Toon posts:

ventilatie / noise killing in HQ08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb lekker zitten klooien met ventilatie / noise killing in mijn hq08 adh van de vele berichten die hier staan.
Voor zover ik begrijp moet er een luchtstroom zijn van het voorondergat naar de voeding/hdd ventilator bovenachter.
Beetje raar dat de hele voorkant bezaaid is met gaten, hierdoor zal er veel lucht van bovenvoor worden getrokken teb koste van de ventilatie van de onderkant. Het idee van a-open zal wel zijn om de ventilatie gelijk te verdelen over de hele hoogte van de kast.
Als je geen apparaten in het achtebovengedeelte heb zitten lijkt het me beter om de gaten van de voorkant (behalve het ventilatorgat) allemaal dicht te maken of niet?
Wat een rotwerk trouwens om de fingerguards weg te krijgen met dat 1 mm dikke staal. Ik heb een soort van dremel maar ben bijna een uur bezig geweest met de fingerguard voor de hdd ventilator weg te krijgen. Zijn er ook snellere methodes? Het maakt wel dramatisch veel uit voor de geluidsproduktie.
Over het bekleden van de binnenwand zijn de meningen nogal verdeeld. Bitumen voor resonanties en noppenschuim voor absorbtie. Ik heb alleen niet zo'n zin om voor een paar placebo-decibellen een halve dag te gaan plakken. De resonanties heb ik nu wel aardig onder controle dus ik vraag me nu af wat het beste materiaal is om het boeing geluid van mijn 2 barracuda's in te dammen. Ik wilde eens beginnen met het rackje waarin de hdds zitten op rubber te laten steunen. Is er iemand die al een hoop methodes heeft geprobeerd voor deze noise en weet welke de meest zinvolle is c.q. het beste materiaal? Op 7volts.com hebben ze het over dynamat. Ligt dat ook bij de gamma?