Vast audiosysteem uitbreiden multi-room

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 11:52
Hoi,

Ik heb een versterker en een internet tuner waar ik heel blij mee ben. Twee analoge luidsprekers erbij.

Nu zou ik graag in de keuken en de slaapkamer een kleine actieve speaker hebben die ook het geluid geeft van de versterker.

Geen idee hoe ik dit technisch moet oplossen.
Zij hier bestaande setjes voor?
Of weet iemand een creatieve oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27
Chromecast audio is nog best te krijgen op marktplaats en verder combineren met speakers met Google Cast(Nest Audio bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 11:26
Wat voor versterker heb je? Wat voor tuner? Ondersteund dit bijvoorbeeld HEOS of Bluesound o.i.d.? Er was ook een optie om Sonos te koppelen aan een bestaand systeem, is dat Sonos Connect? Is wel prijzig.... dan is Chromecast Audio denk ik beter te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Archer_VC10 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:37:
Wat voor versterker heb je? Wat voor tuner? Ondersteund dit bijvoorbeeld HEOS of Bluesound o.i.d.? Er was ook een optie om Sonos te koppelen aan een bestaand systeem, is dat Sonos Connect? Is wel prijzig.... dan is Chromecast Audio denk ik beter te betalen.
Een gewone basic Onkyo. De tuner heeft wel wat meer opties zoals wifi en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
mad-dog schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:48:
Chromecast audio is nog best te krijgen op marktplaats en verder combineren met speakers met Google Cast(Nest Audio bv)
Ok! Dus een chromecast audio aansluiten op de Onlyo versterker. Die eenmalig koppelen met speakers die Google cast ondersteunen en klaar is Kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Ik zag online een Audiocast M5. Maar in alle demo's sluiten ze de audiocast aan op de speaker en niet op de bron. Zou dat ook een mogelijkheid zijn? Audiocast M5 op de bron (Onkyo) en dan over de wifi streamen naar twee speakers? Dlna speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
hansvannu schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:18:
[...]

Ok! Dus een chromecast audio aansluiten op de Onlyo versterker. Die eenmalig koppelen met speakers die Google cast ondersteunen en klaar is Kees?
Je koppelt de Chromecast eenmaal, daarna de Nest Audio Speakers. Daarna kun je ze in een audiogroep zetten

AudioCast is troep, dat valt niet te koppelen met andere apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
mad-dog schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Je koppelt de Chromecast eenmaal, daarna de Nest Audio Speakers. Daarna kun je ze in een audiogroep zetten

AudioCast is troep, dat valt niet te koppelen met andere apparaten :)
Top! Ik ben al aan het zoeken naar een Chromecast audio.
Maar toch nog voor de zekerheid een vraagje. Ik lees her en der dat de Google Nest Audio speakers aangestuurd worden door apps. Maar ik wil eigenlijk, na eenmalige setup, dat wanneer mijn versterker speelt, je met een druk op de power knop van de Nest deze mee laat spelen. Zonder apps. Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 23:06

ST10©DE

Dus.............

Welke bron wil je gebruiken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvannu
De bron is gewoon de audio uitgang van mijn stereo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

hansvannu schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

De bron is gewoon de audio uitgang van mijn stereo versterker.
Laat ik mijn vraag anders stellen: welke bron moet ook te horen zijn op de luidsprekers in keuken/slaapkamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
ST10©DE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Laat ik mijn vraag anders stellen: welke bron moet ook te horen zijn op de luidsprekers in keuken/slaapkamers?
Hetzelfde. Een multi room effect creëren met mijn oude analoge versterker. Maar niet zo dat je in keuken of slaapkamer steeds opnieuw moet koppelen o.i.d.. Gewoon aandrukken en meespelen met de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

hansvannu schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Hetzelfde. Een multi room effect creëren met mijn oude analoge versterker. Maar niet zo dat je in keuken of slaapkamer steeds opnieuw moet koppelen o.i.d.. Gewoon aandrukken en meespelen met de versterker.
Cd? Radio? Mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Voornamelijk radio. Ik heb een internet / dab+ radio aangesloten op mijn versterker waar ik heel blij mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
hansvannu schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

Top! Ik ben al aan het zoeken naar een Chromecast audio.
Maar toch nog voor de zekerheid een vraagje. Ik lees her en der dat de Google Nest Audio speakers aangestuurd worden door apps. Maar ik wil eigenlijk, na eenmalige setup, dat wanneer mijn versterker speelt, je met een druk op de power knop van de Nest deze mee laat spelen. Zonder apps. Is dat wel mogelijk?
Nee, zal altijd via een app moeten of via voice commando op de nest audio. Anders zul je voor een HEOS Link moeten gaan en bijbehorende heos speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Hetgeen jij wilt kan alleen met hoge kosten. Bin there.

Kan je deze radiozenders niet naar je versterker casten? Eventueel naar je radio? (Wat voor radio heb je?) Heb je een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
mad-dog schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Nee, zal altijd via een app moeten of via voice commando op de nest audio. Anders zul je voor een HEOS Link moeten gaan en bijbehorende heos speakers
Een voice commando om de Nest aan te zetten is nog wel te doen. Als dat echt de enige handeling is.... waar moet ik dan aan denken, "Google speel geleverd audio" of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
ST10©DE schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:32:
Hetgeen jij wilt kan alleen met hoge kosten. Bin there.
Hmmm... dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Nee geen iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarom denkt iedereen zo moeilijk? Geen dingen als Chromecasts gaan werken. Simpelweg speakerkabel trekken vanaf de versterker richting de speakers. Mogelijk heeft je versterker ook een 2-zone setup zodat je die nog kan configureren (kijk daarvoor in de handleiding).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
hansvannu schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Een voice commando om de Nest aan te zetten is nog wel te doen. Als dat echt de enige handeling is.... waar moet ik dan aan denken, "Google speel geleverd audio" of zoiets?
Hey Google, speel sky radio op speakers bv. Of hey Google speel album van artiest van Spotify af op speakers. Alles wordt via internet geleverd, dus analoge bron kan niet. Dat kan wel met de HEOS link

