Bestanden downloaden niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Ik zit met een vreemd probleem. Sinds vandaag lukt het me niet meer om wat voor bestand dan ook van internet te downloaden. Niet in Chrome, niet in Firefox. Niet naar m'n bureaublad, niet naar 'mijn documenten'. Zelfs een pdf-je uit gmail lukt niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA7ne9redKJVW2fnrwnO0e0We2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kTWxptDD2657NWABAMpAbdll.png?f=user_large

Er is voldoende ruimte op diverse schijven:
C: 325GB van 930GB
D: 180GB van 930GB
E: 231GB van 238GB
Ook opslaan op mijn NAS gaat niet.

Windows Defender geeft geen fouten weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIWmB4egGdBEb4Z3UduLS8bCpEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6ayHc2MSgJtvWp9fUTnogXLA.png?f=user_large

Oh, Win11Pro

Mijn google-fu laat me in de steek. Iemand een suggestie? O-)

Beste antwoord (via F_J_K op 02-09-2023 11:13)

• 1of6Billion
UPDATE:

Er draait dus een NAS in het netwerk. "Mijn Documenten" en "downloads" staan daar.
Na een kortstondige stroomstoring dinsdagmiddag is de NAS niet weer ingeschakeld. Ook heb ik geen 'offline' melding gekregen. Nu staat ie weer aan en zijn alle problemen opgelost. Waarom dat er dan geen enkele andere opslaglokatie werkte, is me een raadsel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je benoemt Edge niet, check voor de volledigheid die ook even.

Check je event logs rond de tijd dat je iets download. Probeer ook eens naar een andere directory zoals c:\temp of zo.

Mogelijk een anti-gijzelsoftwarefunctie, controlled folder access aangezet? Ransomware protection in Windows Security - Microsoft Support

Edit: of juist de tmp directory heeft een probleem. Leeg die anders eens zoveel als mogelijk, idem de browser cache.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 23-08-2023 18:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:11
Enige wat ik kan bedenken zijn lees/schrijf rechten. Je internet verbinding kan natuurlijk ook nog onstabiel zijn waardoor je dit gedrag ziet.

Om je internet verbinding te checken zou je eventueel een ping -t kunnen uitvoeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Dracoz op 23-08-2023 18:19 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Check eens in de programmalijst of "Webadvisor" van Mcafee toevallig geïnstalleerd is.. Zo ja, verwijder die eens. Die wil nog wel eens gratis geleverd worden bij laptops en lang geen problemen opleveren en ineens dit soort problemen bezorgen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
F_J_K schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:00:
Je benoemt Edge niet, check voor de volledigheid die ook even.

Check je event logs rond de tijd dat je iets download. Probeer ook eens naar een andere directory zoals c:\temp of zo.

Mogelijk een anti-gijzelsoftwarefunctie, controlled folder access aangezet? Ransomware protection in Windows Security - Microsoft Support

Edit: of juist de tmp directory heeft een probleem. Leeg die anders eens zoveel als mogelijk, idem de browser cache.
Edge, ehm. Ja. Nee.... Zelfde resultaat.

Eventlogs: Ik heb ze gevonden, maar ik weet niet waar ik specifiek naar moet kijken :X

Heel mal: ik heb 1x jouw avatar kunnen downloaden..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKw9P1cMepWVU0Klhj7icmSpQK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XFHHMHwtFQAX1ycxL7uXSDCa.png?f=user_large

Ransomware functie staat uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQjlDQAQpuo8ECMmRTUEzVTDjSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5QN9s9muMlmEq65MfG4ti53y.png?f=fotoalbum_large

C:\Users\zulli\AppData\Local\Temp leeg gemaakt. Op een paar bestanden na die niet weg willen. Ws omdat er vanalles 'open' staat.. 1 plaatje kunnen downloaden vanaf google-images.

Browser cache na deze post. Edge en FF waren praktisch ongebruikt, dus ik verwacht er niet veel van... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Dracoz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:16:
Enige wat ik kan bedenken zijn lees/schrijf rechten. Je internet verbinding kan natuurlijk ook nog onstabiel zijn waardoor je dit gedrag ziet.

Om je internet verbinding te checken zou je eventueel een ping -t kunnen uitvoeren.
Hoe/waar veranderen ALLE schijven en een NAS naar read-only?

8.8.8.8 gepingd. 9-12ms. 1x een uitschieter naar 20ms

[ Voor 7% gewijzigd door 1of6Billion op 23-08-2023 20:32 . Reden: lees-schrijf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
FlipFluitketel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:45:
Check eens in de programmalijst of "Webadvisor" van Mcafee toevallig geïnstalleerd is.. Zo ja, verwijder die eens. Die wil nog wel eens gratis geleverd worden bij laptops en lang geen problemen opleveren en ineens dit soort problemen bezorgen.
Mijn PC is 'zelfbouw'. Setup draait sinds nov'22. Geen WebAdvisor, geen McAfee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
Raar ook: Soms staat er dus 'Opnieuw Proberen'. Maar er staat ook soms 'Doorgaan'. Een aantal bestanden gingen tóch nog downloaden nadat ik op 'Doorgaan' klikte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
VPN met killswitch aan misschien?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:40
Maak eens van je mobieltje een hotspot en verbind je pc met de hotspot en probeer dan opnieuw te downloaden.

Effe voor de duidelijk: dit is slechts ter diagnose.

[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 24-08-2023 20:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
UPDATE:

Er draait dus een NAS in het netwerk. "Mijn Documenten" en "downloads" staan daar.
Na een kortstondige stroomstoring dinsdagmiddag is de NAS niet weer ingeschakeld. Ook heb ik geen 'offline' melding gekregen. Nu staat ie weer aan en zijn alle problemen opgelost. Waarom dat er dan geen enkele andere opslaglokatie werkte, is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:37
1of6Billion schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:16:
UPDATE:

Het lijkt me verstandiger om je Documenten en Downloads lokaal te houden op je pc en dan die locaties te syncen met je NAS.
Als je daar de ruimte voor hebt natuurlijk en het ook zo geconfigureerd is dat je alles direct naar je NAS wegschrijft.

Als je NAS crasht of eruit ligt kan je dan wel nog steeds aan je documenten en omgekeerd.
Pagina: 1