Draadloos naar bekabeld netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loolladin
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:09
Goedemiddag allen,

Volgende maand verhuis ik naar een huis met 2 verdiepingen waar ik absoluut geen breekwerken mag uitvoeren (bekabeling leggen dus :( ). Op de benedenverdieping kan ik 1 access point plaatsen dat bekabeld is. De rest moet jammer genoeg draadloos gebeuren.
Is er een merk dat er boven uitsteekt om dit te doen? Op de bovenste verdieping heb ik 2 fervente gamers zitten waar ik van vrees dat de verbinding niet goed genoeg gaat zijn.
Momenteel gebruik ik in men oude huis de deco m5 (3 stuks bekabeld). Maar aangezien hier al wat verouderde technologie gebruikt wordt vrees ik dat deze niet gaan voldoen. Ik heb een gigabit aansluiting van mijn provider.
Hopelijk heeft iemand van jullie al positieve ervaringen met bepaalde merken in dezelfde situatie.

Alvast bedankt Tweakers :)

Alle reacties

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Hoe oud is de woning? Als dit huis enkele jaren oud is dan zou het goed kunnen dat je draadloos signaal niet eens een verdieping hoger komt. Dit heeft niks met merk of type te maken maar meer hoe draadloos werkt en het maximale zendsignaal.

Je geeft duidelijk aan dat je niks mag doen met bekabeling trekken. Wat een optie zou kunnen zijn is gebruik maken van Powerline adapters. Is ook niet ideaal maar kan zomaar de oplossing zijn in het probleem wat je schetst.

• Loolladin
Huis is van de jaren 70, maar onlangs gerenoveerd

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:19
Ik ben heel tevreden over mijn Asus XT8. Mijn huis is uit 2016 en de Router staat in de meterkast, 35cm vanaf het plafond, en een node op zolder. Wireless backhaul op 5 Ghz en heb een signaal sterkte van -62dBm. De devices staan wel bijna boven elkaar. De zolder bij ons is gelijk aan huis met 2 verdiepingen.

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
Mag je eventuele bestaande bekabeling wel vervangen? Zoals bestaande COAX / telefoon bekabeling? Er is geen wonder merk dat gegarandeerd een top draadloze verbinding geeft. Ik zou adviseren eerst je bestaande materiaal meenemen en testen in je nieuwe woning.

Dan kan je ook gerichter kijken waar de beperkingen / mogelijkheden liggen. Measure twice, buy once.

[ Voor 5% gewijzigd door heiyu op 24-08-2023 16:20 ]

• Loolladin
Nee bekabeling mag niet aangepast worden. Ik kan inderdaad best even kijken met mijn bestaande setup.
Bedankt allemaal voor de reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je beste performamce wilt halen dan adviseer ik een mesh setje met dedicated backhaul.
De deco xe75 heeft deze waar de backhaul ook nog op een schone 6ghz zit :)
Positionering is wel key, langs het trappengat is vaak goede methode

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Loolladin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:52:
Nee bekabeling mag niet aangepast worden. Ik kan inderdaad best even kijken met mijn bestaande setup.
Van wie mag het niet?

Is het koop of huur? In een koopwoning ben jij eigenaar en mag je slopen wat je wil, tenzij het monumentaal is (lijkt me sterk) of een VVE ertussen zit (maar dat is veelal de buitenkant, zoals schotels, zonnepanelen etc.).
Als het huur is, is het logisch maar dan wordt het utp langs de trap omhoog leggen en afwerken met een gootje. Dat mag gewoon want dat is terug te draaien.

Als je plafonds hout zijn gaat het wellicht draadloos lukken, maar als het beton is gaat het geen succes worden zonder kabel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 18:44
Loolladin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:52:
Normaliter geldt bij huur dat je de woning bij oplevering in dezelfde staat moet terugbrengen zoals je m gekregen hebt,
waarom zou je dan die bekabeling niet mogen aanpassen? kan je toch zo weer terugbrengen in de originele staat als je het huis weer verlaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Kan je wat zelfklevende kabelgoten of kabelclips langs het plafond installeren? Dat is ook later weer gemakkelijk te verwijderen zonder dat je gaatjes o.i.d. achterlaat. Afhankelijk van wat voor deuren je hebt kan je meestal wel onder de deur door langs de zijkant om tot in de kamers te komen.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 07:33
Kabel door de regenpijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Testen. Kennis van me heeft vloerverwarming op iedere verdieping, die heeft nu een accesspoint per verdieping.

Je zou kunnen kijken of powerline een uitkomst biedt, om zo je gamers & accespoints aan te sluiten. Mijn ervaring is 50/50 (werkend/drama).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1