Halo ik zoek glasvezel hdmi zonder koper.
Ik zoek volledig galvanisch gescheiden stekkers.
Hdmi 2.1 zou leuk zijn.
Redenen:
PC heeft geen aarde en de (tv) en atmos installatie wel.
PC probeert zichzelf te aarden via mijn hdmi switch board in de av7704.
Voor coax (ziggo) klanten zou het ook een mooie oplossing zijn!
Nu heeft een moderator het originele topic gesloten.
Blijkbaar was er geen grond tot discussie
De discussie:
Bijna alle glasvezel HDMI kabels zijn hybride.
Ik zoek er een die dat niet is OF een die bewezen geen groundloop veroorzaakt.
Grounloops geven brom en ruis over de versterkers en kunnen in extreme gevallen je hdmi switchboard opblazen. De galvanische scheiding die ik zoek moet stroomlussen voorkomen en overspanningen of inductie stromen blokkeren van mijn kostbare audio installatie
Reacties op eerdere antwoorden:
De PC aarden stelt misschien wel het switchboard van mijn AV veilig, echter ik heb dan nog steeds een enorme groundloop.
Zijn er mensen die een hybride kabel hebben en kunnen bevestigen dat hun kabel galvanisch gescheiden is!
Dank voor het aandragen van de extenders maar 1000 euro is veel te veel. Dan kan ik beter mijn HTPC van een RTX 4070 voorzien.
De PC die ik wil aansluiten staat een verdieping hoger (mijn game pc) en die zou ik graag af en toe op de 4K tv willen zien en in 7.1.4 willen horen. Echter de vonken en optaters die ik krijg bij het verbinden van de gewone HDMI zijn dusdanig dat ik dat niet meer durf/wil. (durf: ivm met het kwetsbare hdmi switchboard) ik weet die optaters komen door het niet geaard zijn van de PC voeding. Een HDMI kabel trekt dat wel tot 0V maar de AV7704 moet nog een paar jaar mee!
Ik zoek volledig galvanisch gescheiden stekkers.
Hdmi 2.1 zou leuk zijn.
Redenen:
PC heeft geen aarde en de (tv) en atmos installatie wel.
PC probeert zichzelf te aarden via mijn hdmi switch board in de av7704.
Voor coax (ziggo) klanten zou het ook een mooie oplossing zijn!
Nu heeft een moderator het originele topic gesloten.
Blijkbaar was er geen grond tot discussie
De discussie:
Bijna alle glasvezel HDMI kabels zijn hybride.
Ik zoek er een die dat niet is OF een die bewezen geen groundloop veroorzaakt.
Grounloops geven brom en ruis over de versterkers en kunnen in extreme gevallen je hdmi switchboard opblazen. De galvanische scheiding die ik zoek moet stroomlussen voorkomen en overspanningen of inductie stromen blokkeren van mijn kostbare audio installatie
Reacties op eerdere antwoorden:
De PC aarden stelt misschien wel het switchboard van mijn AV veilig, echter ik heb dan nog steeds een enorme groundloop.
Zijn er mensen die een hybride kabel hebben en kunnen bevestigen dat hun kabel galvanisch gescheiden is!
Dank voor het aandragen van de extenders maar 1000 euro is veel te veel. Dan kan ik beter mijn HTPC van een RTX 4070 voorzien.
De PC die ik wil aansluiten staat een verdieping hoger (mijn game pc) en die zou ik graag af en toe op de 4K tv willen zien en in 7.1.4 willen horen. Echter de vonken en optaters die ik krijg bij het verbinden van de gewone HDMI zijn dusdanig dat ik dat niet meer durf/wil. (durf: ivm met het kwetsbare hdmi switchboard) ik weet die optaters komen door het niet geaard zijn van de PC voeding. Een HDMI kabel trekt dat wel tot 0V maar de AV7704 moet nog een paar jaar mee!