HDMI Glazvezel

Pagina: 1
Acties:

• svideo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-09 22:10
Halo ik zoek glasvezel hdmi zonder koper.
Ik zoek volledig galvanisch gescheiden stekkers.
Hdmi 2.1 zou leuk zijn.

Redenen:
PC heeft geen aarde en de (tv) en atmos installatie wel.
PC probeert zichzelf te aarden via mijn hdmi switch board in de av7704.

Voor coax (ziggo) klanten zou het ook een mooie oplossing zijn!

Nu heeft een moderator het originele topic gesloten.
Blijkbaar was er geen grond tot discussie

De discussie:
Bijna alle glasvezel HDMI kabels zijn hybride.
Ik zoek er een die dat niet is OF een die bewezen geen groundloop veroorzaakt.
Grounloops geven brom en ruis over de versterkers en kunnen in extreme gevallen je hdmi switchboard opblazen. De galvanische scheiding die ik zoek moet stroomlussen voorkomen en overspanningen of inductie stromen blokkeren van mijn kostbare audio installatie

Reacties op eerdere antwoorden:
De PC aarden stelt misschien wel het switchboard van mijn AV veilig, echter ik heb dan nog steeds een enorme groundloop.

Zijn er mensen die een hybride kabel hebben en kunnen bevestigen dat hun kabel galvanisch gescheiden is!

Dank voor het aandragen van de extenders maar 1000 euro is veel te veel. Dan kan ik beter mijn HTPC van een RTX 4070 voorzien.
De PC die ik wil aansluiten staat een verdieping hoger (mijn game pc) en die zou ik graag af en toe op de 4K tv willen zien en in 7.1.4 willen horen. Echter de vonken en optaters die ik krijg bij het verbinden van de gewone HDMI zijn dusdanig dat ik dat niet meer durf/wil. (durf: ivm met het kwetsbare hdmi switchboard) ik weet die optaters komen door het niet geaard zijn van de PC voeding. Een HDMI kabel trekt dat wel tot 0V maar de AV7704 moet nog een paar jaar mee!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dus open je een nieuw topic, maar geeft daarbij niet aan wat je zelf al gevonden hebt. Nee dat schiet lekker op :P

Ik neem aan dat je een smart TV hebt. Draai op je PC een DLNA servetje (kan zelfs al via Windows Media Player) en speel met je TV daarvan af. Kost je helemaal niks. Werkt ook voor audio btw. Mocht dat problemen met codecs opleveren, koop een Chromecast 4k of andere losse streamer en los het op die manier op.

Kost je max 100 euro, geen 1000en, en mogelijk zelfs gratis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
Volgens mij zijn HDMI glasvezel altijd hybride.
Wil je opto-isolator voor je HDMI, dan heb je waarschijnlijk zoiets nodig:
https://muxlab.com/product/500462

Deze zet je HDMI signaal om in een LC OM3 multimode glasvezel

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• svideo
The Eagle schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:10:
En dus open je een nieuw topic, maar geeft daarbij niet aan wat je zelf al gevonden hebt. Nee dat schiet lekker op :P

Ik neem aan dat je een smart TV hebt. Draai op je PC een DLNA servetje (kan zelfs al via Windows Media Player) en speel met je TV daarvan af. Kost je helemaal niks. Werkt ook voor audio btw. Mocht dat problemen met codecs opleveren, koop een Chromecast 4k of andere losse streamer en los het op die manier op.

Kost je max 100 euro, geen 1000en, en mogelijk zelfs gratis :)
Zucht
Sorry maar DLNA kan ik niet serieus nemen. Werk alleen nog met foobar2000, mediaservers zijn IMO om te janken.
SPDIF is bejaarde rommel
Hdmi is momenteel de enige die hoge resolutie audio aankan in wat verder gaat dan 2 kanalen.

Alleen HDMI kan 5.1 SACD aan ( 4,7GB per album ipv 740MB CD of 50mb mp3)
Allen HDMI kan 7.1 192Khz/32b
In theorie kan HDMI al naar 32 kanalen!!
maar het blijft voorlopig steken bij atmos.

Ik vraag om hdmi omdat de rest gewoon niet interessant is! Leuk stereo in hoge kwaliteit maar hoor 1 keer een 5.1 soundstage en het gepiel met spikes, kabels en snake oil is klaar.

