Waarmee anti slip stickers verwijderen van acryl bad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepes-suzette
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Weet iemand hoe en waarmee ik anti slip stickers in het bad zonder enige schade aan het sanitair acryl bad kan verwijderen?
Ik twijfel over sticker verwijderaar omdat ik bang ben dat deze het acryl van het bad ook aantast...

Ik heb al met een fohn geprobeerd de lijmlaag te verwijderen nadat ik de toplaag had verwijderd, dit is helaas met weinig succes en met name véél blaren op mijn handen;-)

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
crepes-suzette schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:04:
Weet iemand hoe en waarmee ik anti slip stickers in het bad zonder enige schade aan het sanitair acryl bad kan verwijderen?
Ik twijfel over sticker verwijderaar omdat ik bang ben dat deze het acryl van het bad ook aantast...

Ik heb al met een fohn geprobeerd de lijmlaag te verwijderen nadat ik de toplaag had verwijderd, dit is helaas met weinig succes en met name véél blaren op mijn handen;-)

Mijn dank is groot!
Heb je de lijmresten met een natuurlijke olie geprobeerd zoals zonnebloemolie?
wel goed nawassen anders ga je van antislip naar extra glad :+

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 22-08-2023 23:11 ]

• crepes-suzette
Olie werkt helaas niet... ik twijfel nog tussen wasbenzine en stickerverwijderaar.... Zouden beide kunnen werken?
Welk middel hiervan is het minst schadelijk?

• crepes-suzette
twain4me schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:07:
[...]

Heb je de lijmresten met een natuurlijke olie geprobeerd zoals zonnebloemolie?
wel goed nawassen anders ga je van antislip naar extra glad :+
Ik heb het inderdaad ook met zonnebloemolie geprobeerd! Helaas werkte dat niet... Ik twijfel nu nog tussen wasbenzine of stickerverwijderaar... wil het mildste middel gebruiken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 12:37
Contactspray?

Ik weet het.... niet voor de hand liggend maar het werkt hier wel altijd om stickers en plakresten te verwijderen. Ik weet niet of het een acryl bad zou beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:30

Detmer

Professioneel prutser

Glassex? Terpentine?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Ik heb ze bij mij zonder iets verwijderd, gewoon pulken aan een hoekje tot het een beetje loskwam en daarmee losgetrokken.

Overigens zaten ze er bij mij blijkbaar zo lang op al dat je een flink verschil in kleur en textuur ziet, zelfs nadat ze al jaren eraf zijn al.

• crepes-suzette
Heb net ChatGPT geraadpleegd :-) Die noemde Goo Gone Original Gel. Heeft iemand hier ervaring mee?

De lijmlaag, wat een soort siliconenachtige laag is, zit echt heel erg vast, eraf pulken is geen optie. (heb al 6 blaren van het eraf proberen te rillen nadat ik de lijmlaag met een fohn heb geprobeerd zacht te maken )

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04
Als die lijm muurvast zit en geen krimp geeft als je ze verwarmd is het al geen gewone stickerlijm die gebruikt is, trial en error maar van wat je nu beschrijft ga je zware chemicalien moeten gebruiken als die al gaan werken.

Je hoeft niet meteen heel je bad in te smeren, een beetje product aanbregen bovenop de lijm en kijken of die iets doet is al voldoende.

Vanwaar de schrik voor het acryl bad? Die dingen zijn doorgaans vrij robuust.

• crepes-suzette
sprankel schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:51:
Als die lijm muurvast zit en geen krimp geeft als je ze verwarmd is het al geen gewone stickerlijm die gebruikt is, trial en error maar van wat je nu beschrijft ga je zware chemicalien moeten gebruiken als die al gaan werken.

Je hoeft niet meteen heel je bad in te smeren, een beetje product aanbregen bovenop de lijm en kijken of die iets doet is al voldoende.

Vanwaar de schrik voor het acryl bad? Die dingen zijn doorgaans vrij robuust.
Weet je heel toevallig welke zware chemicalien ik zou moeten gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
wasbenzine.
werkt prima en is niet zo agressief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 22:12
Ik denk niet dat stickerverwijderaar het bad aantast en wel dat het helpt. Tip: eerst even inwrijven, dan 5 minuten wachten, dan kijken of het los wil.

Test het spul voor de zekerheid eerst even uit op het minst zichtbare hoekje van je bad, aan een zijkant of randje ofzo. Ik denk niet dat acryl er in oplost.

P.s. ik heb het niet zelf geprobeerd.

• crepes-suzette
3dmazter schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:05:
wasbenzine.
werkt prima en is niet zo agressief
Is wasbenzine minder agressief dan stickerverwijderaar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
WD-40

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Probeer eens met een andere tape de lijmresten los te trekken, desnoods verwarm je het bad eerst met een föhn om de lijm wat soepeler te maken. eventuele restjes met wasbenzine verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 04:23
Mijn eerste oplossing zou WD 40 zijn. Daarna met warmte en sticker verwijderaar

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

paQ

WD 40 of Isoprop (Stickerverwijderaar)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 07:46
Een houten spatel kan erg handig zijn om de lijm weg te pulken, en geeft weinig kans op krassen. Uitgeharde lijm zal je kracht op moeten uitoefenen.

En dan hangt het van de lijm af, iets als zeep of olie is goed om te vermijden dat losgeraakte stukken opnieuw vastkleven, oplosmiddelen helpen de lijm oplossen (maar het moet ook van het fysiek werk komen). Ik zou ook eerst proberen met WD-40, isopropylalcohol, warmte.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou producten gebaseerd op petroleum of aceton in ieder geval ontwijken, dus ook WD40. (Al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat WD-40 de boel zo heel snel beschadigt) Al eens geklooid met een houten pollepel en wat lijnzaadolie?

Heb je eventueel de mogelijkheid om ergens op een niet opvallend stukje van het bad wat oplosmiddel(len) te testen alvorens je het op een zichtbaar stuk doet? :)

[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2023 12:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:57
crepes-suzette schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:18:
[...]

Is wasbenzine minder agressief dan stickerverwijderaar?
Wasbenzine is simpelweg een mengsel van C5-C15 aardolie fractie, en is over het algemeen vrij mild en niet aggresief voor plastics. Geen garantie natuurlijk, maar ik zou dat wel aandurven op acryl. WD40 is een beetje hetzelfde laken en pak, dat is een mengsel van allerlei lichte aardolie fracties.

Als dit niet werk zou ik gewoon alcohol of Iso-propylalcohol proberen. Dat is zeker weten veilig voor je badkuip, stinkt niet, niet echt aggresief en zeker de moeite waard.

Stickerverwijderaar heeft meestal als basis aceton of iets dergelijks. Aceton is veel aggresiever voor plastics, daarom werkt het ook zo goed als stickerverwijderaar. Ik zou dit echt als laatste keuze doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lollercopter op 25-08-2023 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 19:04
WD40 als de sticker er eenmaal af is en er nog lijmresten zijn. Inspuiten in laten trekken, net zo vaak herhalen tot je alles zo op kan vegen.

Daarna kan je overwegen het bad te poetsen met een poetsmachine en wat Commandant of ander polijstmiddel, net als een auto. Want je blijft de plek van de sticker anders wel zien (glimmend/dof).

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 25-08-2023 13:26 ]

Pagina: 1