetje rekening te houden met andere EV rijders maar vooralsnog geen idee van wie de auto is.

[ Voor 17% gewijzigd door ninjazx9r98 op 24-08-2023 21:40 . Reden: Toevoeging ]

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 21:54
Ik vind dat jullie wel heel streng zijn voor @Anoniem: 479106

Ik rij zelf met een BEV en het tarief van laadpalen is echt absurd onduidelijk.
Verschillende apps met verschillende prijzen. Laadpalen die wel in de ene app verschijnen maar niet in de andere. Enige oplossing is een scherm met de prijs bij de paal. (dit wordt in de toekomst verplicht door de EU IIRC)

Tja dat laapaalkleven, dat zie ik ook niet graag. Daarvoor heb je de prijs per minuut. Maar daar heeft TS niets aan als hij de prijs niet kent.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Voor dit nog verder gaat ontsporen, gooien we er een slot op.

TS heeft een antwoord, en dit is precies de reden waarom dit 'idle' tarief er is. Tesla laders doen dit bijv. ook (a 1 EUR per minuut, met een histerie van 5 minuten na behalen laaddoel én drukke laadplek)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.