Ik draag niks aan omdat IK niks kan vinden! Alleen hybride kabels. Waarbij ze in een klap de voordelen van glasvezel de nek omdraaien. Als hybride kan dan kan puur glasvezel ook. En makkelijk voor nagenoeg de zelfde prijs. Ze beloven dat de hybride koperen aders alleen voor de voeding is. Nou, ik heb nog wel een 5V adaptertje liggen.

Ik vraag dit in het audio topic gedeelte omdat de hoofdfunctie van de set multichannel audio is en ik de set brom en ruis vrij wil houden.

• svideo
GarBaGe schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:22:
Volgens mij zijn HDMI glasvezel altijd hybride.
De vraag ontstaat dan waarom? Omdat ze denken dat we dat willen of omdat dat makkelijker is?
Als ze de data al via glas doen waarom dan nog dat koper. Power kan ik ook zelf injecteren.
GarBaGe schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:22:
Wil je opto-isolator voor je HDMI, dan heb je waarschijnlijk zoiets nodig:
https://muxlab.com/product/500462

Deze zet je HDMI signaal om in een LC OM3 multimode glasvezel
Bedankt maar ik zoek een kabel van 3 meter en één van 10meter.
Dit soort apparaten is super voor extreme afstanden en wordt veel gebruikt in de automatisering van O.A. landbouw. Want ook daar wil men niet dat een inductie/inslag de boel sloopt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een 5.1 set thuis staan waar ik ook multichannel sacd overheen kan gooien (en soms ook wel eens doe). Bronmateriaal staat op mijn nas, daar draait een DLNA server (al vind ik NFS mapping makkelijker tegenwoordig) en mijn streamertje op basis van een Raspberry Pi pikt dat op. Van daar uit kan ik analoog (allo boss dac) naar mijn installatie voor stereo, of via HDMI voor meerkanaals.
Worst case pak ik mijn Denon DBP1611UD, die kan ook met netwerkbronnen om gaan en dan zo richting receiver. Werkt allemaal prima :)

Wat ik je in essentie vertel is je foobar of wat je dan ook gebruikt te verplaatsen van je pc naar een los device. Je pc kan dan als servertje dienen (protocol
aar keuze). Zou zelf een pi met volumio kiezen, of ropieexxl als je ooit richting Roon wilt. En dan van daar af met hdmi naar je receiver. Klaar :)

Sowieso denk ik dat jij als jij veel meerkanaals audio hebt staan eens naar Roon moet kijken. Gaat een wereld voor je open denk ik :)

Last: je bent nogal stellig in wat je wilt en lijkt niet echt open te staan voor hulp. Das prima, maar verwacht dan niet dat we een zoektocht voor je gaan doen. We denken mee, maar we zijn geen amazon servicedesk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoldbeekman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 10:58
PC aan aarde leggen...

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Ik zou de focus van je zoektocht in ieder geval eerst verschuiven naar het aanleggen van een aardedraad naar je PC. Kijk ook goed of je dan in je PC onderling alles netjes (voor zover mogelijk) hebt geaard. Je bent nu op zoek naar de heilige graal van oplossingen voor je probleem maar je negeert (of parkeert) de voor de hand liggende eerste stap. Je geeft aan dat je met een geaarde PC nog steeds een groundloop hebt, maar zonder dit te testen weet je niet in hoeverre dit echt invloed gaat hebben op het eindresultaat. Als je een high-end audiosysteem hebt verwacht ik dat deze ook wel om kan gaan met een iets minder nette input op de HDMI en zodra je van de vonken/optaters af bent ben je de grootste risico's in ieder geval weer kwijt.

Just my two cents.

• svideo
The Eagle schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:16:
Ik heb een 5.1 set thuis staan waar ik ook multichannel sacd overheen kan gooien (en soms ook wel eens doe). Bronmateriaal staat op mijn nas, daar draait een DLNA server (al vind ik NFS mapping makkelijker tegenwoordig) en mijn streamertje op basis van een Raspberry Pi pikt dat op. Van daar uit kan ik analoog (allo boss dac) naar mijn installatie voor stereo, of via HDMI voor meerkanaals.
Worst case pak ik mijn Denon DBP1611UD, die kan ook met netwerkbronnen om gaan en dan zo richting receiver. Werkt allemaal prima :)

Wat ik je in essentie vertel is je foobar of wat je dan ook gebruikt te verplaatsen van je pc naar een los device. Je pc kan dan als servertje dienen (protocol
aar keuze). Zou zelf een pi met volumio kiezen, of ropieexxl als je ooit richting Roon wilt. En dan van daar af met hdmi naar je receiver. Klaar :)

