MS Power Automate voor opslaan e-mailbijlagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruikte al vele jaren Microsoft Flow met een aantal flows waarvan een specifiek die ik zeer veel gebruik: namelijk die e-mailbijlagen en ook die van mijn familiemailbox in onze gezamenlijke OneDrive onder een mapje plaatsen, eens per week kijk ik dan wat er bewaard moet worden en wat weg kan.

Recentelijk kreeg ik een melding dat mijn koppelingen gefaald waren, waarschijnlijk omdat ik wachtwoorden gewijzigd heb, sindsdien krijg ik niks meer werkend.

Ik heb er zo lang niet naar gekeken dat het inmiddels Power Automate is geworden. Ik heb opnieuw proberen in te loggen, dan zie ik een OAuth pop-up (waar ik dankzij werk wel enigszins bekend mee ben), maar die blijft maar draaien. Uiteindelijk de flows verwijderd en uit de Templates opnieuw proberen aan te maken, het gaat voor nu even puur om de template die Outlook.com (personal) bijlagen opslaat in een OneDrive van een ander account. Beide inloggen lukt niet met de melding "Create and authorize OAuth connection failed.".

Wat ik ook probeer, ik krijg ook nergens uitleg, online zie ik wel wat voorbijkomen, maar dat is alweer vanuit 2019 en is door MS destijds opgelost. Ik heb ook met een ander Microsoft account geprobeerd in Power Automate in te loggen en het daar eens aan te maken, maar dat mag allemaal niet baten.

En ja, andere browsers, InPrivate sessies (zonder enige extensions of wat dan ook) heb ik allemaal geprobeerd, niks helpt.

Heeft iemand enig idee?

Ik heb ook gekeken wat er mogelijk is met het Power Automate Free account en dat zijn alleen "Standard Connections" en gezien het feit dat het gaat om templates die ook specifiek personal Outlook.com en OneDrive connectors bevat, lijkt mij sterk dat dit niet meer eronder valt, dit is namelijk het meest simpele wat ermee te doen valt volgens mij.

Alle suggesties zijn dus welkom. Al moet ik toegeven dat ik andere opties zoals IFTTT in het verleden heb gebruikt maar daar juist van ben weggestapt omdat die geld gingen vragen voor veel zaken.

Ik gebruik primair een Mac, maar heb ook een Windows pc (Win11) en heb daar de Power Automate desktop app gedownload, maar daar kan ik juist niet de online diensten zoals Outlook.com of OneDrive selecteren, alleen juist de lokale Outlook client, maar daar heb ik precies niks aan. ;)

Edit: ik heb zojuist via een handmatige flow meer info gevonden, namelijk de volgende error:
Failed to create connection for connection id '/providers/Microsoft.PowerApps/apis/shared_onedrive/connections/shared-onedrive-8c0c45ef<string>'. The environment data loss prevention policies for environment: 'b8301c66-<string>' could not be found.
Ik weet nu niet of ze de Power Automate environment bedoelen (waar ik een Default Environment heb en niet een nieuwe kan aanmaken cq. aanpassen) of die van mijn Outlook/OneDrive omgeving. Lijkt me sowieso gek, want dit is dus personal, dus waarom zou ik daar zakelijke data loss prevention policies hebben? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 23-08-2023 20:42 ]