Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 12:01
Beste mede-tweakers,

Ik heb een beetje een vreemde loopbaanverloop, en probeer het nu weer in de richting te krijgen van het oorspronkelijke idee, maar het lukt me niet zo goed. Ik zal jullie een korte beschrijving geven:

Ik heb eerst een bachelor in de technische natuurkunde gehaald, waarna ik een master heb gedaan in de informatica. Na mijn studie kreeg ik -- onverwacht en eigenlijk onmiddelijk -- de kans om een bouwproject over te nemen en het af te maken. Ik kreeg dat gefinancierd en omdat ik vrijwel alles zelf gedaan heb, heb ik daar een ontzettend forse winst mee geboekt. Tijdens de bouw heb ik een bedrijf opgericht -- oorspronkelijk om bij de groothandel terecht te kunnen -- waar ik in ben blijven hangen. Daarin verzorg ik kleine verbouwingen, huis-installaties, netwerk- en systeembeheer, airco's en beveiligingscamera's, om maar wat te noemen, eigenlijk van alles.

In wenselijke volgordelijkheid, wilde ik eigenlijk een job in de 1) cyber security, 2) soft- en hardware of 3) netwerk- en systeembeheer. Tot nu heb ik veel sollicitaties naar startersfuncties gedaan, soms meerdere rondes bij hetzelfde bedrijf maar het antwoord was altijd hetzelfde: "Nee, te weinig ervaring". Ik ben spreekwoordelijk de wanhoop nabij. De gang van zaken laat me wel twijfelen over mezelf, want het ligt sowieso aan mij, alleen zie ik niet wat het probleem is. Hebben jullie een idee? Kunnen jullie me misschien op weg helpen?

Ik ben bereid hard en lang te werken, nu ben ik 6 dagen per week meer dan 12u per dag van huis om mijn klanten te bedienen. ik heb verder weinig eisen, wel een paar voorkeuren: Ik ben een linux/open source man, en als dev werk ik het liefst op backend of low level zoals embedded/realtime of industriele automatisering.

Dank,

gitlab / linkedin / cv op aanvraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer een traineeship? Dan kom je meestal vanzelf ergens op een startersfunctie uit en leer je de juiste mensen kennen om verder te komen naar waar je wilt zijn in een bedrijf!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou beginnen met je Linkedin pagina in het Nederlands op te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En iets meer opschrijven wat je wil en de ervaring die daarvoor relevant is.

Nu kom je beetje over als iemand die weet hoe thuis een IP camera op te hangen. Dat is weinig relevant voor de functies die je zoekt.

Wat heb je gedaan op gebied van cyber, software dev etc

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 22-08-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mafl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:52:
Tot nu heb ik veel sollicitaties naar startersfuncties gedaan, soms meerdere rondes bij hetzelfde bedrijf maar het antwoord was altijd hetzelfde: "Nee, te weinig ervaring". Ik ben spreekwoordelijk de wanhoop nabij. De gang van zaken laat me wel twijfelen over mezelf, want het ligt sowieso aan mij, alleen zie ik niet wat het probleem is. Hebben jullie een idee? Kunnen jullie me misschien op weg helpen?
misschien reageer je op de verkeerde functies. Je bent begin dertig en men verwacht starters van begin/ mid 20.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
My 2 cents? Je bent te ervaren en te zelfstandig voor een traineeship en mogelijk zelfs überhaupt om voor een werkgever te werken. Dat is althans hoe de recruiters het ervaren. Want zij zoeken kneedbare mensen die niet in ervaring en intelligentie boven het zittende middenkader uitstijgen.
En dat betekent je dat je er met solliciteren niet gaat komen, hooguit met netwerken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
StevenK schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:32:
My 2 cents? Je bent te ervaren en te zelfstandig voor een traineeship en mogelijk zelfs überhaupt om voor een werkgever te werken. Dat is althans hoe de recruiters het ervaren. Want zij zoeken kneedbare mensen die niet in ervaring en intelligentie boven het zittende middenkader uitstijgen.
En dat betekent je dat je er met solliciteren niet gaat komen, hooguit met netwerken.
Ik kan je verzekeren dat echt niet elk bedrijf er zo over denkt.

Voor TS: Het lastige natuurlijk is dat je nu puur op IT gebied zwaar onder je niveau werkt. Draadloze netwerken installeren is natuurlijk niet echt iets waar een werkgever naar opzoek is voor een WO'er. Netwerkbeheerder is standaard natuurlijk ook niet een WO functie (zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar de gemiddelde niet). Ik denk niet dat LinkedIn verder goed of fout is om in het Engels te hebben. Vier dagen per week kan een dingetje zijn voor een starter, al is het nou ook weer niet zo problematisch zou ik verwachten, maar het kan er bovenop komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01
Jij bent eigenlijk helemaal geen trainee of starter, je bent een senior met een wat vreemde combinatie van kennis en ervaring. Ik zou beginnen met het grondig verbouwen van je Linkedin pagina en daarna kijken of er ergens in je netwerk mensen zijn die je verder kunnen helpen om ergens in gesprek te komen. Via de normale routes zal het best lastig zijn om binnen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Wel professioneel ervaren maar geen relevante werkervaring of expertise.

Dat blijkt ook uit het LinkedIn profiel wat een ongefocust rommeltje is.

Ik zie twee routes. Route 1 is als zelfstandige het nodige netwerken de eigen carrière op gang helpen. Route 2 is een tweede master met afstudeeropdracht als lanceerplatform.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:49
Een paar adviezen, deels in aansluiting wat hierboven al gezegd is:

Aan je Linkedin alleen al is nog heel winst te behalen m.i.
Ik zou dit strak trekken met een goede profielfoto (headshot tot schouderhoogte en contrast op de achtergrond, hier heb je volgens mij ook AI oplossingen voor tegenwoordig) en achtergrondfoto. Alles in het Nederlands zetten, je bewijst er weinig mee door het in Engels te doen. Nederlanders staan bekend om hun goede beheersing van het Engels, zeker als je hoger onderwijs hebt genoten, dus dit voegt niets toe. Met je profielbeschrijving onder about probeer je waarschijnlijkheid je veelzijdigheid aan te tonen maar het staat niet in dienst van de richting die je op wilt. Alleen opschrijven dat je een eigen succesvolle bedrijf begonnen (niet accidentally) en dat je nu een functie in A, B of C zoekt. Geen detailbeschrijvingen over die opdrachten en ook geen nieuwe acquisitie voor opdrachten, dat creeert verwarring. Wil je nou een baan of blijf je in je eigen bedrijf werken? Als je het inkomen van opdrachten on the side nog nodig hebt zijn er voor de acquisitie genoeg geschiktere platformen te gebruiken. Die posts komen heel desperate over dus sowieso weghalen.

Zo te lezen kom je wel in gesprek maar haken potentiele werkgevers later in het proces af. Wellicht omdat je bij recruiters en hr types nog de juiste knoppen in drukt met je profiel en achtergrond maar managers en directe collega's door je gebrek aan echte operationele ervaring in je gewenste vakgebieden heen prikken. Te ver onder je niveau solliciteren heeft ook weinig zin omdat ze dan inschatten dat je snel afhaakt (door verveling of mogelijke positieverbetering elders). Je moet voor jezelf een realistisch pad uit gaan stippelen. Daar zou ik toch hulp bij zoeken van een professioneel loopbaancoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:09

3DDude

I void warranty's

Jean bob is me voor,

Hoezo schrijf je ik ben per ongeluk een bedrijf begonnen en doe IT dingen ' erbij dat staat er letterlijk..

Jouw hele verhaal is letterlijk samen te vatten als:
Zelfstandig ondernemer in de (elektrotechnische) installatietechniek. (IP camera's, netwerk en wifi).

Wat heb je gedaan met die master informatica ?
Wat kan je ? want op je gitlab staan wat drivers, een simpel process explorer dingetje

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Overheidsinstantie? Zal misschien geen vetpot zijn, maar zijn soms grote organisaties waar je wel wat certificaten kan scoren. Daar heb je nog niets in. Waaruit blijkt dat jij degene bent die men nodig heeft voor hun enterprise security?

