Dockingstation voor Macbook Pro + twee monitor... die werkt!

Pagina: 1
Acties:

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 21:22
Ik krijg het volgende maar niet voor elkaar. Ik heb:

- Macbook Pro 2019 (Intel)
- Twee LG 27GP850-B monitoren
- Twee StarTech.com USB-C naar DisplayPort 1.4 kabel

En ik wil één kabel naar de Macbook, waar zowel power als de twee videosignalen doorheen gaan.

Ik heb o.a. een Dell WD19TB geprobeerd, en nu een Kensington SD5700T. Die zou moeten werken met een DisplayPort-naar-USB-C kabel. Als ik die insteek krijg ik geen beeld, de monitoren worden totaal genegeerd. Ook met een Satechi USB ding (HDMI naar USB-C) krijg ik geen beeld door naar mijn Mac.

Dus nu heb ik de monitoren maar weer direct in de Macbook gestoken, met de DisplayPort-naar-USB-C kabels, dat werkt wel.

Het stomme is ook nog eens dat de SD5700T geeneens genoeg power levert om de Macbook op te laden! Hij geeft wel aan dat hij opgeladen wordt, maar de batterij loopt langzaam leeg! Dit terwijl het ding 90W zou moeten leveren.

Ik overweeg om maar wéér iets nieuws te kopen. Een DisplayPort-naar-USB-C _converter_ (is dat anders dan een kabel?), of een dockingstation met twee directe DisplayPort aansluitingen (maarja, krijgt de Macbook daar wel signaal van?). Overweeg zelfs om mijn half-jaar-oude monitoren weg te doen en twee nieuwe te kopen met Thunderbolt aansluiting (maar ook hier... wie zegt me dat ik dan wél beeld krijg via een docking station...)

Wie o wie weet hoe ik dit werkend krijg? Ik zie het niet meer...

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:58

• yoga
Zelf heb ik monitor met usb dock en dat werkt prima, van 1e naar 2e monitor doorverbonden

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:26
Die monitoren hebben toch USB-C en een usb hub ingebouwd? Als ik me niet vergis heb ik dezelfde monitoren en een iets nieuwere macbook. En ik heb enkel de USB-C kabels van mn schermen naar mn macbook en die laadt de laptop en geeft beeld en USB door.

Dan heb je wel twee kabels ipv, maar voor mij is dit dikke prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco1994 op 24-08-2023 16:41 ]

• kleneman
Nee, geen USB-C op de LG 27GP850-B helaas.

Ik begin te denken, is mijn Macbook gaar? Of de Kensington SD5700T? Hij kan de Macbook geeneens opladen...

• yoga
Heb je wel de juiste kabel?
Veel verschillende usb kabel, degene die ik heb gekocht was 60 euro

• kleneman
Ik heb deze kabels voor displayport-naar-USB-C: https://www.startech.com/...deo-adapters/cdp2dp141mbd

En de kabel van de SD5700T naar de Macbook is de bijgeleverde, volgens het labeltje eraan een "Thunderbolt 4 passive cable".

Maar ook met een van de witte USB-C kabels van Apple zelf lukt het niet. Geen beeld op de monitors, niet voldoende opladen...

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
met die witte kabels is het mij ook nooit gelukt ( ik gebruikte die satashi met een m1 macbook air en 2 schermen) volgens mij zijn die ook helemaal niet TB compatible (of anders had ik gewoon een slechte kabel),

ik moet eerlijk zeggen dat ik het met dat intel spul ook niet weet, maar die satashi had met mijn m1 mac hoe dan ook wel een vrij groot probleem, - als ik de officiele mac voeding op aan sloot dan werd het ding na veloop van tijd enorm warm en ging het signaal uiteindelijk stuk... (de dock had een rating tot 65watt en dat ruim meer dan de default m1 macs voor lader mee krijgen... maar de power niet aansloot was alles wel stabiel maar had ik dus wel 2 kabels in m'n laptop maar waarom die sd5700 niet zijn werken is dan wel een raadsel die zit echt aanzienlijk beter in elkaar dan die consumententroep die ik had... ik vraag me dan tóch af of er niet iets mis is met de laptop.

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Deze heb ik zelf ook, werkte vroeger al met een oudere Macbook Air en nu mijn upgrade ook perfect met een Macbook Pro M2 Ultra. En ja, ik heb wel een aparte stroomkabel naar mijn Macbook, dus het is niet helemaal een antwoord op de vraag van de TS, maar het werkt wel :)

• kleneman
Bedankt allen voor de hulp en info. Ik heb nu alleen de Kensington SD5700T aangesloten, maar zelfs opladen gaat niet goed. De batterij loopt langzaam leeg. Maakt niet uit welke kabel ik tussen de dock en de macbook doe. Op de gewone Macbook lader laadt 'ie prima op.

Ik begin te vermoeden dat er iets met het dock is. Ook een monitor aansluiten via de losse Satechi HMDI-naar-USB-C adapter werkt prima op als hij direct op de Macbook is aangesloten, maar helemaal niks als hij aan het dock hangt.

Ik ga eens ten rade bij de leverancier.

Die CalDigit Thunderbolt 3 ziet er overigens ook prima uit. Kan ik beide monitors ook direct met een normale HDMI kabel op aansluiten. En dan één kabeltje naar de Mac. Dat zou toch mooi zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb deze https://satechi.net/products/type-c-dual-multimedia-adapter is wel met HDMI naar de monitoren maar werkte altijd prima als je voeeding via USB-C aansluit laad hij ook op.
Gebruik hem zelf niet meer omdat ik een monitor met USB-C heb. Overigens Macbook Pro 16" 2019.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleneman
Update: mijn fout. Er is slechts één TB4/90W uitgang. Ik zweer dat ik die had geprobeerd, maar blijkbaar niet goed opgelet.

Nu een TB4 kabel tussen de dock en de macbook vanaf die poort, en hij laadt netjes op. Toen beide monitoren ingestoken via displayport-naar-USB-C, en warempel... ik heb beeld!

Nu vermoed ik dat mijn kabels (die StarTech.com USB-C naar DisplayPort 1.4) misschien niet optimaal zijn, Of mijn monitoren. Want bij uittrekken van de dock, en daarna weer insteken, heeft het dock moeite met de monitors herkennen. Eentje wordt er dan wel, dan niet van signaal voorzien. Paar keer kabel er opnieuw in/uit (en wachten op de 30-seconden "deze monitor aan, die monitor uit"-dans) en dan pakt 'ie hem.

Al met al heb ik nu voeding en beeld op twee monitoren! Hoera!

Dank aan ieder die tips en ervaringen deelde, het is gewaardeerd.
Pagina: 1