Sowieso denk ik dat jij als jij veel meerkanaals audio hebt staan eens naar Roon moet kijken. Gaat een wereld voor je open denk ik :)

Last: je bent nogal stellig in wat je wilt en lijkt niet echt open te staan voor hulp. Das prima, maar verwacht dan niet dat we een zoektocht voor je gaan doen. We denken mee, maar we zijn geen amazon servicedesk ;)
Ik heb alles al up en running! Je verspilt energie omdat je mijn vraag negeert. Ik wil wel van je leren maar alles doet het al.
Wat ik niet getackeld krijg is de groundloop die ontstaat tussen de PC boven en de set beneden.
Als ik de gaming beelden van de PC boven niet op mijn set wil zien is het probleem er niet.

Het enige audio gerelateerde is dat die groundloop brom en ruis veroorzaakt. Dus zoek ik een HDMI kabel die niet geleid!

De galvanische scheiding die ik voor de set zelf heb gemaakt is gemaakt met line transformatoren. Voor iedere monoamp 1. (https://www.don-audio.com/CineMag-CMLI-600-600C-transformer) de transformers maken van ballenced/xlr signalen -> unballenced tulp signalen.

Als roon met een folder view gaat komen dat hebben ze mijn aandacht. Sorteren op meta data is IMO een ramp!

• svideo
Archer_VC10 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:29:
Ik zou de focus van je zoektocht in ieder geval eerst verschuiven naar het aanleggen van een aardedraad naar je PC. Kijk ook goed of je dan in je PC onderling alles netjes (voor zover mogelijk) hebt geaard. Je bent nu op zoek naar de heilige graal van oplossingen voor je probleem maar je negeert (of parkeert) de voor de hand liggende eerste stap. Je geeft aan dat je met een geaarde PC nog steeds een groundloop hebt, maar zonder dit te testen weet je niet in hoeverre dit echt invloed gaat hebben op het eindresultaat. Als je een high-end audiosysteem hebt verwacht ik dat deze ook wel om kan gaan met een iets minder nette input op de HDMI en zodra je van de vonken/optaters af bent ben je de grootste risico's in ieder geval weer kwijt.

Just my two cents.
Eens. Ik zal eens een aarde draad van de set naar PC trekken. Leg ik 'm naast de HDMI kabel kan die ook minder lussen!

Als iemand een HDMI kabel weet die wel galvanisch scheidt dan houdt ik me aanbevolen.
want de heilige graal dient zich al aan maar ik kan hem (nog) niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiam1981
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik kan je dan aanraden om even te kijken naar deze op amazon.nl
FIBBR 8K HDMI glasvezelkabel, 48Gbps Ultra High-Speed ​​​​HDMI 2.1-kabel/AOC-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svideo
Wiam1981 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:46:
Ik kan je dan aanraden om even te kijken naar deze op amazon.nl
FIBBR 8K HDMI glasvezelkabel, 48Gbps Ultra High-Speed ​​​​HDMI 2.1-kabel/AOC-ondersteuning
Cool! ik ga 'm proberen.
Heb je getest of ie helemaal galvanisch gescheiden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiam1981
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Voor zover ik heb begrepen, zit er geen koper in de kabels, kijk anders even op de website van Fibbr.
Belangrijk vind ik wel om te vermelden dat het laagje wat op de connector zit, niet verbonden is met de interne kabels, er is dus heel duidelijk een scheiding tussen deze 2.

Zelf heb ik overigens niet getest op galvanische scheiding.
Helaas worden ze best slecht verzonden via Amazon, ze komen namelijk in een tasje (en niet in doos) wat ervoor kan zorgen dat ze DOA aankomen de kabels zijn dun en dus kwetsbaar, gelukkig is de verkopende partij vrij vlot in het reageren als je hem aanschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svideo
Besteld.
Wat een ongelovelijke DOOS site is het toch!
Eigenlijk wil ik alles boycotten wat van amazone komt. Zucht
-schade aan de optisch-elektromotor te voorkomen
-2015 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svideo
Helaas, ook de fiber quantum 8k is niet galvanisch gescheiden.
Beide gouden hulzen van de stekker zijn verbonden. Ik meet 0,5 ohm.
Gek trouwens dat die huls laat ik hem pin 20 noemen nooit in pinout wordt genoemd.

Erg soepel kabeltje trouwens. Ik heb de 5meter versie getest.
Pagina: 1