Huishoudtrap vol vlekken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-01 08:22
Ik heb bij een klus een net nieuwe Huishoudtrap gebruikt waar soda op terecht is gekomen😥. Blijkbaar tast de soda het aluminium aan, want over de gehele trap zijn vele vlekken gekomen.
Ik heb geprobeerd om met ketchup (gezien op Google) en met natuurlijke azijn het weg te poetsen, maar helaas hielp dit niet. Daarnaast nog geprobeerd met alles reiniger en heet water, maar ook geen resultaat. Heeft iemand wellicht een idee hoe ik dit schoon kan krijgen?

Alle reacties

Verwijderd

Als het aluminium is aangetast, misschien een soort polijstmiddel zoeken ofzo?

Maar is het niet inherent aan een huishoudtrap dat deze uiteindelijk altijd onder de vlekken komt te zitten door de toepassingen waarvoor je zo'n ding nodig hebt? :P

M.a.w. wat maakt het uit? Staat het ding prominent in het zicht?

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik zou deze huishoudstrap in het vervolg maar niet meer gebruiken. Voor je het weet heb je lakschade!

Of deze weggooien, en een 3e hands op markplaats scoren voor de schilderklusjes dus, die wél vies mag worden.

(nee, je krijgt die trap niet schoon, het Alu is gewoon aangevreten)

Ik zou je inboeldelverzekering aanspreken :+

[ Voor 7% gewijzigd door The_BoKmeester op 23-08-2023 08:23 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je zou hooguit met een schuurmiddel/spons oid de vlekken weg kunnen schrobben, maar het aluminium is zoals @The_BoKmeester al aangeeft aangevreten. Normaliter vormt aluminium een klein oxidelaagje waarna het niet verder wordt aangetast, soda vreet zich door dat oxidelaagje heen en vormt aluminiumcarbonaat.

Maar maakt het eigenlijk uit? Ding wat ik hier heb staan komt uit het jaar 0, zit onder meer verf dan dat je in een verfblik zou vinden, heeft aan alle kanten deuken en er zit nog maar 1 van de 4 originele rubberen voetjes op. Geeft het ding karakter zou ik zeggen. :+

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2023 08:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

O, ik laat zelfs de vlekken die er wel afgaan gewoon zitten. Had het maar geen huishoudtrapje moeten worden. Denk dat er inmiddels;
- kit
- restjes rotband
- stucpasta
- schilderstape
- diverse muurverf
- diverse lak
- grondverf

op zitten. Maar dan vergeet ik vast nog het een en ander.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:33:
O, ik laat zelfs de vlekken die er wel afgaan gewoon zitten. Had het maar geen huishoudtrapje moeten worden. Denk dat er inmiddels;
- kit
- restjes rotband
- stucpasta
- schilderstape
- diverse muurverf
- diverse lak
- grondverf

Ik wil voor mijn trap graag nog bouwlijm en pur toevoegen aan het rijtje :+

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gallium is de oplossing

gegarandeerd dat de vlekken weg zijn...

Maar het is een gebruiks object.
het is gereedschap.
Wat maken een paar vlekken uit?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een serieuzer antwoord is verf. Je gaat het er niet kunnen afpoetsen, dus kan je het verstoppen. Maar ik zou net als mijn voorgangers hierboven gewoon aanraden het zo te laten :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
jack zomer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:53:
gallium is de oplossing

gegarandeerd dat de vlekken weg zijn...

Maar het is een gebruiks object.
het is gereedschap.
Wat maken een paar vlekken uit?
_O- _O- _O- _O-

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-01 22:35
De hele trap insmeren met Soda, zodat alles uitbijt. Daarna goed afspoelen. Dan is hij optisch weer mooi egaal en met de toplaag eraf gebrand weer als nieuw.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:26
- kit
- restjes rotband
- stucpasta
- schilderstape
- diverse muurverf
- diverse lak
- grondverf

Een huishoudtrap is om spinnenwebben bij het plafond weg te halen want wat doe je anders voor huishoudelijke dingen op hoogte?
Dit is toch allemaal geen huishoudelijk gebruik wat jij gedaan hebt. Volgens mij ben jij beter af met een klustrap.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Verwijderd

Terrz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

Ik wil voor mijn trap graag nog bouwlijm en pur toevoegen aan het rijtje :+
Ik wist wel dat ik er meer dan 2 was vergeten. :)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
No Hands schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Een huishoudtrap is om spinnenwebben bij het plafond weg te halen want wat doe je anders voor huishoudelijke dingen op hoogte?
Dit is toch allemaal geen huishoudelijk gebruik wat jij gedaan hebt. Volgens mij ben jij beter af met een klustrap.
Wat is het verschil tussen de klustrap en de huishoudtrap? Het zijn allemaal "inklapbare trappen" en zien er precies hetzelfde uit?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:13
Terrz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Wat is het verschil tussen de klustrap en de huishoudtrap?
Ik denk Vlaams.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:27

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Nope.

Op het trapje dat ik meestal gebruikt hangt werkelijk alles op wat je kan verzinnen :p het verbaast mij steeds dat dat ding nog dicht kan klappen.

De Nederbelg !

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:06
Het zal een nieuwe trap zijn, dan doet dat toch even pijn denk ik als het "nieuwe" er meteen vanaf is.

Ik zou ook polijstmiddel proberen. Maar grote kans dat je ook daar weer een verschil gaat zien met de rest van de trap.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:19
CrystalViriS schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:06:
Het zal een nieuwe trap zijn, dan doet dat toch even pijn denk ik als het "nieuwe" er meteen vanaf is.

Ik zou ook polijstmiddel proberen. Maar grote kans dat je ook daar weer een verschil gaat zien met de rest van de trap.
Dat zou ik dan weer niet doen, dat komt de veiligheid niet ten goede.

Polijsten is immers glad maken, niet echt wenselijk bij een trap lijkt me. :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
CrystalViriS schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:06:
Staat letterlijk in de eerste zin:
Ik heb bij een klus een net nieuwe Huishoudtrap gebruikt
Dat is natuurlijk balen als 'ie net nieuw is, maar vroeg of laat wordt zo'n ding toch vies of gaat slijten. Nu gebeurde het alleen vroeg.

Even balen en weer door met je leven :)

The devil is in the details.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 16:48
- kit
- restjes rotband
- stucpasta
- schilderstape
- diverse muurverf
- diverse lak
- grondverf

- Mosterd van dat broodje kroket dat je naar binnen aan het werken was terwijl je zit te wachten tot die kabel eindelijk aan jou kant er uit komt.
- bloed (zweet en tranen wss ook)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:35
Je zou ook heel de trap kunnen insmeren, dan is het geen vlek meer maar lijkt het zo te horen :)

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-01 10:53
Of zet hem in de woonkamer tegen de muur met een dekentje nonchalant over de vlekken heen gedrapeerd, net als ze doen met die hippe houten laddertjes!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Ik zou hem Tweaken.
De treden zelf waar je op staat moet je niks aan de doen, maar dit is je kans er een mooi verfprojectje van te maken. Ik stel voor dat je de grote delen rood spuit, de onder en zijkanten van de treden gifgroen en dan de rubber pootjes zwart. ;)

FreeReef.nl

Pagina: 1