• qntn
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-08-2023
Hi,

Ik ben op zoek naar een Single Board Computer voor het op afstand opnemen van hogere kwaliteit video's.
Via een websocket wil ik de camera laten opnemen en streamen naar een cloud omgeving (gstreamer pipeline).

Erg tevreden ben ik met de kwaliteit van de IMX 477 sensor camera module.

Daarom had ik een Raspberry pi HQ camera aangeschaft. uitvoering: Raspberry Pi High Quality Camera

Echter met een Raspberry pi Model 4B kan ik maar 1920x 1080 resolutie encoden en mis ik een deel van de beelden die ik wil opnemen (omdat de beelden dan worden gecropped). Zie mijn eerdere post op het raspi forum: https://forums.raspberryp...ic.php?p=2123262#p2123262

Ik heb een ROCK 4 Model C+ geprobeerd maar die heeft (nog) geen driver support voor de HQ camera.

Zijn er andere SBC's die zich focussen op het encoden van hogere kwaliteit video uit de IMX477 (of vergelijkbare 12mp camera module)? Nvidia heeft een aantal SBC's beschikbaar die deze casus aan zou moeten kunnen alleen zijn die weer een stuk duurder en ik heb geen focus op AI/ML achtige functionaliteiten.

Alvast dank!

QNTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik ben zelf benieuwd naar de UP 7000 die nog niet uit is. Is een x86 bordje met N50 / N97 / N100 CPU en QuickSync

Zie Tom’s Hardware: UP 7000 Packs Intel Alder Lake-N CPUs Into Raspberry Pi Form Factor