ftp-proxy instellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
Mbv een plugin voor wordpress maak ik backups naar een ftp server (externe dienst).
Het ipadres van 1 van mijn hostingservers wordt helaas geblokkeerd door de ftp server.
Nu dacht ik dat het wellicht mogelijk moet zijn om gebruik te maken van een ftp proxy om het ftp verkeer van de websites via de proxy te routen naar de ftp server.

In ubuntu is er de ftp-proxy package (https://manpages.ubuntu.c...proxy.conf.5.html#authors).
Echter ik kom er niet uit om dit in te stellen. Ftp proxy draait op een vps van mij.

De setup is als volgt, op elke website kan ik in de plugin settings een ftp server, ftp user en ftp password en ftp poort aangeven. Deze gegevens zijn op elke website hetzelfde. Er is dus maar 1 user nodig die verbinding moet maken met de proxy en dan doorgestuurd moet worden naar de ftp server. De ftp server accepteert zowel ftps (poort 21) als sftp (poort 22) protocol.

Alle reacties

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:31
Ik ben niet bekend met de FTP-Proxy package. Maar waarom maak je niet gebruik van bijvoorbeeld Wireguard of een andere VPN om zo het verkeer via een andere route naar buiten te laten gaan?

• raven22
Ik heb verder geen controle over de shared hosting server.
De plugin kan alleen via ftp naar buiten en dat gaat via het ip van de hostingprovider.

• CodeConnected
Heb je een host met een ander IP waar je wel controle over hebt?
(Ik neem aan dus de host waar je de FTP-Proxy op hebt/wil installeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ik kan de ftp proxy op een vps installeren, daar heb ik root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Je zou er dan ook kiezen om die FPS als FTP server te kunnen maken en een script uit te kunnen laten voeren om spullen daarna weer via FTP te uploaden
Pagina: 1