Of zo'n soort functie:
https://kombijde.politie....scoordinator_1015287.html
Stukje fysieke beveiliging, stukje informatiebeveiliging.

[ Voor 25% gewijzigd door ImprezaBrabo op 23-08-2023 00:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basmevissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:35
Absurd. Prima opleiding, goede instelling en bewezen de eigen broek kunnen ophouden. Dan verdien je gewoon een kans.
Ik stuur je een naam van iemand die een geschikte werkgever kan zijn en anders een groot netwerk heeft waar je gebruik van kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
2 vragen die misschien ook wel bij recruiters leveren.

1: waarom wil je weer in loondienst?

2: wanneer je weer in loondienst gaat. Stop je dan mee je eigen bedrijf? Wat ga je met die klanten doen?

Ik denk ook zeker dat je een kans verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafl
Frieda schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:20:
Probeer een traineeship? Dan kom je meestal vanzelf ergens op een startersfunctie uit en leer je de juiste mensen kennen om verder te komen naar waar je wilt zijn in een bedrijf!
Traineeships waren aan het begin onderdeel van mijn zoektocht en daar had ik ook geen success. Nu moet ik noodgedwongen een dagje gaan inleveren totdat de kinderopvang weer plaats heeft voor mijn dochter.
Ernemmer schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:23:
Ik zou beginnen met je Linkedin pagina in het Nederlands op te stellen.
Ok, goed idee. Dat ga ik doen.
Sethro schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:24:
En iets meer opschrijven wat je wil en de ervaring die daarvoor relevant is.

...

Wat heb je gedaan op gebied van cyber, software dev etc
Hobbymatige projecten. Tot nu toe werd dat altijd van tafel geveegd door recruiters, maar misschien deden ze dat ook wel om me omlaag te praten. Ik weet het niet.
bombadil schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:28:
[...]

misschien reageer je op de verkeerde functies. Je bent begin dertig en men verwacht starters van begin/ mid 20.
Dat kan, en daar dacht ik ook aan. Maar ik moet toch aan een bepaald functieprofiel voldoen, en ze schrijven nooit leeftijd op want dat mag niet. Dus ik ben bang dat de mismatch tussen leeftijd en werkervaring is wat het is. Ik kan moeilijk voor een functie gaan waar ze 10j relevante werkervaring voor vragen.
Ligt ook in mijn lijn der verwachting maar ik hoop dat je geen gelijk krijgt.
joke_name schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:07:
2 vragen die misschien ook wel bij recruiters leveren.

1: waarom wil je weer in loondienst?

2: wanneer je weer in loondienst gaat. Stop je dan mee je eigen bedrijf? Wat ga je met die klanten doen?

Ik denk ook zeker dat je een kans verdiend.
Ik wil niet per se in loondienst. Ik wil beginnen met werk waar ik voor ben opgeleid. Ik voel me momenteel weinig uitgedaagd, het werk is wel leuk, maar eenvoudig en lichamelijk zwaar.

Ik heb geprobeerd om aan opdrachten te komen. maar het vinden daarvan is onmogelijk zonder eerst een instap gehad te hebben in het bedrijfsleven. Dus die route laat ik varen.

Het bedrijf zet ik op een lager pitje. Ik kan mijn klanten niet zomaar in de steek laten dus de strategie is om niks nieuws meer aan te nemen en alleen nog onderhoudswerkzaamheden te doen. Dan dooft de vlam langzaam. Het is wel de bedoeling om op de lange termijn weer een bedrijf op te starten, maar het helpt niet echt om dat te vertellen, dus dat laat ik maar in het midden.

Op langere posts reageer ik vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
mafl schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:17:
Hobbymatige projecten. Tot nu toe werd dat altijd van tafel geveegd door recruiters, maar misschien deden ze dat ook wel om me omlaag te praten. Ik weet het niet.
Recruiters en HR-mensen hebben helaas zelden inhoudelijke kennis, en gaan daarom af op allerlei irrelevante randzaken. Daar moet je je niets van aantrekken. Tegelijkertijd is het natuurlijk frustrerend dat deze mensen zichzelf tot gatekeepers hebben benoemd.

Ik ben het met de overige posters eens; als mijn werkgever op dit moment mensen zou zoeken, zou je morgen op gesprek mogen komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Ik heb je LinkedIn profiel bekeken. Ik ben zelf werkzaam in de cloud hoek met een lang verleden als developer. Mensen zoals jij zou ik op zich prima willen aannemen voor een junior functie maar je LinkedIn profiel zegt mij niks. Bouw je profiel danwel cv altijd in de richting aar je naar toe wilt gaan. Cybersecurity, soft en hard en netwerk. Tja wat wil je dan eigenlijk want dat is echt een breed spectrum. Cybersecurity of developer is gezien je opleiding best goed, analytische sterk is altijd een pre.

Het zal niet makkelijk worden, maar je hebt slechts een kans nodig!

Schrijf je LinkedIn en je cv richting de kant waar je naar toe wilt.

Haal die work for food post weg.

Refactor je about naar 1 alinea en neem de andere adviezen mee.

De markt is momenteel in jouw voordeel, men zoekt enorm veel mensen alleen zal je zelf een andere tactiek moeten hanteren. Ik hoop voor je dat je snel een leuke uitdagende job kan vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:56
Gezien je al ervaring heb met eigen bedrijf. Waarom geen freelancer worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 21:21
Aangezien je snel kan leren, zou ik ook beginnen met een aantal certificaten te halen. Mijn ervaring is dat er vaak bij 13 in een dozijn recruiters als eerste gekeken wordt naar een aantal certificaten met daarna de werkhistorie.

Mijn tip zou zijn begin met laag hangend fruit, az-900,az-104. Ben je goed met scripten etc, rol daarna richting az-204/400.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
Endpoint schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:58:
Mijn tip zou zijn begin met laag hangend fruit, az-900,az-104. Ben je goed met scripten etc, rol daarna richting az-204/400.
Ik denk dat je beter zijn openingsverhaal had moeten lezen. Opleiding is niet het probleem van de TS, en iemand die (eventueel) software wil schrijven in Open Source-omgevingen heeft niet zoveel aan certificaten waarmee je op MBO-niveau kunt systeembeheren in een Microsoft-omgevingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:41
Op je LinkedIn staan een aantal stages, waarvan ik aanneem dat die relevanter zijn voor wat je nu wilt doen dan je eigen bedrijf. Je hebt er helaas verder geen woord over geschreven. Schrijf in een aantal zinnen waar je tijdens die stages aan hebt gewerkt en wat je bereikt hebt.

Edit: En leg daar ook meer focus op tijdens je gesprekken. Welke relevante werkervaring heb je wel al (opleiding, vakken, stages). Uiteraard alleen relevante stages gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Hagdos op 23-08-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En wat naast wat bovenstaande schrijft, leg de focus voor de jaren ertussen in op het projecten in de bouw draaien. En dat je nog wat dingen hebt gedaan die daarbij horen is prima, maar mijn onderbuik is dat vertellen hoe je een wifi netwerk hebt aangelegd alleen averechts werkt. Want dat kan hun neefje ook. Terwijl dat andere laat zien dat je handen uit de mouwen kan steken, maar nu wil je toch weer terug de IT / techniek in.

(Overigens lijkt mij Freelancer worden met nul ervaring behalve je master in die richting lastig, en een hele nieuwe master doen zodat je een nieuwe afstudeeropdracht kan doen en hopelijk op die manier bij een bedrijf binnenrollen wat overkill).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Aangezien je snel kan leren, zou ik ook beginnen met een aantal certificaten te halen. Mijn ervaring is dat er vaak bij 13 in een dozijn recruiters als eerste gekeken wordt naar een aantal certificaten met daarna de werkhistorie.

Dit is zeker iets wat TS kan doen. Pak die certificaten, dan heb je wat om te laten zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:23:
Dit is zeker iets wat TS kan doen. Pak die certificaten, dan heb je wat om te laten zien.
Hij kan ook zijn heftruckrijbewijs halen. Dat is bijna net zo relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Ben je serieus of aan het trollen? ALs hij de software kant danwel cyberserucity kant op wilt gaan kan een az-204, sc-100 hem absoluut een ingang geven om ergens een kans te maken.

