Allereerst wil ik melden dat ik totaal nieuw ben tot pc's bouwen, daarom ben ik hier 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om er mee te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs is €1400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan een videokaart en voeding overnemen van mijn broer, die staan wel in de lijst, ga er vanuit dat ik die voor €200 kan "kopen". In plaats van de €660 €200 dus. Ook kan ik een case overnemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik niet van plan ben om een andere videokaart te kopen leek het raar om een cpu te kopen wat van een veel hoger caliber is, wat misschien nu al het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen echte merkvoorkeur, hoewel de CPUs van Intel minder efficiënt lijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd leken de CPUs van Intel minder efficiënt en ik heb o.a. daarom gekozen voor eentje van AMD. Mijn wens is daarom een redelijk efficiënte build.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het op prijs stellen als jullie vooral kijken naar de moederbord, ik ben niet erg bekend rond moederborden. Verder weet ik niet zeker of de voeding voldoende is, van wat ik heb gezien over de CPU (in de tweakers review ervan) en de GPU (van Techpowerup ) lijkt het wel genoeg te zijn, maar ik weet het niet zeker. Ik heb overwogen om voor een andere CPU te gaan met een AM5 socket zodat de moederbord iets meer futureproof is, maar vanwege de extra kosten die ik dan moet maken, lijkt dit best. Natuurlijk zijn andere suggesties gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om er mee te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs is €1400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan een videokaart en voeding overnemen van mijn broer, die staan wel in de lijst, ga er vanuit dat ik die voor €200 kan "kopen". In plaats van de €660 €200 dus. Ook kan ik een case overnemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik niet van plan ben om een andere videokaart te kopen leek het raar om een cpu te kopen wat van een veel hoger caliber is, wat misschien nu al het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen echte merkvoorkeur, hoewel de CPUs van Intel minder efficiënt lijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd leken de CPUs van Intel minder efficiënt en ik heb o.a. daarom gekozen voor eentje van AMD. Mijn wens is daarom een redelijk efficiënte build.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het op prijs stellen als jullie vooral kijken naar de moederbord, ik ben niet erg bekend rond moederborden. Verder weet ik niet zeker of de voeding voldoende is, van wat ik heb gezien over de CPU (in de tweakers review ervan) en de GPU (van Techpowerup ) lijkt het wel genoeg te zijn, maar ik weet het niet zeker. Ik heb overwogen om voor een andere CPU te gaan met een AM5 socket zodat de moederbord iets meer futureproof is, maar vanwege de extra kosten die ik dan moet maken, lijkt dit best. Natuurlijk zijn andere suggesties gewaardeerd!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT Gaming OC 12G | € 658,80 | € 658,80 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 57,49 | € 57,49 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 117,89 | € 117,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.375,80 | ||