Momenteel hebben we 6 jaar een Sony 43 inch (type zal ik straks toevoegen). TV bevalt goed, nooit problemen mee gehad. Vandaar wel blij met Sony.
Echter gaan we volgend jaar verhuizen en dat vind ik een mooi moment voor een nieuwe tv. Huidige tv heeft een aantal moderne technieken niet (nog 50 Hz, volgens mij geen 4k, geen smart tv). Met name voor het gamen vind ik dat jammer. De reden dat ik het nu vraag is dat ik dan mooie kortingen in de gaten kan houden (bijvoorbeeld Black Friday).
We zijn niet super veeleisend of puristen qua beeldkwaliteit. Ik denk dat alles uit 2022/2023 al een flinke stap omhoog is qua beeldkwaliteit. Liever wel een tv met vlotte OS en zo min mogelijk bloatware/ads.
Ik zoek een?
TV tussen de 48 en 55 inch. Vriendin wil liever 48 inch, ik neig naar 55 inch. Echter, misschien dat ik met een kleinere tv wel iets meer uit de techniek kan halen voor hetzelfde budget.
TV zal rond de 2,5 - 3m afstand staan, zelfde als nu. 65 vinden we allebei echt te groot. Waarschijnlijk wel in redelijk veel zonlicht, want dichtbij schuifpui.
Wat is je budget?
Liefst tussen de €1000-1300 na korting. Iets meer als het duidelijk voordeel oplevert. Minder is beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nadruk ligt op gamen met mijn Xbox Series X
Daarnaast TV kijken (T-mobile glasvezel) + Netflix & Disney+ (via Xbox)
Sonos Beam (waarschijnlijk in nieuwe huis versterker + 2 boekenplank speakers)
Gamecube
Wat heb je zelf al gevonden?
LG OLED48C35LA (2023, €1400)
review: LG OLED evo C3 - Misschien wel dé verkoophit van het najaar
//
LG OLED55CS6LA (2022, €1100)
uitvoering: LG CS 55" Zwart
Sony Bravia KD-55X85L uitvoering: Sony Bravia KD-55X85L Zwart
(2023, wel FALD i.p.v. OLED, €1200)
//
Sony Bravia OLED XR-48A90K (2022, €1650) uitvoering: Sony Bravia XR-48A90K Zwart of uitvoering: Sony Bravia XR-55A84K Zwart (2022, €1550)
(ik zie qua techniek geen verschil dus snap niet dat de grotere goedkoper is)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie gewoon niet zo goed het verschil tussen deze toestellen (los van formaat) dus ik vind het moeilijk om te beoordelen welke het beste aan onze wensen voldoet en of het de moeite waard is iets meer te betalen.
Echter gaan we volgend jaar verhuizen en dat vind ik een mooi moment voor een nieuwe tv. Huidige tv heeft een aantal moderne technieken niet (nog 50 Hz, volgens mij geen 4k, geen smart tv). Met name voor het gamen vind ik dat jammer. De reden dat ik het nu vraag is dat ik dan mooie kortingen in de gaten kan houden (bijvoorbeeld Black Friday).
We zijn niet super veeleisend of puristen qua beeldkwaliteit. Ik denk dat alles uit 2022/2023 al een flinke stap omhoog is qua beeldkwaliteit. Liever wel een tv met vlotte OS en zo min mogelijk bloatware/ads.
Ik zoek een?
TV tussen de 48 en 55 inch. Vriendin wil liever 48 inch, ik neig naar 55 inch. Echter, misschien dat ik met een kleinere tv wel iets meer uit de techniek kan halen voor hetzelfde budget.
TV zal rond de 2,5 - 3m afstand staan, zelfde als nu. 65 vinden we allebei echt te groot. Waarschijnlijk wel in redelijk veel zonlicht, want dichtbij schuifpui.
Wat is je budget?
Liefst tussen de €1000-1300 na korting. Iets meer als het duidelijk voordeel oplevert. Minder is beter.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nadruk ligt op gamen met mijn Xbox Series X
Daarnaast TV kijken (T-mobile glasvezel) + Netflix & Disney+ (via Xbox)
Sonos Beam (waarschijnlijk in nieuwe huis versterker + 2 boekenplank speakers)
Gamecube
Wat heb je zelf al gevonden?
LG OLED48C35LA (2023, €1400)
review: LG OLED evo C3 - Misschien wel dé verkoophit van het najaar
//
LG OLED55CS6LA (2022, €1100)
uitvoering: LG CS 55" Zwart
Sony Bravia KD-55X85L uitvoering: Sony Bravia KD-55X85L Zwart
(2023, wel FALD i.p.v. OLED, €1200)
//
Sony Bravia OLED XR-48A90K (2022, €1650) uitvoering: Sony Bravia XR-48A90K Zwart of uitvoering: Sony Bravia XR-55A84K Zwart (2022, €1550)
(ik zie qua techniek geen verschil dus snap niet dat de grotere goedkoper is)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie gewoon niet zo goed het verschil tussen deze toestellen (los van formaat) dus ik vind het moeilijk om te beoordelen welke het beste aan onze wensen voldoet en of het de moeite waard is iets meer te betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door DennisCle op 24-08-2023 15:37 ]