Tenzij jij in een fabriek werkt en dit een kwalificatie eis voor jou is, snap ik je opmerking niet echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hij heeft een master in de IT, en het advies is dan een cursus Azure die (als ik het goed heb, geen IT'er zelf) geschikt is voor net afgestudeerde MBO'ers die zich op Azure willen focussen.

Het is alsof je een WO elektrotechniek student adviseert een cursus meterkasten installeren te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sissors schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:48:
Hij heeft een master in de IT, en het advies is dan een cursus Azure die (als ik het goed heb, geen IT'er zelf) geschikt is voor net afgestudeerde MBO'ers die zich op Azure willen focussen.

Het is alsof je een WO elektrotechniek student adviseert een cursus meterkasten installeren aanbeveelt.
Maar dat is verre van erg :) De TS heeft op dit moment van alles wat gedaan, maar als je met IT kennis wil starten is een basisset van trainingen toch wel vereist. Je begint ook niet direct met server uitbouwen in Azure, nee je wil eerst de beginselen kennen. De master computer science herbergt dat deel niet ;)

offtopic:
En nee, ik wil bewust geen HBO/Uni vs MBO starten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn

Het is alsof je een WO elektrotechniek student adviseert een cursus meterkasten installeren aanbeveelt.
Waar haal je vandaan dat die voor mbo's? zijn 8)7

Azure certificaten heeft niks met je opleiding te maken, het gaat om toetsing van inhoudelijke kennis.

Als TS richting cyber secruity wilt gaan of als developer kan dit gewoon een start zijn om binnen te komen.

Wat is jouw werk domein btw? IT?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar kijk dan niet vreemd op dat hij met een bore-out zit over 3 maanden. Ik wil namelijk prima een discussie WO versus MBO starten. Het punt is namelijk dat het andere kennis is (oké en laten wel wezen, ook meer kennis bij de WO'er). Maar als jij een nieuwe meterkast nodig hebt, krijg jij echt een heel stuk meer kennis daarover van een MBO elektrotechnieker dan een WO elektrotechnieker. Je dan gaan verbreden in meterkasten aanleggen als WO'er die moeite heeft een baan te vinden lijkt mij twijfelachtig, tenzij je plan is dan maar meterkasten te gaan aanleggen. Prima natuurlijk, maar als je plan is een baan op WO niveau te vinden helpt dat geen drol.

En persoonlijk vermoed ik al dat het niet helpt voor TS dat zijn CV dingen heeft als wifi netwerken aanleggen, en extra cursussen voor een beginnende IT beheerder toevoegen geven denk ik niet meer het idee dat hij een WO'er is die op WO niveau werk zoekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Wat is jouw werk domein btw? IT?
Ik schrijf letterlijk dat ik geen IT'er ben...

Dus ik kan er naast zitten, maar laat ik het zo zeggen: Hoeveel WO IT'ers die bijvoorbeeld developer worden bij ASML krijgen van diegene eerst een cursus Azure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
Nu is hier lastig op te sturen, maar ik heb een ietwat vergelijkbaar probleem gehad (buiten NL trouwens). Ik was een aantal jaar uit de IT, door persoonlijke omstandigheden. Vele bedrijven hebben een flinke muur genaamd 'recruiting' opgetuigd. Die kijken naar strakke vinkjes, maar inhoudelijk kunnen ze (met alle respect) niets. C++? Ooit van gehoord, verder komt het niet. Als je geen 5 jaar ervaring in C# had, dan lieten ze je gewoon varen ongeacht je kennis en kunde in andere talen.

Uiteindelijk ben ik naar wat kleinere bedrijven gaan kijken waar de 'recruiter' eigenlijk direct een technisch onderlegd persoon was. Die boden eigenlijk allemaal direct een interview aan, zonder specifieke 'rondes'. Die keken veel meer naar je methodieken en algemeen niveau (en dan kunnen hobby-projecten e.d. prima input zijn) dan naar welke talen/hard-skills/... je -nu- beheerst; dat valt met de juiste ondergrond relatief eenvoudig aan te leren - zolang je maar weet hoe de vork in de steel steekt.

En toen kon het opeens snel gaan; twee weken na aantekenen een contract mogen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:57:
Dus ik kan er naast zitten, maar laat ik het zo zeggen: Hoeveel WO IT'ers die bijvoorbeeld developer worden bij ASML krijgen van diegene eerst een cursus Azure?
Ik ben wel een IT'er: vrijwel niemand, tenzij ze wellicht op de servicedesk werken. En ik ken redelijk wat (ex-)ASML'ers.

Het belang van certificaten is iets wat de grote detacheerders in het westen en de overheid elkaar aangepraat hebben. Nuttig voor mensen die verder geen opleiding hebben en toch een basisniveau van kennis willen aantonen. Maar niet voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Sissors schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Ik schrijf letterlijk dat ik geen IT'er ben...

Je gaat compleet voorbij aan de probleemstelling. Geen idee waarom, wil het wel opmerken.

TS heeft een goede opleiding maar wilt ergens beginnen. Hij is inhoudelijk junior en heeft geen concrete inhoudelijk ervaring. Om een streepje voor te krijgen helpt een azure certificaat voor developer en cyber security enorm. Ik weet dat want dat is mijn vak gebied en zie hoe die certificaten mij ook helpen om op freelance rollen te solliciteren waar ik nog geen concrete werk ervaring in heb.

Jij begint voor asml, maar dat heeft niks met TS te maken. Als mensen bij ASML solliciteren en geen master hebben, maar solliciteren op een azure rol dan helpt die certificaat enorm. ook als het een developer richting azure is.

Maar goed TS vroeg hoe hij een kickstart kan krijgen en een streepje voor heeft, nou certificaten helpen in de IT enorm. Je zit er idd naast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Ik ben wel een IT'er: vrijwel niemand, tenzij ze wellicht op de servicedesk werken. En ik ken redelijk wat (ex-)ASML'ers.

Het belang van certificaten is iets wat de grote detacheerders in het westen en de overheid elkaar aangepraat hebben. Nuttig voor mensen die verder geen opleiding hebben en toch een basisniveau van kennis willen aantonen. Maar niet voor de TS.
Incorrect. Certificaten helpen enorm als je geen inhoudelijk ervaring hebt. Ik ben freelancer met development achtergrond en focus op cloud. Als ik geen inhoudelijk ervaring heb, kan ik aankomen met certificaten. Maar ervaring is belangrijker dan een certificaat. Opleiding boeit veelal niet zo veel in dit domein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:06:
Jij begint voor asml, maar dat heeft niks met TS te maken. Als mensen bij ASML solliciteren en geen master hebben, maar solliciteren op een azure rol dan help die certificaat enorm. ook als het een developer richting azure is.
Zoals ik al eerder opmerkte: de TS heeft geen ambities om in een Azure-omgeving te werken. Hij wil werken in een Open source omgeving, en dan cybersecurity of (eventueel) embedded development.

Die aanbeveling van Azure-certificaten slaat echt nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alsof je een WO elektrotechniek student adviseert een cursus meterkasten installeren te doen.
Wat een onzin zeg. Master in de IT en geen ervaring. Tijdens die master hebben ze vast veel les over de public cloud gegeven, not. Een beetje Azure engineer of architect heeft z'n Azure papieren. Het is totaal niet vergelijkbaar met jouw analogie. Ik zeg niet dat Microsoft certificeringen heilig zijn, maar hij legt het wel af tegen iemand die het wel heeft 'all else being equal'. Er wordt gewoon naar gekeken door werkgevers.

Wat betreft LinkedIn in het Engels.. mijne is ook in het Engels.. ik word dood gegooid met banen. Maw, maakt geen bal uit. Hier wel 20 jaar ervaring en alle papieren op 2 cloud platformen.
Sterker nog, ik denk beter in het Engels dan Nederlands als je in de IT zit.

Ik denk gewoon onderaan beginnen bij een integrator bijv. Als je goed bent zit je binnen een paar jaar een stuk beter. Paar keer switchen van baan. Dan gaat het snel.
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:10:
[...]

