Ledlamp in Whirlpool koelkast vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:01
De ledlamp in mijn Whirlpool 6th Sense koelkast heeft het begeven. Heeft een tijdje nog geknipperd, maar doet nu echt niets meer. In de handleiding staat dat dit door een Whirlpool monteur moet worden vervangen. Dat wil ik eerst zelf proberen voor ik honderden euro's verder ben.
Het exacte typenummer van de koelkast kan ik alleen nergens vinden (staat zelfs niet op de handleiding...), dus het is lastig zoeken naar hoe dit mechanisme in elkaar zit. Iemand een idee hoe het open kan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dAPY5rCEcBwO53yjVrU69G4qNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/An0ejOWz8dgZwQGBVduqL0GS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8H6LueAit17zCH2DaOXS-xvUNnE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nq2YrwkFjee5gmZ1EKGQ7O5r.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via orillion op 24-08-2023 16:58)

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24

ViezeVis

Sample Text

orillion schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Ja, uiteraard op YouTube gezocht, maar lastig zoeken als je het model niet weet…
Hij lijkt hier wel op. LED lamp is wel geïntegreerd zo te zien.

https://fixpart.nl/nl/product/view/0308219069?apl=2698600

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:09
Trek eerst de stekker uit het stopcontact. Het 230V schakelcontact zit mogelijk in die behuizing.

Zit waarschijnlijk met clips vast. Platte schroevendraaier met beleid tussen die spleet manoeuvreren. Wees voorzichting want die clips breken makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Exacte type staat meestal op een sticker in de koelkast zelf. Dat helpt wellicht met opzoeken van een handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Ricko1 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:06:
Trek eerst de stekker uit het stopcontact. Het 230V schakelcontact zit mogelijk in die behuizing.

Zit waarschijnlijk met clips vast. Platte schroevendraaier met beleid tussen die spleet manoeuvreren. Wees voorzichting want die clips breken makkelijk af.
Bedankt. Ik hoopte dat iemand dit model al eerder was tegen gekomen, zodat ik wat minder kans op afbreken heb. Als niemand anders tips heeft ga ik dit proberen.
Barrycade schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:11:
Exacte type staat meestal op een sticker in de koelkast zelf. Dat helpt wellicht met opzoeken van een handleiding.
Ja, bij mijn vorige koelkasten wel, maar niet bij deze helaas…

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een lampje daar moet een monteur voor komen, dat is wel erg ja. Ik moet het lampje ook nog vervangen van mijn (niet wirlpool koelkast), maar ik heb het kapje ook nog niet open gekregen (wilde ook niks afbreken, maar ik ga er zeker geen monteur voor bellen. Dan nog liever geen lampje of een afgebroken klepje ;) )

Staat er niks op Youtube voor jou koelkast? Daar vind je bijna alles.

Ik wilder er ook een lampje met verklikker voor terugplaatsen voor als je de deur vergeet, maar die lijken wel heel weinig licht te geven (4 Watt ofzo?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• orillion
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:14:
Een lampje daar moet een monteur voor komen, dat is wel erg ja. Ik moet het lampje ook nog vervangen van mijn (niet wirlpool koelkast), maar ik heb het kapje ook nog niet open gekregen (wilde ook niks afbreken, maar ik ga er zeker geen monteur voor bellen. Dan nog liever geen lampje of een afgebroken klepje ;) )

Staat er niks op Youtube voor jou koelkast? Daar vind je bijna alles.

Ik wilder er ook een lampje met verklikker voor terugplaatsen voor als je de deur vergeet, maar die lijken wel heel weinig licht te geven (4 Watt ofzo?)
Ja, uiteraard op YouTube gezocht, maar lastig zoeken als je het model niet weet…

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

orillion schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Hij lijkt hier wel op. LED lamp is wel geïntegreerd zo te zien.

https://fixpart.nl/nl/product/view/0308219069?apl=2698600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:42
Als ik het vanaf de foto een beetje goed inschat lijkt het erop dat die ledjes op de printplaat zitten. Dus ik verwacht dat je de hele thermostaat komt te vervangen. Of je moet een beetje handig zijn met een soldeerbout, en een multimeter, dan kan je de ledjes zelf fixen/vervangen.

