Vraag

• SD93
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09-2023
Wat zou jij persoonlijk aanraden qua verbinding thuis van de mobiel/smartphone: gebruik van wifi of data?
Hoe werkt dit trouwens globaal, zoekt je device constant contact of alleen wanneer iets wordt gestuurd door een ander (bijv. Whatsapp, SMS)? Het lijkt alsof soms wifi gebruiken meer energie van mijn accu kost.
Als ik bijvoorbeeld data instel kan ik best (na volledig opladen in de ochtend) de dag erna nog 84% opgeladen hebben, terwijl dit bij wifi rond 60-65% is, is mij opgevallen. Dus wat zouden jullie thuis aanraden?

Alle reacties

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je stelt wat meerdere vragen, maar ik probeer het op een rijtje te beantwoorden:
  • Thuis is het beste om op Wifi te zitten
  • Het is belangrijk voor je batterijduur dat je goed wifibereik hebt, valt deze steeds weg en schakelt je modem in de telefoon aan voor internet dan kost dat elke keer een beetje stroom
  • 99% van de telefoons zoekt constant een mast om mee te verbinden en kijkt welke wifi (en Bluetooth als dat aanstaat) er in de buurt zijn
  • Welke telefoon heb je?
  • Hoe is je wifi bereik?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• SD93
Gebruik nog oudere Samsung A7 (2017), maar ben er eigenlijk nog tevreden over..Het modem staat wel een kamer ernaast, maar wegens dikke muren en stalen constructie (wanden) zie je soms signaal even verminderd. Verplaatsen is een hele klus en ook liever niet, omdat mijn computer pal naast het modem staat en dat dus wel vlotter functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk, als je je mobiele radio uitzet (dus 4G etc) en alleen WiFi aan hebt, hou je nog meer batterij over :-)

Maargoed, dan ben je ook niet meer mobiel bereikbaar.

Heeft ook een computer!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje van IH naar AND

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52

13art

Moderator Mobile
Maar wat is nu precies het probleem? Je stelt allerlei vragen, maar geeft niet aan dat je iets als een probleem ervaart. Ja wifi vs mobiele data zit een verschil in energieverbruik (meestal is wifi zuiniger) dus als je meer accu wil overhouden gebruik je hetgeen wat voor jou het beste werkt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Over WiFi downloadt Android updates, die dan ook worden geïnstalleerd. Ook maakt bijvoorbeeld WhatsApp alleen backups als er een WiFi-verbinding is.

Het kan dus goed dat je met WiFi verbonden meer accu verbruikt, maar dat heeft goede redenen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD93
13art schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:29:
Maar wat is nu precies het probleem? Je stelt allerlei vragen, maar geeft niet aan dat je iets als een probleem ervaart. Ja wifi vs mobiele data zit een verschil in energieverbruik (meestal is wifi zuiniger) dus als je meer accu wil overhouden gebruik je hetgeen wat voor jou het beste werkt.
Het 'probleem' of ongemak zit hem vooral hierin. Als ik data constant aan heb (dus ook thuis) gaat dit van mijn bundel af; als ik wifi gebruik, dan kost dit weer relatief meer accu. Dus het lijkt het een (meer dataverbruik mobiel abonnement) of het ander (meer verbruik accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:01

rally

Deyterra Consultancy

SD93 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Het 'probleem' of ongemak zit hem vooral hierin. Als ik data constant aan heb (dus ook thuis) gaat dit van mijn bundel af; als ik wifi gebruik, dan kost dit weer relatief meer accu. Dus het lijkt het een (meer dataverbruik mobiel abonnement) of het ander (meer verbruik accu).
Wifi zal verwaarloosbaar meer accu gebruiken. Bovendien is het “eenvoudiger” (en goedkoper) om een accu op te laden dan extra data “op te laden”.

Ik zet mijn wifi thuis *nooit* uit.

http://www.deyterra.com

Pagina: 1