Zoals ik al eerder opmerkte: de TS heeft geen ambities om in een Azure-omgeving te werken. Hij wil werken in een Open source omgeving, en dan cybersecurity of (eventueel) embedded development.

Ja prima, haalt hij daar z'n papieren. Punt is, hij moet gewoon papieren hebben in het betreffende vakgebied.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Maar goed TS vroeg hoe hij een kickstart kan krijgen en een streepje voor heeft, nou certificaten helpen in de IT enorm. Je zit er idd naast :)
Ligt maar net aan de functie waar je naar solliciteert, en het bedrijf. Er zijn zo achterlijk veel certificaten te behalen dat een willekeurig Azure-certificaat nou niet direct iets betekent.

Uiteindelijk haal je certificaten (indien nodig) wanneer je al binnen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Interesse in webdevelopment aan de backend kant? Als je bereidt bent om in de regio Leiden aan de slag te gaan stuur me een DM en ik stel je intern voor! Als je wat meer informatie wilt mag natuurlijk ook.

HOI.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mafl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:52:
Ik ben bereid hard en lang te werken, nu ben ik 6 dagen per week meer dan 12u per dag van huis om mijn klanten te bedienen.
Heel eerlijk gezegd krijg ik bij dit soort zinnen een beetje een twijfels of je geschikt bent om in een IT-bedrijf te werken, en je daar ook langer stand te houden in een vast gedefinieerd taakgebied.
(Hoe raar het ook linkt, ze hebben daar ook weinig aan iemand die enkel heel veel uren maakt, maar niks meetbaars oplevert)
Als ik de intro in je CV lees, versterkt dat idee zich ... waarin je meerdere huzien gerenoveerd te hebben, per ongeluk een bedrijf opgericht te hebben, en heel veel dingen "on the side" te doen.

Misschien lijkt het zo te werken als je jong bent, maar als je wat langer gewerkt hebt en misschien wat ouder geworden bent, merk je op een gegeven moment ook dat iemand die 'alles' wil doen en een heleboel dingen een beetje kent uit uiteenlopende vakgebieden, meestal nergens echt goed in is, en mogelijk vooral een hoop open eindjes achter zich laat.

Om te overleven is het vaak nutiger 'lui'' te zijn en daarom zo efficient te werk te gaan.
Uit jouw cv krijg ik eerder een soort van ADHD-heen-en-weer idee van iemand die met allerhande andere zaken bezig is...
eerst 10 jaar lang de eeuwige student spelen in redelijk ver uiteenlopende vakgebieden, maar nergens echt ooit 'aankomen', of je werkelijk kunnen concentreren op een vast gedefinieerd taakgebied (dat in bedrijven nu eenmaal als enige ook een meetbaar resultaat oplevert, het jarenlang doorrommelen lukt mischien in de universitaire wereld, maar niet in het bedrijfsleven)

Mischien is dat zeker niet het geval bij jou, maar ik geef eerlijk aan dat ik die indruk bij je biografisch verhaaltje en je linkedin wel krijg...
nl. dat van iemand die eerder weinig met de IT doet en veel dingen erbij, en waarvan idd onduidelijk is hoe groot zijn relevante en ter zake doende kennis.

Ongetwijfeld vind je dat huizen-renoveren enorm leuk, maar als het niet relevant is voor een eventueel vakgebied in welke richting je nu zoekt, laat het liever weg of houd het heel erg beknopt.
Dat je 12 uur per dag bezig bent met je eigen bedrijfje, is ook een turn-off voor een werkgever... die verwacht dat je dan allemaal dingen erbij gaat doen en je je niet concentreert op je taak binnen het bedrijf of het team.

Qua woordkeuze, let op dat dingen die je misschien leuk/interessant vind klinken, evengoed soms een ander gevoel opwekken bij een werkgever:
zaken als
"played a major role in the renovation of three houses" == "ik stond er een beetje bij, terwijl anderen het werk deden"
"have also taken IT assignments on the side such as installing IP security cameras, servers and networks" = "typische hobbyist die dingen voor vrienden en familie doet, voor een glas melk en wat koekjes"
"I have also done some odd-one-out assignments such as servicing liebherr crawler cranes for going offshore, installing solar panels and i got regularly asked by an irrigation company to drive as a service engineer for them." = Uit geldnood pik ik allemaal k*t-jobs op die me verder geen relevante werkkennis bieden.
In my free time i enjoy (...) even revisit old uni assignments to see if i can make them faster. == "Ik heb niks beters te doen"

sorry als dit hard klinkt, maar let goed op de indruk die je op anderen kunt wekken... soms is teveel willen melden en je erg énthousiast' voordoen iets dat juist afstoot (ik krijg dat gevoel bij je cv)

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 23-08-2023 11:30 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik je linked-in lees mis je de competenties voor Cyber/it ect. Ik lees "ik werk hard en lang" maar koppel daar de juiste vaardigheden aan, dingen zoals Initiatief nemen, analytisch sterk zijn, autonoom kunnen werken lezen beter weg dan " uitvoerend werk verrichten" tijd om je tekst te herschrijven dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:10:
[...]

Ik las cyber security, hard en software, netwerk. Met andere woorden het gaat alle kanten op. Tuurlijk kan dat ook on prem zijn en niet in een cloud, maar een certificaat kan gewoon helpen om net even die uitnodiging te krijgen :) Tja, snap eigenlijk niet waar die enorme aversie bij jou vandaan komt? :)

Azure heeft ook gewoon kubernetes en en linux hoor, het windows is al heel lang verleden tijd, zelf .Net. Dus wellicht dat je azure ziet als closed sourced maar microsoft omarmt open-source al heel lang. Wat is volgens jou een open source cloud omgeving? of is dat volgens jou niet mogelijk, open source en cloud?

[ Voor 18% gewijzigd door mannowlahn op 23-08-2023 11:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

mafl schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:17:

Het bedrijf zet ik op een lager pitje. Ik kan mijn klanten niet zomaar in de steek laten dus de strategie is om niks nieuws meer aan te nemen en alleen nog onderhoudswerkzaamheden te doen. Dan dooft de vlam langzaam. Het is wel de bedoeling om op de lange termijn weer een bedrijf op te starten, maar het helpt niet echt om dat te vertellen, dus dat laat ik maar in het midden.

Op langere posts reageer ik vanmiddag.
RM-rf schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Misschien lijkt het zo te werken als je jong bent, maar als je wat langer gewerkt hebt en misschien wat ouder geworden bent, merk je op een gegeven moment ook dat iemand die 'alles' wil doen en een heleboel dingen een beetje kent uit uiteenlopende vakgebieden, meestal nergens echt goed in is, en mogelijk vooral een hoop open eindjes achter zich laat.

Om te overleven is het vaak nutiger 'lui'' te zijn en daarom zo efficient te werk te gaan.
sorry als dit hard klinkt, maar let goed op de indruk die je op anderen kunt wekken... soms is teveel willen melden en je erg énthousiast' voordoen iets dat juist afstoot (ik krijg dat gevoel bij je cv)
Ook ik wil je wat meegeven (werk in een ongerelateerd vakgebied, maar wel management functie).
En ook dit is constructief bedoeld, maar gaat wel hard zijn.

Wat wil je nou? Waarom zou je in vredesnaam je je bedrijf nog willen houden als je full time in loondienst wil? Als je in loondienst wil, is het einde bedrijf. Ik neem aan dat je geen SLA's met je klanten hebt afgesproken, dus dan is het jammer de bammer. Je moet aan jezelf denken, en vooral focussen.

Daarom ook even RM-rf gequote, want hij legt de vinger op de zere plek, jack of all trades, master of none.

Mijn oprecht advies aan je is om heel goed duidelijk te hebben voor jezelf wat je wil. Loondienst? Zo ja, dan einde bedrijf. Als jij tijdens een mogelijke sollicitatie ook maar hint dat jij je eigen bedrijf erbij wil houden / later uit wil breiden is dat voor mij als manager een grote turn off, en reden om je niet aan te nemen.

Focus!

(en oprecht veel succes :Y )

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je LinkedIn nodigt niet uit te lezen. Self-employed en dan moet ik maar graven om een beetje een beeld te vormen. Zoals @RM-rf al zei: vaag en uitlegbaar als "ik ben eigenlijk niks gedaan en heb her en der maar een klusje aangepakt waar iemand wanhopig invulling voor zocht".

