Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary121
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10-2023
Ik heb windows 10 pro op mijn pc staan! Nu heb ik de pc vrij recent helemaal geformateerd vanwege hardware upgrades..
Nu staat windows update aan wat opzich prima is natuurlijk.. maar nu blijft hij keer op keer dezelfde update downloaden en installeren?
Dit lijkt me niet helemaal normaal? Suggesties wat hiermee te doen om het te fixen?
Bepaalde games kan ik bijv. nu niet starten omdat die zeggen dat ik niet de juiste versie windows heb...

Foto van update geschiedenius:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeBe5V_1yClieNRunqHGAwyewmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JjYSpL39GMCwuUPXfws73Hnj.png?f=user_large
atm, is ie wederom dezelfde update aan het downloaden/installeren..?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier een soortgelijk probleem: https://answers.microsoft...07-467e-a762-ed73d1e590dd

Probeer in Safe Mode te booten en daarna kijken of de installatie voltooid wordt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary121
Outerspace schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:10:
Hier een soortgelijk probleem: https://answers.microsoft...07-467e-a762-ed73d1e590dd

Probeer in Safe Mode te booten en daarna kijken of de installatie voltooid wordt.
Dit geprobeerd maar in veilige modus mag ik niet eens de update aanklikken in het Windows menu (sluit m meteen af als ik update aanklik)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je voor de zekerheid in Safe Mode ook een scannow /sfc doen?
Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files ...

Met een beetje geluk worden de systeembestanden gerepareerd (als dat het was).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet je 100% zeker dat het om dezelfde update gaat? Microsoft brengt wel vaker updates uit met dezelfde titel. Kijk daarom ook even goed naar de KB-nummers van de patches. Ook in logboek kan je veel terugvinden over het installeren van updates. Je kan eventueel ook proberen om te booten naar de veilige modus, op die manier is bij mij wel meer dan eens een Windows Update installatie juist teruggedraaid, waarop ik vervolgens een nieuwe poging kon wagen de update te laten installeren (en dat dan goed ging).

EDIT:
Je kan ook jezelf updates besparen, door voordat je een dergelijke installatie doet, een bootable USB stick maakt bijvoorbeeld met de Media Creation tool. Dan krijg je altijd de nieuwste versie. Voor Windows 10 zal dat altijd 22H2 zijn, gezien grote updates voor Windows 10 niet meer uitkomen. Maar dan hoef je die dus in elk geval niet te installeren via een update.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary121
Outerspace schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:21:
Kan je voor de zekerheid in Safe Mode ook een scannow /sfc doen?
Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files ...

Met een beetje geluk worden de systeembestanden gerepareerd (als dat het was).
gedaan, hij vind corrupte files maar kan sommige niet fixen zegt ie xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary121
CH4OS schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:26:
Weet je 100% zeker dat het om dezelfde update gaat? Microsoft brengt wel vaker updates uit met dezelfde titel. Kijk daarom ook even goed naar de KB-nummers van de patches. Ook in logboek kan je veel terugvinden over het installeren van updates. Je kan eventueel ook proberen om te booten naar de veilige modus, op die manier is bij mij wel meer dan eens een Windows Update installatie juist teruggedraaid, waarop ik vervolgens een nieuwe poging kon wagen de update te laten installeren (en dat dan goed ging).

EDIT:
Je kan ook jezelf updates besparen, door voordat je een dergelijke installatie doet, een bootable USB stick maakt bijvoorbeeld met de Media Creation tool. Dan krijg je altijd de nieuwste versie. Voor Windows 10 zal dat altijd 22H2 zijn, gezien grote updates voor Windows 10 niet meer uitkomen. Maar dan hoef je die dus in elk geval niet te installeren via een update.
Of het om dezelfde update gaat.. tja het enige wat ik weet is wat ik op die foto zie... keer op keer hetzelfde staat er...
Me bootable usb update is misschien niet zo'n gek idee... Might go for that

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
Emisary121 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:36:
[...]

gedaan, hij vind corrupte files maar kan sommige niet fixen zegt ie xD
Doe dan eens een DISM
(en als dat ook niet helpt: een herinstallatie van windows met-behoud-van-instellingen - werkt zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary121
passer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Doe dan eens een DISM
(en als dat ook niet helpt: een herinstallatie van windows met-behoud-van-instellingen - werkt zeker
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.17763.1

Image Version: 10.0.17763.107

No component store corruption detected.
The operation completed successfully.

Dit zegt die bij DISM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Je draait W10 versie 1809, die is al even end of life (stamt uit eind 2018). Formatteer nogmaals en installeer een schone 22H2.
Daarvoor kun je bij Microsoft gratisch een ISO downloaden en die naar USB wegschrijven met Rufus of het geheel automatisch doen met de media creation tool.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 23-08-2023 14:58 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emisary121
nelizmastr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:57:
Je draait W10 versie 1809, die is al even end of life (stamt uit eind 2018). Formatteer nogmaals en installeer een schone 22H2.
Daarvoor kun je bij Microsoft gratisch een ISO downloaden en die naar USB wegschrijven met Rufus of het geheel automatisch doen met de media creation tool.
ah check!
Dan ga ik dat is even snel in orde maken! Thanks! had dit waarschijnlijk niet gevonden zonder jullie hulp!
Pagina: 1