Ik wil de schoorsteen van mijn huis verwijderen zodat ik meer ruimte heb voor zonnepanelen. De schoorsteen zit in het verlengde van de buitenmuur en is geen dragende schoorsteen. Mijn huis heeft een Franse kap. De kap begint op de eerste verdieping, ongeveer een halve meter boven de grond, met in het verlengde de schoorsteen. Omdat ik beneden een voorzetwand ga plaatsen waar de platte schoorsteen achter weg kan vallen, wil ik dat deel laten zitten. Vanaf buiten gezien steekt de schoorsteen ongeveer 1 meter boven de buitenmuur uit, met daarboven weer een pijp van ongeveer 1 meter. De pijp aan de bovenkant is het bekende grijze asbest. Uit werkzaamheden die ooit in de huiskamer zijn gedaan weet ik dat daar ook een asbest pijp zit. Ik verwacht dus dat men vroegen een pijp van onder naar boven heeft geplaats, en er toen omheen is gaan metselen.
Ik ben informatie aan het opvragen, maar het is me allemaal nog niet duidelijk wat het allemaal gaat kosten. Het verwijderen van de schoorsteen en herstellen van het dak is tussen 1.400 en 2.000. Asbest wordt vaag over gedaan. Daar komen kosten voor bij die kunnen oplopen tot 1000.
Nu heb ik gezien dat er subsidie bestaat voor het verwijderen van een schoorsteen, maar daar doet mijn gemeente helaas niet aan mee. Ze vinden zichzelf te klein, en daardoor zijn de kosten te groot.
Nu vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met het laten verwijderen van een schoorsteen met asbest pijp, en wat de kosten hiervan waren. Als je een steiger huurt is dat blokje steen in een uurtje weg, maar asbest is wel een dingetje.
Ik ben informatie aan het opvragen, maar het is me allemaal nog niet duidelijk wat het allemaal gaat kosten. Het verwijderen van de schoorsteen en herstellen van het dak is tussen 1.400 en 2.000. Asbest wordt vaag over gedaan. Daar komen kosten voor bij die kunnen oplopen tot 1000.
Nu heb ik gezien dat er subsidie bestaat voor het verwijderen van een schoorsteen, maar daar doet mijn gemeente helaas niet aan mee. Ze vinden zichzelf te klein, en daardoor zijn de kosten te groot.
Nu vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met het laten verwijderen van een schoorsteen met asbest pijp, en wat de kosten hiervan waren. Als je een steiger huurt is dat blokje steen in een uurtje weg, maar asbest is wel een dingetje.
Alles komt goed, maar niet vandaag