Zelf ben ik werkzaam in het vakgebied waarin snps, een van je stage opdrachten, opereert, dat was letterlijk het enige wat mij persoonlijk opviel en bijstaat. Maar waarom lees ik helemaal niks over wat je nu gedaan hebt?

Mijns inziens moet je het volgende doen op je LinkedIn:
1. Meer detail. Inclusief in titel van functies, zodat het snel duidelijk is wat je kunt en gedaan hebt.
2. Minder vaagheid. Zoals eerder opgemerkt, haal die weifelende elementen weg en schrijf wat je gedaan hebt en je successen waren. Niet waar je zo half een beetje bijstond en al dan niet potentieel weleens wat aan bijgedragen zou kunnen hebben of enige verantwoording voor hebt gehad.

Waarom je bedrijf niet uitbouwen?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:00

Meller

Much to learn, you still have

Idd waarom niet je eigen bedrijf omvormen naar hetgeen je wil? Dit kan je gefaseerd doen in een x aantal jaar en zo een portfolio opbouwen met relevante projecten/opdrachten.

Waarom staat er Selfemployed ipv owner company x op je linkedin? Ik doe de aanname dat je een bedrijfsnaam hebt, gekoppeld aan een website etc.. Komt ook direct professioneler over en dat je niet met een hobbyist die maar vanalles doet te maken hebt.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:12:
Ja prima, haalt hij daar z'n papieren. Punt is, hij moet gewoon papieren hebben in het betreffende vakgebied.
Die heeft-ie.

Ik kan me allerlei relevante en minder relevante vragen stellen bij de TS: wil hij niet teveel? hoe gaat hij gedijen in een bureaucratisch bedrijf? etc. etc. De meeste daarvan zijn hier al aan bod gekomen.

Papieren zijn niet zijn probleem.
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:33:
Ik las cyber security, hard en software, netwerk. Met andere woorden het gaat alle kanten op. Tuurlijk kan dat ook on prem zijn en niet in een cloud, maar een certificaat kan gewoon helpen om net even die uitnodiging te krijgen :) Tja, snap eigenlijk niet waar die enorme aversie bij jou vandaan komt? :)
De TS heeft een startkwalificatie (Master CS) waarmee je normaal gesproken in de huidige banenmarkt vrijwel altijd op gesprek mag komen voor een sollicitatie als junior developer.

Dat dat niet gebeurt komt gewoon omdat-ie geen "standaard" arbeidsverleden heeft. Dat roept vooroordelen op, en het is helaas zo dat hoe minder informatie je aan recruiters en HR-mensen geeft, hoe minder vooroordelen ze zich kunnen vormen.

Een Azure-certificaat is gewoon weer een stukje irrelevante "noise" die je niet dichter bij je doel gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 17:47
Een werkgever/recruiter kijkt 5 tot 10 seconden naar een profiel en als dat de aandacht niet trekt is het weer door naar de volgende.

Je hebt een "door naar de volgende" profiel opgeschreven.

Voor iemand die je niet kent is de indruk, vlees nog vis, misschien zelfs een beetje een braller die zichzelf te fantastisch vindt. En vervolgens kennis en ervaring op wil doen binnen jouw bedrijf (leren kost tijd en geld voor een werkgever) en dan daarmee zsm. terug naar een eigen bedrijf.

Probeer eens te kijken naar welke tekst deze indruk kan omzetten naar : "hé interessant, eens even mee praten".

In een sollicitatiegesprek zou ik als eerste willen weten waarom je op je stage adressen niet met open armen ontvangen wordt voor een baan. Verder zou ik je gezien de bovenstaande indruk vragen welke feedback je de afgelopen jaren over jezelf en je handelen gehad hebt, van wie deze feedback af kwam, wat dit met je deed en wat je er mee gedaan hebt.

De indruk is dat je solistisch op een erg volwassen niveau opereert. Veel meer zelfstandigheid aan kan dan anderen om je heen. Vraag voor een werkgever is: hoe ben jij aanstuurbaar. En hoe valt jouw zelfstandigheid binnen een team. Stem je genoeg af met anderen. Communiceer je helder genoeg? Iets wat niet helder is als je je profiel leest.

Dat je je vraag en verhaal hier post geeft wel aan hoe serieus het voor je is. Dus ik ben er stellig van overtuigd dat je er met de tips en contacten van hier wel zal komen.

En voor banen: kijk breed

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 23-08-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Die heeft-ie.

Ik kan me allerlei relevante en minder relevante vragen stellen bij de TS: wil hij niet teveel? hoe gaat hij gedijen in een bureaucratisch bedrijf? etc. etc. De meeste daarvan zijn hier al aan bod gekomen.

[...]

De TS heeft een startkwalificatie (Master CS) waarmee je normaal gesproken in de huidige banenmarkt vrijwel altijd op gesprek mag komen voor een sollicitatie als junior developer.

Dat dat niet gebeurt komt gewoon omdat-ie geen "standaard" arbeidsverleden heeft. Dat roept vooroordelen op, en het is helaas zo dat hoe minder informatie je aan recruiters en HR-mensen geeft, hoe minder vooroordelen ze zich kunnen vormen.

Een Azure-certificaat is gewoon weer een stukje irrelevante "noise" die je niet dichter bij je doel gaat brengen.
Nee want zon certificaat laat zien dat hij ondanks dat hij 10 jaar lang geen relevante ervaring opgedaan heeft toch iets van relevantie kan aantonen.

Maar goed, wellicht dat jij met het inhuren van it profielen ergens anders daar naar kijkt. ik geef alleen aan waar ik naar kijk bij inhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:32
Sparhawk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:44:
[...]

[...]

Focus!

(en oprecht veel succes :Y )
Heel erg eens. Als ik zo'n cv onder ogen krijg ga ik direct risico managen: is hij direct declarabel? In te huren via een uitzendbureau? Alleen bij 2x ja zou ik zo iemand een kans geven.

Green flag: technische opleiding dus potentie. Heeft bedrijf gehad, dus wil werken. Maar ik ga de omscholing niet betalen, want voor je het weet valt het werk tegen en dan is hij weer weg.

Red flags: ongefocust, geen regie, geen relevante/aansluitende werkervaring. Eerst maar eens zien of je wel dr juiste vaardigheden hebt. Daarom alleen via een uitzendbureau.

Dus TS: leg in je cv uit waarom je ooit enthousiast was om je bedrijf op te starten en hoe je die ervaring wil inzetten in je nieuwe stap. Ga dan verkennende gesprekken voeren met bedrijven die je interesse hebben en vraag wat er nodig is. Werk daar vervolgens aan (show, don't tell).

En kun je je interesse niet in je huidige bedrijf kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Eens met de mensen die hinten richting certificeringen.
Maar TS zit in de Linux/Opensource hoek, en dan is Azure niet (alleen) de meest logische kant.

Als basis (Linux) zou ik voor Red Hat Certified System Administrator (RHCSA) gaan, eventueel aangevuld met RHCE (Red Hat Certified Engineer). Examens kosten ongeveer EUR 600, trainingen zijn voor een habbekrats te doen via bijvoorbeeld Udemy.

Nuttige aanvullingen zouden kunnen zijn:
- Ansible (RHCE of iets vergelijkbaars) -> automation, infrastructure as code
- Python (PCAP)
- Kubernetes (Certified Kubernetes Administrator)
- Public cloud (Azure, AWS, GCP)

Hier zijn voldoende online (bijna gratis) trainingen voor, en de examens kosten hooguit een paar honderd euro.

Je toont hiermee een stuk zelfstandigheid, zelfredzaamheid en initiatief aan. En dat kan best de doorslag geven om TS een kans te geven wanneer de echte ervaring nog ontbreekt.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
Gezien je een link erbij hebt gezet van je LinkedIn vind je het vast niet erg, voor de zekerheid heb ik het in een MO tag gezet. Veel posts over dat je LinkedIn profiel niet goed is, dus nog eentje extra zal het niet veranderen. Ik heb je profiel eens door ChatGPT gehaald en dit kwam eruit

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht kan je hier iets mee, zeg niet dat het perfect is maar kan toch dienen als een basis
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Lijkt software testing je misschien wat? Ik ben zelf na mijn studie gestart als software tester en ik had destijds veel collega's van verschillende leeftijden en ook vanuit verschillende soort opleidingen die ook de traineeship deden en opgeleid werden in dat vakgebied.

