Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuis werk PC : Ik ben data analyst / data scientist en gebruik vooral Python (vooral pandas, IDE is PyCharm) / Excel maar in de toekomst ga ik ook meer met machine learning (data, geen LLM dingen normaal gezien) and BI (Power BI) moeten doen. In de laptop van het werk zit nu 16GB maar dat is te weinig (voor Office, Teams, browser, IDE, runnen van code ...)
Thuis PC : PC zou na de werkuren ook gebruikt worden door het gezin. In de toekomst misschien ook om te gamen voor de kinderen (oudste momenteel 3 jaar). Ikzelf heb / maak geen tijd om te gamen. Systeem moet wel klaar zijn om over 4-5j een grafische kaart toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik rond €1000 maar mag altijd minder (of meer)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm : uitvoering: LG UltraGear 34GN850-B Zwart : 3440 x 1440
Bluetooth Muis : uitvoering: Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)
Bluetooth headset : uitvoering: Sony WH-1000XM4 (Zwart)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met WIFI gezien thuiswerkplek momenteel geen UTP heeft. Moederbord met Bluetooth gezien muis en heaset.
Compleet systeem met mogelijkheid er een grafische kaart aan toe te voegen.
32GB ram en een deftige processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien gamen geen vereiste is denk ik met de processor (Intel) wel ok te zitten?
Indien grafische kaart best Nvidia denk ik (machine learning?)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
"Kleine case" : micro ATX is ok
Efficiënt en stil heeft de voorkeur (PC komt in de woonkamer).
Geen RGB nodig.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Check of het een beetje een logisch systeem is.
DDR5 vs DDR4 (goede keuze gemaakt?).
Voorstel voor een grafische kaart is welkom (misschien neem ik hem dan direct wel mee)
Voorstel voor een AZERTY BE keyboard mag ook. Dan graag eentje die werkt met 3 computers via Bluetooth. Logitech MX Mechanical lijkt mij perfect maar helaas bestaat deze enkel in uitvoering: Logitech MX Mechanical Kailh Choc Brown V2, Azerty FR)
Thuis werk PC : Ik ben data analyst / data scientist en gebruik vooral Python (vooral pandas, IDE is PyCharm) / Excel maar in de toekomst ga ik ook meer met machine learning (data, geen LLM dingen normaal gezien) and BI (Power BI) moeten doen. In de laptop van het werk zit nu 16GB maar dat is te weinig (voor Office, Teams, browser, IDE, runnen van code ...)
Thuis PC : PC zou na de werkuren ook gebruikt worden door het gezin. In de toekomst misschien ook om te gamen voor de kinderen (oudste momenteel 3 jaar). Ikzelf heb / maak geen tijd om te gamen. Systeem moet wel klaar zijn om over 4-5j een grafische kaart toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik rond €1000 maar mag altijd minder (of meer)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm : uitvoering: LG UltraGear 34GN850-B Zwart : 3440 x 1440
Bluetooth Muis : uitvoering: Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)
Bluetooth headset : uitvoering: Sony WH-1000XM4 (Zwart)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met WIFI gezien thuiswerkplek momenteel geen UTP heeft. Moederbord met Bluetooth gezien muis en heaset.
Compleet systeem met mogelijkheid er een grafische kaart aan toe te voegen.
32GB ram en een deftige processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien gamen geen vereiste is denk ik met de processor (Intel) wel ok te zitten?
Indien grafische kaart best Nvidia denk ik (machine learning?)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
"Kleine case" : micro ATX is ok
Efficiënt en stil heeft de voorkeur (PC komt in de woonkamer).
Geen RGB nodig.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Check of het een beetje een logisch systeem is.
DDR5 vs DDR4 (goede keuze gemaakt?).
Voorstel voor een grafische kaart is welkom (misschien neem ik hem dan direct wel mee)
Voorstel voor een AZERTY BE keyboard mag ook. Dan graag eentje die werkt met 3 computers via Bluetooth. Logitech MX Mechanical lijkt mij perfect maar helaas bestaat deze enkel in uitvoering: Logitech MX Mechanical Kailh Choc Brown V2, Azerty FR)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13500 Boxed | € 255,23 | € 255,23 |
| 1 | Moederborden | ASRock B760M Steel Legend WiFi | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Mini Black Solid | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Usb-sticks | Transcend JetFlash 790 64GB Zwart | € 6,29 | € 6,29 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Black Edition Rev.C | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM Bruin, 140mm | € 23,90 | € 23,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 117,89 | € 117,89 |
| Totaal | € 906,91 | |||