Nieuwe media player gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Op dit moment heb ik nog een Chromecast met Google TV. Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer die:
1. Sneller en stabieler is dan die van Google
2. Een externe hdd herkent en video's kan afspelen (via VLC-Kodi-Plex)

Volgens mij valt een Apple 4K 2022 af, aangezien deze geen usb aansluitingen heeft en deze ook niet herkent als ik de hdd op mijn TV aansluit.
Ik maak incidenteel gebruik van de een externe hdd, maar vind het fijn als ik deze in het apparaat kan pluggen en gebruiken.
Het liefst wil ik geen NAS gebruiken of een thuisnetwerk instellen.
De Nvidia Shield Pro klinkt goed, en qua prijs heb ik het er best voor over. Maar is de Nokia Streaming Box 8010 ook een goede optie? Volgens mij heeft deze min of meer dezelfde functies. En gamen via de Shield ga ik toch niet doen.
Wat is jullie ervaring met of de Shield of de Nokia, mits beide voldoen aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:47
Je kan ook als optie overwegen een Raspberry Pi met als OS iets van LibreElec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Enkel ervaringen met de Shield Pro, uitstekende media speler die vrijwel alle formaten ondersteund en alles doet wat ik wil. Ik gebruik hem zelf icm met Kodi, F1TV, Spotify, VLC en Smartyoutube en dat gaat uitstekend. Wel een klein minpuntje, hij wil heel af en toe nog wel eens crashen als hij uit standby moet komen en dan moet ik even de stroom eraf halen.

Behalve dat absoluut niets te klagen en een aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 23-08-2023 16:00 ]

hoi

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een hele simpele Eminent EM7680. Speelt eigenlijk alles wel af wat ik er tegenaan gooi, start lekker snel op en, als je dat belangrijk vindt, je kan ook nog addons er op zetten.

Gebruik het ding alleen maar met een externe schijf, dus geen ervaring met wifi of de lansnelheid.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in BGK. Het topic is daarheen verplaatst. :)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 17:04
Ik zou lekker een nvidia shield pro via marktplaats scoren. Staan er zat op voor € 100. Ik heb de 2017 variant die nog steeds prima werkt en ondersteunt wordt. Toch zou ik je adviseren voor de 2019 variant te gaan. Ondersteunt ook Dolby Vision.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Barryz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:54:
Op dit moment heb ik nog een Chromecast met Google TV. Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer die:
1. Sneller en stabieler is dan die van Google
2. Een externe hdd herkent en video's kan afspelen (via VLC-Kodi-Plex)

Volgens mij valt een Apple 4K 2022 af, aangezien deze geen usb aansluitingen heeft en deze ook niet herkent als ik de hdd op mijn TV aansluit.
Ik maak incidenteel gebruik van de een externe hdd, maar vind het fijn als ik deze in het apparaat kan pluggen en gebruiken.
Het liefst wil ik geen NAS gebruiken of een thuisnetwerk instellen.
De Nvidia Shield Pro klinkt goed, en qua prijs heb ik het er best voor over. Maar is de Nokia Streaming Box 8010 ook een goede optie? Volgens mij heeft deze min of meer dezelfde functies. En gamen via de Shield ga ik toch niet doen.
Wat is jullie ervaring met of de Shield of de Nokia, mits beide voldoen aan mijn eisen?
Houd er rekening mee dat voor goed Kodi-gebruik je Android nodig hebt. Apple en Amazon apparaten kunnen wel Kodi draaien, maar enkel zonder add-ons. Wil je dus een andere skin, of bijv een movie information scraper, dan werkt dat niet. Op Android werkt dat wel. De Nokia draait op Google dus dat werkt dan wel.

Je kunt je Google Chromecast met Google TV uibreiden met een USB C Hub. Dan kan er een netwerkkabel aan, geheugenkaarten erin en ook HDD's lezen is dan mogelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
S1NN3D schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:09:
Aankoopadvies doen we in BGK. Het topic is daarheen verplaatst. :)
Dank, ik had niet verder gekeken dan m'n neus lang is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryz
Jorgen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Houd er rekening mee dat voor goed Kodi-gebruik je Android nodig hebt. Apple en Amazon apparaten kunnen wel Kodi draaien, maar enkel zonder add-ons. Wil je dus een andere skin, of bijv een movie information scraper, dan werkt dat niet. Op Android werkt dat wel. De Nokia draait op Google dus dat werkt dan wel.

Je kunt je Google Chromecast met Google TV uibreiden met een USB C Hub. Dan kan er een netwerkkabel aan, geheugenkaarten erin en ook HDD's lezen is dan mogelijk.
Ik had al een USB hub geprobeerd, maar op een of andere manier werkte dit niet goed. Over het algemeen ben ik ook niet heel erg te spreken over de GCTV, daarom ook geen poging meer gewaagd.
Pagina: 1