Als software tester kun je ook veel richtingen in na verloop van tijd, kan dus een mooie start zijn voor je carriereswitch. Bijvoorbeeld specialisatie als pentester (meer richting cybersecurity dus). Ik had ook collega's die in omgevingen kwamen met blue- en red-teaming. Weet niet of je dat ook bedoelde met cybersecurity, wat natuurlijk heel breed is ook.

Er zijn best wat detacheringspartijen (met de focus op testen) die traineeships aanbieden.

Je mag me altijd een berichtje sturen mocht je meer informatie over het vakgebied willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:36
Op basis van je linkedin, en wat je zoekt, zou ik een stapje terug doen en alleen de focus op je opleiding leggen. Je ervaringen als zzp'er / self-employed is eigenlijk niet van toepassing voor het type werk wat je zoekt. Op linkedin zou ik dat stukje heel klein beschrijven "Bedrijf X, eigenaar", met zeer kort beschreven wat je hebt gedaan.

Op basis van je opleiding moet je interviews krijgen (immers is je opleiding maar 3 jaar geleden), en in die interviews is de vraag "wat heb je qua werkerving in ons vakgebied" eigenlijk één antwoord: "de stages en afstudeeropdracht". Als de vraag komt waarom je als zzp'er stopt is het antwoord "omdat het me niet lukt als zelfstandige de opdrachten binnen te halen op een nivo waarop ik wil werken, en mijn kennis eigenlijk niet als zzp'er inzetbaar blijkt. Daarom zoek ik naar een functie waarin ik dit wel kan doen, en zal de rest alleen nog als kleine prive hobby blijven." Als je zulke antwoorden zou geven zou mij het duidelijk zijn dat je ervaring hebt opgedaan als zzp'er, maar je je toch beter in een groter bedrijf voelt.

Qua ervaring zou ik zoeken naar bedrijven waar je graag zou willen werken, en die aanschrijven ook al zijn er geen vacatures. Uit ervaring weet ik dat functies voor embedded development lastig te vinden zijn, omdat de bedrijven die vacatures niet goed uitzetten. Dus kijk naar bedrijven waar je volgens jou zelf perfect terecht zou kunnen, en neem dan contact met hun op. Extra certificaten halen lijkt me nu nog niet aan de orde, je bent immers nog niet zo lang klaar met de studie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Die heeft-ie.

Hij heeft een Master in de IT en geen ervaring. Succes. Even grof gezegd; Hij kan nog niks en heeft beperkte marktwaarde. Een master is een mooie basis, bewijs dat je wat kan. Hij kan gewoon op 0 beginnen in de IT, maar zal snel naar betere functies gaan.

[...]
Exact. Junior. Dat moet prima kunnen lukken lijkt mij.
Precies. Dus papieren halen om dat te compenseren.
Nee, want hij gaf aan "Systeem/Netwerk beheer", "Linux", "Open source", etc. Ik weet niet of je Azure kent, maar daar kan je helemaal los met dit soort zaken. Of AWS net zo (er is meer werk in Azure). En met een Master in IT zie ik hem over een paar jaar als data analist, data platform engineer, architect, etc.
Het "noise" noemen vind ik veel te kort door de bocht. Je kan 2,5 ton per jaar ophalen met dat werk. Dat is toch lekker boeren terwijl je iets doet dat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:07:
Hij heeft een Master in de IT en geen ervaring. Succes. Even grof gezegd; Hij kan nog niks en heeft beperkte marktwaarde. Een master is een mooie basis, bewijs dat je wat kan. Hij kan gewoon op 0 beginnen in de IT, maar zal snel naar betere functies gaan.
Tijdens de crisis was het doodnormaal voor afstudeerders CS (HBO of Universitair) om gelijk in te stromen als software developer. En met de overspannen arbeidsmarkt van nu zou zo iemand eerst irrelevante administrator-certificaatjes moeten halen en "op 0 moeten beginnen"?

Ik geloof het eerlijk gezegd niet.

Misschien dat de cybersecurity-markt anders is; die begrijp ik een stuk minder. Maar voor software developer heeft hij gewoon de vooropleiding, een relevante (recente) stage, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Tijdens de crisis was het doodnormaal voor afstudeerders CS (HBO of Universitair) om gelijk in te stromen als software developer. En met de overspannen arbeidsmarkt van nu zou zo iemand eerst irrelevante administrator-certificaatjes moeten halen en "op 0 moeten beginnen"?

Misschien dat de cybersecurity-markt anders is; die begrijp ik een stuk minder. Maar voor software developer heeft hij gewoon de vooropleiding, een relevante (recente) stage, etc.
Jij hebt denk ik geen idee welke azure certificaten er zijn? Dat is een heel spectrum.

Niemand zegt dat een certificaat noodzakelijk is. Maar als het zo makkelijk voor ts was dan waren wij niet in zijn topic aan het ouwehoeren.

TS heeft helaas door tien jaar geen relevante ervaring, wat te compenseren. Zo werkt dat helaas. Zijn opleiding is idd een goede start maar om de kansen te vergroten kan je prima een certificaat in de richting halen waar hij heen wilt. 204 is developer, sc-100 is cyber security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Nu online
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:23:
Jij hebt denk ik geen idee welke azure certificaten er zijn? Dat is een heel spectrum.
De opmerking ging over AZ-104 en AZ-900. Als dat demigod cybersecurity certs zijn heb ik niets gezegd.
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:23:
TS heeft helaas door tien jaar geen relevante ervaring, wat te compenseren. Zo werkt dat helaas.
Hoe kan hij nou tien jaar relevante ervaring missen als hij drie jaar geleden is afgestudeerd?

TS heeft al wat afwijzingen te pakken, dat is meestal niet zo geweldig voor je zelfvertrouwen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo sympathiek om hem dan ook nog eens aan te praten dat-ie zich moet laten bijscholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Nee ik ook niet. Dat zei ik namelijk ook niet ;) Maak jij er van.

Als iemand net van school komt is anders. Hij heeft een nadeel nu.

En het antwoord van werkgevers "te weinig ervaring" na meerdere rondes. Dat zegt ook iets. Te weinig ervaring, daar hoef je niet voor op gesprek. Dus wellicht gaan de gesprekken niet goed.
Er is geen of minder krapte in sommige gebieden. Ik zie om mij heen meer mensen met problemen om werk te vinden. Iets met rente verhogingen.

En "de crisis". Welke crisis? Volgens mij moet die nog komen? In 2008 bedoel je wellicht? 15 jaar geleden?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ucsdcom schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:32:
Een werkgever/recruiter kijkt 5 tot 10 seconden naar een profiel en als dat de aandacht niet trekt is het weer door naar volgende.
Een recruiter heeft voor de meeste vacatures de eigenschappen die er uit springen (moeilijke bachelor, CS master) niet nodig en geen concreet verkoopbare kennis (“heeft half jaar Java zitten kloppen bij een stage”).

@mafl wat voor motivatie brieven stuur je? Ik ken een hiring manager die daar heel hard op filtert, omdat het voor retentie en match beter werkt als iemand echt interesse heeft.

Je komt met gemak door de eerste filtering heen (er staat een CS master van een Europese universiteit). Daarna gaat het om de wil om ergens te werken. Als je kan onderbouwen waarom je ergens wilt werken helpt dat een manager enorm.