• orillion
Goede vondst! Dat lijkt hem inderdaad te zijn, alleen de tekst erop is een beetje anders, maar zelfde model. Wel ellendig dat ze die vast hebben gesoldeerd. Zeker onder het mom van "led gaat langer mee dan de koelkast", tot het een keer niet waar is...

[ Voor 6% gewijzigd door orillion op 24-08-2023 16:54 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

orillion schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Goede vondst! Dat lijkt hem inderdaad te zijn, alleen de tekst erop is een beetje anders, maar zelfde model. Wel ellendig dat ze die vast hebben gesoldeerd. Zeker onder het mom van "led gaat langer mee dan de koelkast", tot het een keer niet waar is...
Het beste is natuurlijk om je model van de koelkast te weten te komen, of die thermostaat eruit halen. Alleen dan weet je ook 100% of dit het model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
orillion schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Vanuit het oogpunt van de fabrikant moet de LED mee gaan totdat de garantie van je koelkast voorbij is. Nou dat is gelukt!

Nu ben je alleen interessant als je een nieuwe aankoop doet. Misschien was het wel de bedoeling dat als de LED's down gingen ook de thermostaat defect ging (planned obsolescence, waarbij de levensduur van je apparaat vooraf al begrensd is door in de ogen van de fabrikant 1 onderdeel tijdig kapot te laten gaan). En LEDs zijn er in een hele slechte kwaliteit. Meestal zijn de slechtste met de kerst te koop. Omdat de LED knipperde is het de vraag trouwens of de LED defect is of dat het de electronica of zelfs de mechanica van de deurschakelaar is.

.....en vergeet niet dat het lampje in de koelkast de hele dag brandt....oh nee grapje. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 25-08-2023 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
ucsdcom schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

.....en vergeet niet dat het lampje in de koelkast de hele dag brandt....oh nee grapje. ;)
Toen hij knipperde heb ik dat gecontroleerd door m'n telefoon filmend in een dichte koelkast te leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@orillion Meestal zit er een sticker aan de binnenkant geplakt, doorgaans naast een groentelade.

Of zoals Whirlpool zelf zegt:
[quote] Ik zoek het serienummer van mijn koelkast/diepvriezer.

Het serienummer staat op het typeplaatje van het product (grijs etiket). Dit etiket zit bij koelkasten in het apparaat zelf, achter de groentelade. Bij inbouwdiepvriezers zit het etiket in het apparaat achter de onderste lade. Bij diepvrieskisten zit het etiket aan de achterkant van het apparaat.[/quote]

Spuit 11, discussie was al geweest.

[ Voor 71% gewijzigd door sypie op 25-08-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Maar kun je niet een willekeurige lamp in de koelkast leggen/tegen de muur of tegen de deur bevestigen die je handmatig aan kan zetten?

Scheelt je een hoop geld. Voor 95 euro moet je denk ik wel een veelvoud aan geschikte lampjes moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze mag nog even van BK naar HHW :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandjai_b
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-10-2023
Hoi hallo, hoe heb je dit inmiddels opgelost of niet? Ik heb precies hetzelfde probleem.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Sandjai_b schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:09:
Hoi hallo, hoe heb je dit inmiddels opgelost of niet? Ik heb precies hetzelfde probleem.
;(
Toch ontdekt welk model koelkast ik heb en toen via de Whirlpool site een nieuwe schakelaar en lamp unit gekocht:
https://parts.whirlpool.nl/nl/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2024
Hoi, zo te zien aan het lamphuis heb je een whirlpool BLF 8122 0X koelkast oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom 57
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-02 14:03
Ik heb dezelfde thermostaatkastje bij de Whirlpool koelkast ARG 851/a+. Bij mij deed het lampje het ook niet meer. Alleen als ik het kastje losmaak en de stroomtoevoer stekkertje losmaak en weer vast zet, dan brandt de lamp weer, maar gaat niet uit als de deur dicht gaat. Na enige tijd gaat de lamp knipperen en daarna uit en niet meer aan als de deur opengaat. Lijkt iets met de deurschakelaar, maar daar kom ik niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 13:57
Misschien een idee om zelf een ledlampje met bewegingssensor aan de binnen koelkast wand te plaatsen?
Pagina: 1