Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor in onze woning wil ik graag nog een tweede systeem, een systeem waar zowel ook de nieuwste games op kunnen worden gespeeld in 4k als een systeem waar de nodige (zware) productiviteitstaken op kunnen worden uitgevoerd. Voor dit gebruiksdoel lijkt de i7-13700K mij de beste optie. Onlangs heb ik al een berichtje gepost over welke koeler ik voor deze processor zou kunnen kiezen en uiteindelijk ben ik tot het onderstaande lijstje gekomen.
Ik heb toch de duurdere NZXT Kraken Elite 360 opgenomen in mijn opzet omdat ik hier veel positieve reviews over heb gelezen en deze koeler zeer weinig geluid produceert.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget heb ik geen minimum of maximum, zolang het systeem maar goed is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 4k monitor en randapparatuur zoals toetsenbord e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar ik denk wel dat Intel voor dit gebruiksdoel het beste is t.o.v. AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn met het liefst geen RGB. De RGB verlichting op de gekozen GPU en moederbord in mijn lijst kan worden uitgezet.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop via deze weg nog wat tips te krijgen over of het systeem zo goed werkbaar is en/ of dat er misschien toch nog verbeteringen nodig zijn of elementen anders zouden moeten.
Bedankt!
Voor in onze woning wil ik graag nog een tweede systeem, een systeem waar zowel ook de nieuwste games op kunnen worden gespeeld in 4k als een systeem waar de nodige (zware) productiviteitstaken op kunnen worden uitgevoerd. Voor dit gebruiksdoel lijkt de i7-13700K mij de beste optie. Onlangs heb ik al een berichtje gepost over welke koeler ik voor deze processor zou kunnen kiezen en uiteindelijk ben ik tot het onderstaande lijstje gekomen.
Ik heb toch de duurdere NZXT Kraken Elite 360 opgenomen in mijn opzet omdat ik hier veel positieve reviews over heb gelezen en deze koeler zeer weinig geluid produceert.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget heb ik geen minimum of maximum, zolang het systeem maar goed is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 4k monitor en randapparatuur zoals toetsenbord e.d.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar ik denk wel dat Intel voor dit gebruiksdoel het beste is t.o.v. AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil mogelijk zijn met het liefst geen RGB. De RGB verlichting op de gekozen GPU en moederbord in mijn lijst kan worden uitgezet.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop via deze weg nog wat tips te krijgen over of het systeem zo goed werkbaar is en/ of dat er misschien toch nog verbeteringen nodig zijn of elementen anders zouden moeten.
Bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 432,68 | € 432,68 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix Z790-E GAMING WIFI | € 444,- | € 444,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G | € 1.829,- | € 1.829,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Window Zwart | € 174,55 | € 174,55 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 Zwart | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5K | € 115,74 | € 115,74 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 129,31 | € 129,31 |
| Totaal | € 3.573,27 | |||