Als je puur op skills filtert is er een enorme stroom aan expat CVs die daaraan wel voldoen maar regelmatig slecht georiënteerd zijn op de organisatie

Ik denk dat jij bij “gewoon ergens Java development doen met AWS/C# en Azure” lastig kan laten zien dat je daar echt zin in hebt. Ik zou dan wat verder doorzoeken naar vacatures waar je wel blij wordt van wat je toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
barbarbar schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:
Qua ervaring zou ik zoeken naar bedrijven waar je graag zou willen werken, en die aanschrijven ook al zijn er geen vacatures. Uit ervaring weet ik dat functies voor embedded development lastig te vinden zijn, omdat de bedrijven die vacatures niet goed uitzetten. Dus kijk naar bedrijven waar je volgens jou zelf perfect terecht zou kunnen, en neem dan contact met hun op. Extra certificaten halen lijkt me nu nog niet aan de orde, je bent immers nog niet zo lang klaar met de studie.
Embedded development is een raar segment. Embedded systems is een electrical engineering discipline eigenlijk. Embedded development aan de IOT kant is een mix van it engineering, software engineering, distributed systems, en vaak nog domeinkennis.

Je krijgt ook aan de werkgeverskant veel slechte matches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafl
ImprezaBrabo schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:48:
Overheidsinstantie? Zal misschien geen vetpot zijn, maar zijn soms grote organisaties waar je wel wat certificaten kan scoren. Daar heb je nog niets in. Waaruit blijkt dat jij degene bent die men nodig heeft voor hun enterprise security?

Of zo'n soort functie:
https://kombijde.politie....scoordinator_1015287.html
Stukje fysieke beveiliging, stukje informatiebeveiliging.
Overheidsinstanties zijn inderdaad wellicht gemakkelijker, goed idee!
mannowlahn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:41:
Ik heb je LinkedIn profiel bekeken. Ik ben zelf werkzaam in de cloud hoek met een lang verleden als developer. Mensen zoals jij zou ik op zich prima willen aannemen voor een junior functie maar je LinkedIn profiel zegt mij niks. Bouw je profiel danwel cv altijd in de richting aar je naar toe wilt gaan. Cybersecurity, soft en hard en netwerk. Tja wat wil je dan eigenlijk want dat is echt een breed spectrum. Cybersecurity of developer is gezien je opleiding best goed, analytische sterk is altijd een pre.

Het zal niet makkelijk worden, maar je hebt slechts een kans nodig!

Schrijf je LinkedIn en je cv richting de kant waar je naar toe wilt.

Haal die work for food post weg.

Refactor je about naar 1 alinea en neem de andere adviezen mee.

De markt is momenteel in jouw voordeel, men zoekt enorm veel mensen alleen zal je zelf een andere tactiek moeten hanteren. Ik hoop voor je dat je snel een leuke uitdagende job kan vinden!
Ga ik doen, bedankt. De tactiek die ik tot nu toe hanteer is altijd de harde waarheid te vertellen, wanneer mensen er naar vragen. Ik denk dat daar ook nog een knik ik de kabel zit, omdat recruiters verwachten dat het verhaal aangedikt word -- ze willen voor de gek gehouden worden. Bij mij is dat niet zo, ik ben daar te nuchter voor en ik schaam me niet zo snel voor de waarheid. Maar wat niet gevraagd word, wordt ook niet automatisch gezegd... Ik ben erg no-nonsense en houd helemaal niet van politieke spelletjes.
Killertjuh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:57:
Gezien je al ervaring heb met eigen bedrijf. Waarom geen freelancer worden?
Ik probeerde opdrachten te scoren door via tweakers carreer gescrapete email adressen (sorry tweakers) te massa-mailen met een gepersonaliseerd voorstel. Dat waren toen zo'n 200 mensen die ik heb benaderd, dat waren veelal recruiters volgens mij. Daar is geen enkele opdracht uit gekomen. Het probleem is dat ik weinig portfolio heb en potentiele klanten het niet aan durven. Ik wil best freelancen en zelf investeren, dat heb ik al jaren gedaan en dat bevalt me prima maar ik ken eerlijk gezegd de markt niet goed genoeg en weet niet goed wat ik zou moeten verkopen. Daarom wil ik graag de markt zien, er deel van uitmaken. Freelancen of een zaak starten zijn mijn uiteindelijke doel, ik tast alleen nog te veel in het duister. In dienst treden lost dit probleem op termijn op.

Leuk dat je er mee komt. Dat wil ik HEEL GRAAG. Ik heb meerdere keren geprobeerd me in te schrijven voor trainingsprogrammas van bijv. cisco en offsec, maar dan kom ik op trainingslocaties uit waar alleen het examen word gedaan, zoals de politieacademie in driebergen. Tot nu toe nog geen kanaal gevonden waar ik me op kan geven, het lesmateriaal kan ontvangen en het examen kan afleggen. Als iemand me daarbij kan helpen: GAARNE.
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Ja die heb ik ;) , en ook om shovels en lichte kraantjes te besturen en een f-gassen certificaat om airco's te mogen installeren.

• mafl
RM-rf schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Heel eerlijk gezegd krijg ik bij dit soort zinnen een beetje een twijfels of je geschikt bent om in een IT-bedrijf te werken, en je daar ook langer stand te houden in een vast gedefinieerd taakgebied.
(Hoe raar het ook linkt, ze hebben daar ook weinig aan iemand die enkel heel veel uren maakt, maar niks meetbaars oplevert)
Als ik de intro in je CV lees, versterkt dat idee zich ... waarin je meerdere huzien gerenoveerd te hebben, per ongeluk een bedrijf opgericht te hebben, en heel veel dingen "on the side" te doen.

Uit jouw cv krijg ik eerder een soort van ADHD-heen-en-weer idee van iemand die met allerhande andere zaken bezig is...
eerst 10 jaar lang de eeuwige student spelen in redelijk ver uiteenlopende vakgebieden, maar nergens echt ooit 'aankomen', of je werkelijk kunnen concentreren op een vast gedefinieerd taakgebied (dat in bedrijven nu eenmaal als enige ook een meetbaar resultaat oplevert, het jarenlang doorrommelen lukt mischien in de universitaire wereld, maar niet in het bedrijfsleven)

Mischien is dat zeker niet het geval bij jou, maar ik geef eerlijk aan dat ik die indruk bij je biografisch verhaaltje en je linkedin wel krijg...
nl. dat van iemand die eerder weinig met de IT doet en veel dingen erbij, en waarvan idd onduidelijk is hoe groot zijn relevante en ter zake doende kennis.

Ongetwijfeld vind je dat huizen-renoveren enorm leuk, maar als het niet relevant is voor een eventueel vakgebied in welke richting je nu zoekt, laat het liever weg of houd het heel erg beknopt.
Dat je 12 uur per dag bezig bent met je eigen bedrijfje, is ook een turn-off voor een werkgever... die verwacht dat je dan allemaal dingen erbij gaat doen en je je niet concentreert op je taak binnen het bedrijf of het team.

Qua woordkeuze, let op dat dingen die je misschien leuk/interessant vind klinken, evengoed soms een ander gevoel opwekken bij een werkgever:
zaken als
"played a major role in the renovation of three houses" == "ik stond er een beetje bij, terwijl anderen het werk deden"
"have also taken IT assignments on the side such as installing IP security cameras, servers and networks" = "typische hobbyist die dingen voor vrienden en familie doet, voor een glas melk en wat koekjes"
"I have also done some odd-one-out assignments such as servicing liebherr crawler cranes for going offshore, installing solar panels and i got regularly asked by an irrigation company to drive as a service engineer for them." = Uit geldnood pik ik allemaal k*t-jobs op die me verder geen relevante werkkennis bieden.
In my free time i enjoy (...) even revisit old uni assignments to see if i can make them faster. == "Ik heb niks beters te doen"

Je excuses aan het einde zijn niet nodig. Ik zie je punt, en hoewel ik juist mijn veelzijdigheid, snelle aanpassingscapaciteit en werklust wil benadrukken zie ik nu dat een ander dat wellicht anders ziet. Een politiek verhaal ophangen is misschien wel mijn zwakste punt, daar heb ik duidelijk hulp bij nodig. Zou jij misschien daarin willen helpen? Jij komt wel over als iemand die daar goed in is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mafl
CVTTPD2DQ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

De opmerking ging over AZ-104 en AZ-900. Als dat demigod cybersecurity certs zijn heb ik niets gezegd.

[...]

Hoe kan hij nou tien jaar relevante ervaring missen als hij drie jaar geleden is afgestudeerd?

