Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het eerste en belangrijkste doel is gamen. Daarnaast ga ik programmeren in Visual Studio en andere programmeertalen. Als laatste wil ik gaan werken met Blender. Gamen heeft de hoogste prioriteit, omdat ik voor het programmeren al over een werk laptop beschik die ik kan gebruiken. Blender is meer een hobbyproject met een lagere prioriteit, maar het zou fijn zijn als ik deze activiteiten op deze pc kan uitvoeren, zelfs als het niet helemaal optimaal presteerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiterlijk €3750, maar het liefst onder €3500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4K monitor (165Hz) en ben in bezit van een muis en toetsenbord. Het gaat alleen om een nieuwe PC build. Ik ben al in bezit van een SSD (Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Functioneert deze combinatie van componenten goed samen? Treden er mogelijke bottlenecks op? Kan ik alle casefans en fans van de waterkoeler aansluiten op één hub en deze met één kabel verbinden met het moederbord? Sluiten de gekozen componenten aan bij mijn doelstellingen?
[Lian Li GALAHAD II 360 Trinity SL-INF Black] De waterkoeling is nog niet verwerkt in het systeem van Tweakers en kan niet worden opgenomen in de lijst. vandaar deze link: unsorted: Lian Li Lian Li GALAHAD II 360 Trinity SL-INF, Komplett-Wasserkühlu...
Het eerste en belangrijkste doel is gamen. Daarnaast ga ik programmeren in Visual Studio en andere programmeertalen. Als laatste wil ik gaan werken met Blender. Gamen heeft de hoogste prioriteit, omdat ik voor het programmeren al over een werk laptop beschik die ik kan gebruiken. Blender is meer een hobbyproject met een lagere prioriteit, maar het zou fijn zijn als ik deze activiteiten op deze pc kan uitvoeren, zelfs als het niet helemaal optimaal presteerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiterlijk €3750, maar het liefst onder €3500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4K monitor (165Hz) en ben in bezit van een muis en toetsenbord. Het gaat alleen om een nieuwe PC build. Ik ben al in bezit van een SSD (Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Vanwege langdurige support voor de nieuwe AM5 socket en de Ryzen 7800X3D, heeft AMD mijn voorkeur.
- Ik wil hoge FPS kunnen halen en heb daarom een voorkeur voor de RTX 4090.
- Lian li voor de behuizing en koeling en RGB.
- Gamen op 4K resolutie.
- Ik wil de temperaturen laag houden en ben bereid extra te betalen voor een goede luchtcirculatie in mijn pc met RGB-verlichting. Dit verklaart mijn keuze voor de ventilatoren en de behuizing."
- Het Moederbord moet beschikken over WIFI, Bluetooth en goede audio.
In de eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Functioneert deze combinatie van componenten goed samen? Treden er mogelijke bottlenecks op? Kan ik alle casefans en fans van de waterkoeler aansluiten op één hub en deze met één kabel verbinden met het moederbord? Sluiten de gekozen componenten aan bij mijn doelstellingen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 404,95 | € 404,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 284,- | € 284,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X | € 1.779,- | € 1.779,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO Zwart | € 166,86 | € 166,86 |
| 1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan SL-INF 120 RGB Single Pack Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 2 | Ventilators | Lian Li Uni Fan SL-INF 120 RGB Triple Pack Zwart, 120mm | € 94,90 | € 189,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2B6000Z30K | € 169,48 | € 169,48 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 158,99 | € 158,99 |
| Totaal | € 3.182,98 | |||
[Lian Li GALAHAD II 360 Trinity SL-INF Black] De waterkoeling is nog niet verwerkt in het systeem van Tweakers en kan niet worden opgenomen in de lijst. vandaar deze link: unsorted: Lian Li Lian Li GALAHAD II 360 Trinity SL-INF, Komplett-Wasserkühlu...

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7pFDAXe4dAluhQhi7i2IWpjk.jpg?f=user_large)