Ik heb een sigarettenlader in mijn auto die 180 watt kan leveren in de vorm van 15 ampère over 12 volt. Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om mijn laptop op te laden via deze poort. Ik heb een standaard laptop oplader die 100-230 volt inneemt via een standaard Europese stekker.
Vraag
Alle reacties
Je hebt 12V naar 230V omvormers. Dus zeker als je een normale laptop hebt moet dat makkelijk lukken.
Of direct via USB-C als de laptop die optie biedt
5V, 9V, 15V, 20V, 28 V, 36 V, and 48 V zijn de voltages via de moderne Powerdelivery-schema’s via USB-C. 12 volt staat alleen in de standaard van Powerdelivery 1.0 (we zitten ondertussen op 3.1). Die standaard is ook maar beperkt tot 60 watt op 12 volt.Sethro schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:43:
Of direct via USB-C als de laptop die optie biedt
Wikipedia: USB hardware
Als je 12 volt werkend zou willen krijgen via USB-C, dan zul je dus een laptop moeten hebben die 12 volt accepteert en ook een sigarettenplug naar USB-C-adapter die aan Powerdelivery doet en ook 12 volt kan uitsturen.
Deze zou moeten werken met moderne laptops met Powerdelivery 3.0: https://www.amazon.nl/-/e...aG9uZV9kZXRhaWwp13NParams
Die laptoplader kun je niet aansluiten op je sigarettenlader ; dat gaat gewoon niet lukken.FerenczHollandr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 01:04:
Ik heb een sigarettenlader in mijn auto die 180 watt kan leveren in de vorm van 15 ampère over 12 volt. Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om mijn laptop op te laden via deze poort. Ik heb een standaard laptop oplader die 100-230 volt inneemt via een standaard Europese stekker.
Er zijn wel speciale laders die je wél op die sigarettenlader aan kan sluiten.
Om je verder te helpen, welke laptop heb je? (niet alle laptops hebben hetzelfde nodig als lader)
7400 Wp op het dak