TS heeft al wat afwijzingen te pakken, dat is meestal niet zo geweldig voor je zelfvertrouwen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo sympathiek om hem dan ook nog eens aan te praten dat-ie zich moet laten bijscholen.
Eerlijk is eerlijk, mijn probleem hier aankaarten is emotioneel best moeilijk voor me -- ik ben ook maar een mens. Maar mijn zelfvertrouwen word niet geschaad, ik ben er van overtuigd dat ik op veel plekken meerwaarde kan toevoegen, nu nog op de juiste plek zien te komen ;)

Uit de overige posts merk ik dat mijn linkedin profiel erg benedenmaats is, en ik heb liever dat dat hard gezegd word dan dat er om de zaak heen gedraaid word. probleem vinden, oplossen, en verder.

• mafl
Belangrijk om te zeggen over de overgang van student naar werkende

De eerdere stages hadden allemaal plaats voor me maar ik wilde doorstuderen.

De stage bij synopsys heb ik in een vergevorderd stadium moeten afbreken omdat mijn professor de stage te praktisch vond en wetenschappelijk te beperkt. Daar werkte ik aan de compiler van een chip die ze daar maken, allemaal C++ of assembly van die chip.

De laatste stage was bij die professor zelf, aan evaluatie-strategieen in een domain specific language in Haskell naar geoptimaliseerde gpu code (via llvm). Ik wilde geen PhD en nog langer op de universiteit blijven hangen, ik zag wat dat met mijn vrienden had gedaan. Dus daar hield mijn universitaire ambitie op.

Direct daarna, letterlijk binnen een week na mijn afstuderen -- kwam dat bouwproject langs, en moest ik snel beslissen of ik die kans ging pakken of niet. Dat ik dat toen gedaan heb is goed geweest, maar mijn carriereopbouw is achter gebleven. Dat zal ik nu moeten inhalen en dat moet ik bekopen met een lager salaris op een hogere leeftijd, maar dat maakt me niet uit. We sturen op de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mafl schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:48:

Ga ik doen, bedankt. De tactiek die ik tot nu toe hanteer is altijd de harde waarheid te vertellen, wanneer mensen er naar vragen. Ik denk dat daar ook nog een knik ik de kabel zit, omdat recruiters verwachten dat het verhaal aangedikt word -- ze willen voor de gek gehouden worden. Bij mij is dat niet zo, ik ben daar te nuchter voor en ik schaam me niet zo snel voor de waarheid. Maar wat niet gevraagd word, wordt ook niet automatisch gezegd... Ik ben erg no-nonsense en houd helemaal niet van politieke spelletjes.
Dit zijn geen politieke spelletjes. Dit is puur leren dat altijd de harde waarheid vertellen niet werkt. Niemand heeft er baat bij dat jij dit doet, en sommige dingen hoef je ook gewoon niet te vertellen. Niemand zegt dat je moet gaan liegen. Je moet een focus gaan aanbrengen op dingen die relevant zijn of niet. Irrelevante dingen weglaten en de belangrijke dingen goed belichten, daar gaat het om. Zoals je je linkedin moet oppoetsen met de vele al gegeven voorbeelden, kan je dat ook gaan doen bij je sollicitatiebrieven en je CV en hoe je jezelf gaat verkopen. Werk aan je eigen imago, wie ben jij, wat kan je en wat wil je. Want op dit moment kan je een hoop een beetje en wil je van alles wat. Zonder die focus gaat dit niet handig.

I have stability. The ability to stab.

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:37
Je verhaal is herkenbaar. Ik heb zelf 15 jaar voor een eigen bedrijf gewerkt. Op een gegeven moment vond ik het vele reizen en lange dagen icm een jong gezin moeilijk te combineren. Gezien ik als zelfstandige voor een Nederlands bedrijf werkte maar woonachtig was in het buitenland, liep ik tegen het feit aan dat buitenlandse bedrijven mij moeilijk op waarde in konden schatten. Zij kende mijn bedrijf niet en ofschoon ik op dat moment ruim 15 jaar ervaring had als ontwikkelaar waren bedrijven toch sceptisch.
Uiteindelijk ben ik bij een bedrijf aan de slag gegaan als (junior) ontwikkelaar, maar werd gelukkig snel gepromoveerd naar senior en later naar lead developer.

Een aantal zaken die ik mij goed herinner tijdens de sollicitatie waren de volgende aandachtspunten:
- bedrijven vonden het lastig dat ik een eigen bedrijf had. Het toonde wel ondernemerschap aan, maar men was bang dat ik mij niet 100% kon binden
- bang dat ik kennis uit het bedrijf voor mijn eigen gewin ging gebruiken

Mijn tips:
- geef tijdens je sollicitatie duidelijk aan dat je het eigen ondernemerschap 100% opgeeft. (Ook al doe je nog iets in je vrije tijd) De rede moet helder zijn, je wilt je werk beter kunnen combineren met je nieuwe drukke gezinsleven.
- Probeer je ervaring om te vormen naar iets waar bedrijven op zoek naar zijn.
- Dus door je ondernemerschap heb je ruime ervaring in het leiden van projecten en je bent goed in het opvolgen van klant wensen en deadlines.
- Je bent goed in het vertalen van klant eisen naar een technisch ontwerp

Een rol die geschikt zou kunnen zijn is een area Product owner. Dus je bent dan deels ontwikkelaar en deels verantwoordelijk voor een deel van de backlog. Al naar gelang je progressie in programmeren of product ownership kan je een specifieke kan op, of in dezelfde rol blijven.

Succes het is mij ook gelukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
mafl schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:48:

Leuk dat je er mee komt. Dat wil ik HEEL GRAAG. Ik heb meerdere keren geprobeerd me in te schrijven voor trainingsprogrammas van bijv. cisco en offsec, maar dan kom ik op trainingslocaties uit waar alleen het examen word gedaan, zoals de politieacademie in driebergen. Tot nu toe nog geen kanaal gevonden waar ik me op kan geven, het lesmateriaal kan ontvangen en het examen kan afleggen. Als iemand me daarbij kan helpen: GAARNE.
Ik kan niet voor Cisco of offsec iets zeggen. Maar als je een certificaat voor azure wilt halen raad ik je die trainingen hard af! Het is een verspilling van je geld en je leert en beter meer via Microsoft learn en video’s van john savil op youtube.

https://learn.microsoft.c...ning/browse/?terms=Sc-200 Voor cyber security bv

Die trainings locaties is een leuke manier voor bedrijven om wat geld stuk te slaan op hun personeel en voor het personeel om dan te denken dat er geïnvesteerd wordt. Met dit soort dingen is vaak een thuis studie veel diepgaander dan wat zo’n paar dagen in een droevig pand op een industrieterrein je gaat geven.

[ Voor 6% gewijzigd door mannowlahn op 25-08-2023 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:22
Ik ben zelf een starter en er zullen vast mensen een andere kijk hebben, maar wat ik van cyber security weet is dat het veel meer kennis vereist dan de kennis van een opleiding (meer dan wat de gemiddelde ICT-bedrijven vragen). Dat was toen ik bezig met mijn HBO opleiding was en we een gast college kregen van een cyber security bedrijf.

Volgens mij ligt die lat een flink stuk hoger bij security bedrijven dan als een developer bij een bedrijf werken. Verbeter mij als dat niet zo is, maar ik heb dit ergens tijdens mijn traject meegekregen. Met een master in de informatica zit je echt wel goed.

Wellicht kunje kijken voor een functie waar je ervaring kan opdoen en met doorgroeimogelijkheden naar een rol die in de richting van cyber security ligt ? Ervaring is heel belangrijk wat ik uit mijn sollicitatiegesprekken tot nu toe heb gehoord.

Extra opmerking: Oh en Azure-certificaten zijn waardevol. Laatst had ik gesolliciteerd op een soort van traineeship waar de mensen zonder Azure-certificaat eruit waren gefilterd, waaronder ik.

[ Voor 10% gewijzigd door TheFrames op 25-08-2023 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:26

BroWohsEdis

George Orwell was right.

No disrespect; WO master kunnen halen maar niet kunnen vinden waar je Azure of Cisco trainingsmateriaal kan vinden of een simpele junior/traineeship job kunnen vinden?

Of het Nederlandse educatie systeem deugt van geen kant of er is hier meer aan de hand.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Pagina: 1