[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 25-08-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Kecin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:35:
Waarom denkt iedereen zo moeilijk? Geen dingen als Chromecasts gaan werken. Simpelweg speakerkabel trekken vanaf de versterker richting de speakers. Mogelijk heeft je versterker ook een 2-zone setup zodat je die nog kan configureren (kijk daarvoor in de handleiding).
Met als gevolg dat ie mogelijk prima werkende apparatuur moet gaan vervangen... Overal zomaar even kabels trekken is ook niet altijd even goed mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mad-dog schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:37:
[...]

Met als gevolg dat ie mogelijk prima werkende apparatuur moet gaan vervangen... Overal zomaar even kabels trekken is ook niet altijd even goed mogelijk
Hoezo apparatuur moet gaan vervangen? De versterker doet het toch prima? En om actieve speakers te voeden gaat dat makkelijk lukken. 2-zone instellen waarschijnlijk ook gezien zijn versterker BT+Wifi heeft is de kans groot dat die daarvoor nieuw genoeg is.

We weten niet of er een mogelijkheid is om kabels te trekken want dat heeft niemand gevraagd. M.b.t. Chromecasts, dan zit je met het probleem dat je audio in de kamer van de versterker en in de keuken uit sync lopen, dan moet je ook eigenlijk je versterker input een Chromecast geven. Dat lijkt me echt overkill.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Kecin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Hoezo apparatuur moet gaan vervangen? De versterker doet het toch prima? En om actieve speakers te voeden gaat dat makkelijk lukken. 2-zone instellen waarschijnlijk ook gezien zijn versterker BT+Wifi heeft is de kans groot dat die daarvoor nieuw genoeg is.

We weten niet of er een mogelijkheid is om kabels te trekken want dat heeft niemand gevraagd. M.b.t. Chromecasts, dan zit je met het probleem dat je audio in de kamer van de versterker en in de keuken uit sync lopen, dan moet je ook eigenlijk je versterker input een Chromecast geven. Dat lijkt me echt overkill.
Aan de andere kant, er zijn ook Onkyo versterkers met Chromecast built-in. Maar topic starter laat ons in het ongewisse van het type. Ook het merk en type nummer van zijn radio kan ons verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Mijn Onkyo is maar basic, TX 8020.

De radio is een Audizo Adria Dab tuner.

Kabels trekken is geen optie hoor.

Ik heb de radio in de woonkamer altijd aan. Het leek me zo gaaf om 1 kleine speaker in keuken en slaapkamer te hebben die je dan even aan kunt drukken als je daar toevallig even bent. Zoals Sonos werkt zeg maar. Maar uiteraard zonder vervanging van het reeds aanwezige. Overigens hoeft het geluid niet 100% synchroon te lopen hoor.

Ik had al getest met bluetooth. Dit werkt helaas alleen in de keuken, slaapkamer is te ver. En ook koppelde de speaker niet automatisch met de bluetooth streamer qls hij uit was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Kwam toevallig deze tegen. De WIIM PRO+ .

Kan aangesloten worden op je versterker, en ook multiroom audio streamen. Alleen wat je nodig hebt voor multiroom en hoe het werkt weet ik even niet: het systeem is volgens mij net een paar weken geleden uitgekomen.

https://wiimhome.com/wiimpro/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik begrijp niet goed wat je nu precies wilt. Je wilt dus dat een setje speakers elders in je huis meespeelt met wat de versterker toevallig afspeelt. Dat is heel simpel analoog te realiseren door een audiokabel van de uitgang van je versterker te trekken naar de plek waar je wil luisteren en daar een setje actieve speakers te plaatsen. Je kunt dan simpel meeluisteren door de actieve speakers aan te zetten.

Maar je wilt geen kabels trekken. We raken met z'n allen een beetje verwend door WiFi en andere draadloze oplossingen. Via WiFi gaat je dit gewoon niet lukken, want dat is nooit gemaakt op het zonder vertraging doorgeven van signalen. De belangrijkste patenten van Sonos gaan over het synchroniseren van meerdere speakers over een medium dat geen timing ondersteunt. Wat je wilt kan wel met Sonos, maar gaat meer kosten dan de apparatuur die je nu hebt. Sonos is ook niet de betrouwbaarste partij, want ze hebben al speakers uit de ondersteuning en die werken nu niet meer samen met modernere speakers.

Wat je anders nog zou kunnen proberen is een analoge draadloze oplossing. Er bestaan analoge draadloze koptelefoons, deze werken via FM en hebben nagenoeg geen vertraging. Wellicht is zoiets er ook voor een lijnsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het topic topic reeds loopt zal ik het niet sluiten maar vraag aan @hansvannu is wel om een volgende keer de template in te vullen en niet te verwijderen. Het uit je moeten trekken van informatie zoals welke apparatuur je hebt en het relatief dumpen van een vraag zijn niet de wijze waarop we hier graag topic starts zien.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:19
Met Yamaha MusicCast is dit volgens mij een kwestie van een streamer aansluiten op de versterker en dan elders in huis een slimme speaker (ook van Yamaha) neerzetten om het geluid op af te spelen. Meest trefzekere is dan wel om de streamer te gebruiken om radio te luisteren en niet de Audizo.

Maar inderdaad, het kan ook met Wiim, Sonos, Bluesound, HEOS of Arylic. Genoeg keuze!

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 27-08-2023 07:22 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Pagina: 1