Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De hoofdfocus is gamen op 1440p/144Hz. Met high end games (Cyberpunk, Starfield) vind ik het prima om een stabiele 60fps te hebben, als ik daarvoor grafisch meer terug krijg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs rond de 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben helemaal overtuigd van de 7800X3D, maar wat betreft gpu ben ik nog erg aan het twijfelen (en meer Google/YT maakt het niet beter). Ik heb altijd Nvidia kaarten gehad (een 1080ti atm) en mijn monitor heeft Gsync. Vanuit die basis zou ik weer voor kamp groen gaan, maar ik hoor graag input hierover.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek op mijn mobo vooral 2 plekken voor M2 schijven, wifi vind ik optioneel en genoeg snelle USB poorten voor mijn Index VR. Ik heb geen directe wens voor raytracing, maar het is wel een klein aspect in de gehele afweging met de gpu's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag meer willen weten over de gpu opties en een passende bijbehorende psu. Daarnaast twijfel ik over het mobo, gezien ik nog niet eerder AM heb gehad. Ik vind het lastig een boord uit te kiezen die niet teveel poespas heeft, maar geen budget boord is. Mocht er feedback zijn op wat ik al samen heb gesteld, dan hoor ik het graag.
De hoofdfocus is gamen op 1440p/144Hz. Met high end games (Cyberpunk, Starfield) vind ik het prima om een stabiele 60fps te hebben, als ik daarvoor grafisch meer terug krijg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een richtprijs rond de 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | Dell S2417DG Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben helemaal overtuigd van de 7800X3D, maar wat betreft gpu ben ik nog erg aan het twijfelen (en meer Google/YT maakt het niet beter). Ik heb altijd Nvidia kaarten gehad (een 1080ti atm) en mijn monitor heeft Gsync. Vanuit die basis zou ik weer voor kamp groen gaan, maar ik hoor graag input hierover.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek op mijn mobo vooral 2 plekken voor M2 schijven, wifi vind ik optioneel en genoeg snelle USB poorten voor mijn Index VR. Ik heb geen directe wens voor raytracing, maar het is wel een klein aspect in de gehele afweging met de gpu's.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag meer willen weten over de gpu opties en een passende bijbehorende psu. Daarnaast twijfel ik over het mobo, gezien ik nog niet eerder AM heb gehad. Ik vind het lastig een boord uit te kiezen die niet teveel poespas heeft, maar geen budget boord is. Mocht er feedback zijn op wat ik al samen heb gesteld, dan hoor ik het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 404,95 | € 404,95 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.029,- | € 1.029,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X | € 1.382,99 | € 1.382,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 32,10 | € 32,10 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 85,79 | € 85,79 |
| Totaal | € 3.358,22 | |||
[ Voor 6% gewijzigd door RidgeRazor op 24-08-2023 21:51 ]