Mijn vraag:
Als ik game crashed mijn systeem. Ik krijg in eerste instantie een zwart scherm met no input melding erop. Mij fans van mij pc en mijn videokaart gaan maximaal koelen. Het geluid van discord en muziek van de game blijven aan staan. Na een minuut of 2 crasht mijn pc (niet altijd) en start vervolgens opnieuw op. Hoe hoger de graphics van een spel hoe sneller de crash plaatsvind. Bij lage graphics gebeurd er niets. Speelt al een hele tijd maar nog geen oplossing gevonden. Hebben jullie nog een idee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MB - Z690 GAMING X DDR4 (1.0)
- CPU - Intel I5 12600KF
- GPU - Gigabyte RTX™ 3070 MASTER 8G (rev 1)
- Voeding - Corsair RM850e (80 plus gold)
- RAM - Corsair 32GB
- Drivers (videokaart) - 537.13
- Bios (videokaart) - Version 94.4.3a.40.db
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Voltages zijn ok.
- Er is niets overclocked
- Temperatuur komt niet boven de 80 graden.
- Drivers reinstal maakt geen verschil
- Bench test van videokaart en cpu op 100% geeft geen problemen en blijft draaien.
- XMP aan en uit zetten maakt geen verschil
- Windows reinstal - geen verschil
Als ik game crashed mijn systeem. Ik krijg in eerste instantie een zwart scherm met no input melding erop. Mij fans van mij pc en mijn videokaart gaan maximaal koelen. Het geluid van discord en muziek van de game blijven aan staan. Na een minuut of 2 crasht mijn pc (niet altijd) en start vervolgens opnieuw op. Hoe hoger de graphics van een spel hoe sneller de crash plaatsvind. Bij lage graphics gebeurd er niets. Speelt al een hele tijd maar nog geen oplossing gevonden. Hebben jullie nog een idee?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MB - Z690 GAMING X DDR4 (1.0)
- CPU - Intel I5 12600KF
- GPU - Gigabyte RTX™ 3070 MASTER 8G (rev 1)
- Voeding - Corsair RM850e (80 plus gold)
- RAM - Corsair 32GB
- Drivers (videokaart) - 537.13
- Bios (videokaart) - Version 94.4.3a.40.db
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Voltages zijn ok.
- Er is niets overclocked
- Temperatuur komt niet boven de 80 graden.
- Drivers reinstal maakt geen verschil
- Bench test van videokaart en cpu op 100% geeft geen problemen en blijft draaien.
- XMP aan en uit zetten maakt geen verschil
- Windows reinstal - geen verschil